کد خبر: ۳۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۹- 23 November 2013
حضرت آیت‌‌الله یزدی:

بسیج با حفظ ارتباط با ولایت به اهداف عالی دست خواهد یافت

حضرت آیت الله یزدی، عضو فقهای شورای نگهبان با تقدیر از تلاش و روحیه فرهنگ بسیجی در تمام محیط ها و عرصه های جامعه گفت: بسیج با حفظ ارتباط با ولایت و علمای اسلام به اهداف عالی تر دست خواهد یافت.




به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله یزدی در دیدار سردار نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت: دیدار 50 هزار فرمانده بسیج با مقام معظم رهبری جلسه ای بسیار آبرومندانه بود و این حضور بسیار با ارزش و مهم است.
رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به تشکیل بسیج به دستور امام راحل گفت: بسیج یکی از یادگارهای فراموش نشدنی حضرت امام است که در پیشرفت اسلام تاثیر بسیاری داشته است.
وی آرزوی امام راحل را برای ایجاد لشکر بیست میلیونی بسیج یادآور شده و افزود: در ابتدای تشکیل بسیج، برداشت بسیاری از افراد، حضور بسیج در عرصه نظامی و دفاعی بود و خوشبختانه امروز بسیج در همه سنین و اقشار در سراسر کشور وجود دارد و گسترش پیدا کرده است.
آیت الله یزدی حضور اساتید، شخصیت‌ها و سلایق در طرح حلقه های صالحین، تبادل نظرآنها را سبب اعتدال در حرکت خوانده و ادامه داد: ارتباط مستقیم اساتید نظام تربیتی صالحین با ولایت، بسیار عالی و مهم می باشد و سبب بالارفتن اعتماد به این حلقات می شود که از اسلام و مبانی عقیدتی نشأت گرفته و این ارتباط از امتیازاتی است که بسیج به دست آورده است.
وی رشد بسیج را بسیار پرشتاب و باورنکردنی عنوان نموده و خاطرنشان کرد: بسیج یعنی انجام کار لازم و معتبر، بدون در نظر گرفتن موانع متعارف و دست و پاگیر که با رعایت قانون صورت می پذیرد و ریشه در اسلام دارد.
عضو فقهای شورای نگهبان، روش جدید بسیج در امر به معروف و نهی از منکر بصورت بومی و محلی در سراسر کشور را بسیار خوب توصیف نموده و بیان کرد: بسیجی بودن انجام کار با توجه به زمان و مکان و مخاطب شناسی است که این امر توسط بسیجیان در سراسر کشور به خوبی انجام گرفته است.
رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه خاطرنشان کرد: بسیجیان در کمک به مردم زلزله زده آذربایجان توانستند در زمان کوتاه کارهای بزرگی انجام دهند که اگر می خواست بصورت عادی انجام شود سال ها طول می کشید.
وی با اشاره به فعالیت های بسیج در مساجد اظهار داشت: بسیج در زمینه رفع اختلافات جزئی و سلیقه ای در مساجد با امام جماعت و هیئت امنا با روش های دوستانه به خوبی عمل کرده است.
آیت الله یزدی وجود روحیه و فرهنگ بسیجی را در تمام محیط ها و عرصه های جامعه یادآور شده و افزود: ترویج شریعت اسلام توسط مجموعه بسیج از شیوه های غیرقابل رقابت است و بسیج با حفظ ارتباط با ولایت و علمای اسلام به اهداف عالی تر دست خواهد یافت.
وی در ادامه تصریح کرد: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله خطاب به امیرالمومنین علیه اسلام می فرماید، اگر خداوند به دست شما یک نفر را هدایت کند از آنچه خورشید بر آن می تابد بهتر است و فعالیت بسیج در امر به معروف و نهی از منکر نیز همینطور است.
عضو فقهای شورای نگهبان در پایان خاطرنشان کرد: بسیج، نهاد مقدسی است که وظیفه ترویج شریعت اسلامی را دارد و چون هدف بسیج، مقدس است پس بسیج نیز مقدس است.
در ابتدای این دیدار سردار نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین به تشریح برخی فعالیت های بسیج در زمینه نظام تربیتی صالحین، امر به معروف و نهی از منکر، فعالیت های ویژه بسیج در اقتصاد مقاومتی و خلق حماسه اقتصادی، تلاش بسیجیان برای استحکام ساخت درونی نظام و اسلامی کردن علوم انسانی پرداخت.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

خون پاک شهدای حادثه تروریستی دمشق، مبدأ تحولات بزرگی می شود

تحقق مشارکت مردم در اقتصاد، وظیفه مسؤولین است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد