کد خبر: ۳۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۳- 22 November 2013
حضرت آیت‌الله جنتی:

سران فتنه به خاطر رأفت اسلامی اعدام نشدند

دبیر شورای نگهبان با انتقاد از برخی عزل و نصب‌ها در دولت، گفت: در حال ‌حاضر عده‌ای با داس مشغول دروی نیروهای انقلابی هستند حال باید از رئیس جمهور پرسید که آیا از این مسائل خبر دارد یا خیر.




به گزارش خبرگزاری ها حضرت آیت‌الله احمد جنتی در خطبه های نماز جمعه تهران، با اشاره به 13 آبان و حضور گسترده ملت در تظاهرات این روز مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا، اظهار داشت: واقعاً دست ملت ایران درد نکند، خداوند خیرشان بدهد و امیدوارم خداوند به شما اجر مضاعفی عطا کند چون شما مانند همیشه به اسلام و نظام آبرو دادید و با این اقدامات، دشمن را ناامید می‌کنید.
وی افزود: ملت ایران گسترده و باشکوه، مراسم یوم‌الله 13 آبان را برگزار کرد و پاسخ بسیاری از افراد را که در خارج از کشور مطالبی را مطرح می‌کردند، داد. کسانی که گویا عقد خواهر و برادری با آمریکا بستند و همواره دلشان پیش آمریکاست و به مناسبت‌هایی مطلبی می‌گویند و چراغ سبزی به آمریکا نشان می‌دهند مبنی بر اینکه بدانید همه مردم اینگونه نیستند که بگویند مرگ بر آمریکا و ما در اینجا حضور داریم. اما ملت ایران با حضور گسترده در راهپیمایی 13 آبان در دهان این افراد زد و با شعار مرگ بر آمریکایی که در تظاهرات 13 آبان سر داد، اعلام کرد که پایبند میثاق خود هستند و روی حرف‌هایشان ایستادند و از سخنی که از ابتدای انقلاب تاکنون مطرح کردیم باز نمی‌گردند.
امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: شما در راهپیمایی 13 آبان اعلام کردید که امامتان پیشوای شماست و پیرو راه او هستید و نشان دادید که مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر زور، مرگ به ظلم، مرگ بر استکبار و مرگ بر گردنکشی.
این جملات آیت‌الله جنتی با شعار «مرگ بر آمریکا»ی نمازگزاران مواجه شد.
وی بر همین اساس خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری شاخص‌هایی را برای آمریکایی‌ها و شما بیان کردید که این شاخص‌ها و معیارها در نظر شما بود. ایشان ویژگی‌های آمریکا را فریبکاری، برتری طلبی و توسل به خشونت و خود بزرگ‌بینی دانستند.
دبیر شورای نگهبان ادامه داد: آمریکایی‌ها خودشان را قیم دنیا و ولی امر مردم دنیا می‌دانند اما ملت ایران در راهپیمایی 13 آبان مشت محکمی به دهان آمریکا زد و قدرت خود را به رخ آنان ‌کشید و امیدوارم روزی بیاید که مرگ بر آمریکای شما عملی شود.
حضرت آیت‌الله جنتی در بخش دیگری از سخنانش به انفجار تروریستی بیروت اشاره و تصریح کرد: انفجاری که طی روزهای گذشته در بیروت پایتخت لبنان و مقابل سفارت ایران در این کشور رخ داد، حادثه بسیار حاد و ناراحت‌کننده‌ای بود و نمی‌توانم بگویم رژیم صهیونیستی در این زمینه سهمی نداشته است.
وی ادامه داد: اسرائیل در لبنان و غزه شکست‌های متعددی را متحمل شده است، نیروهای انقلابی و اسلامی توانستند با اسرائیل مقابله و او را ذلیل کنند به همین دلیل بالاخره او باید در جایی خودش را نشان دهد و انتقامش را بگیرد، این احتمال اول است و توجیه هم دارد که آنان خواستند شاید مذاکرات ژنو را تحت‌الشعاع قرار دهند و بعد هم اگر توانستند سفارت جمهوری اسلامی ایران را منفجر کنند تا برگ برنده‌ای در دستشان باشد که خداوند این را نخواست. هرچند متاسفانه تعدادی در این انفجار شهید شدند.
خطیب موقت نماز جمعه امروز پایتخت خاطرنشان کرد: البته این دفعه اول نیست که ما این همه شهید می‌دهیم، راه ما راه شهداست و این راه هم ادامه دارد.
وی در ادامه با اشاره به سالگرد حرمت‌شکنی فتنه‌گران در عاشورای 88، گفت: یادآوری حرمت‌شکنی فتنه‌گران در آن روز در عاشورا، بسیار به‌ جاست. آنان در عاشورای 88 هتک حرمت کردند و خودشان را به خوبی نشان دادند و مشخص شد که چه کاره هستند، باطن خودشان را ظاهر کردند، نشان دادند که نه به اسلام عقیده‌ای دارند و نه نظام اسلامی را قبول دارند. نشان دادند که نظام جمهوری ایرانی می‌خواهند نه جمهوری اسلامی.

حضرت آیت‌الله جنتی خاطر نشان کرد: آنان علناً‌ گفتند که امام حسین (ع) را هم قبول ندارند و پرچم‌های امام حسین (ع) را هم آتش می‌زنند، به عزاداران امام حسین (ع) هم حمله می‌کنند، امام خمینی (ره) را هم قبول ندارند و عکس امام را هم پاره می‌کنند، آنان ماهیت خودشان را نشان دادند و بلوا بر پا کردند.
وی خاطرنشان کرد: این فتنه، فتنه بزرگی بود که اگر لطف خداوند و درایت مقام معظم رهبری نبود، این فتنه، نظام را از پا درمی‌آورد و پشت سر آنها آمریکایی‌ها کف و سوت می‌زدند و پیش‌تر هم می‌گفتند که اتفاقاتی قرار است در روز عاشورا رخ دهد.
دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: فعلا این روسیاهان در خانه‌هایشان محسوب شدند، در خانه خودشان امکانات و وسایل زندگی‌شان را دارند، تلویزیونشان را دارند، رفاهیاتشان را دارند ولی در خانه خودشان محبوس هستند که اگر رأفت فوق‌العاده اسلامی نبود، آنان باید اعدام می‌شدند.
این جمله آیت‌الله جنتی با تکبیر نمازگزاران تهرانی مواجه شد.
خطیب موقت نمازجمعه تهران در ادامه سخنانش تصریح کرد: می‌خواهم یک جمله‌ای بگویم تا افرادی که از این روسیاهان دفاع می‌کنند پاسخ آن را بدهند، یکی از عناوینی که در فقه اسلام و قرآن آمده و مجازات آن اعدام است، فساد فی‌الارض است. یک نمونه کوچک این جرم این است که اگر یک چاقوکشی در یک محله چاقویش را به دست گیرد و محله را ناامن کند، به او محارب و مفسد فی‌الارض گفته می‌شود و به حکم اسلام اعدامش می‌کنند.
وی ادامه داد: آیا این افراد که 8 ماه کشور را ناامن کردند و چقدر افراد و جوان‌ها را کشتند، چه آتش‌سوزی‌هایی راه انداختند و چه تخریب‌هایی را موجب شدند، مفسد فی‌الارض نیستند که شما از آنان دفاع می‌کنید و خجالت هم نمی‌کشید؟
این جملات نیز مجدداً با تکبیر مکرر نمازگزاران تهرانی مواجه شد.
حضرت آیت‌الله جنتی در ادامه سخنانش خاطر نشان کرد: اجمالا باید بگویم نظام خیلی منت بر سر این افراد گذاشته و گفته زنده بمانید و در خانه خودتان هم باشید و هر وقت خواستید شما را پیش پزشک هم می‌برند و امکانات لازم را در اختیار شما قرار می‌دهند و در عین حال آنان حاضر نیستند اظهار ندامت کنند.
وی همچنین گفت: امام بزرگوار در موضوع منافقینی که دستگیر شده و زندان بودند فرمودند هر کدام از این منافقین اگر سر موضع‌شان هستند، اعدام کنید.
خطیب نمازجمعه تهران افزود: هنوز این روسیاهان که در خانه‌هایشان محبوسند سر موضع‌شان هستند و اگر سر موضع‌شان نبودند و یک کلمه می‌گفتند ما اشتباه کردیم، ممکن بود یک راه فرجی باشد.
دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: امام راحل (ره) پایه گذار بسیج بودند و جملات زیبایی در مورد آن دارند و تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی یقینا از برکات و الطاف خداوند است.
حضرت آیت الله جنتی ادامه داد: بسیج شجره طیبه، درخت تناور و پرثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل، طراوت یقین و حدیث عشق می‌دهد. بسیج مدرسه عشق، مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته‌های رفیع آن، اذان رشادت و شهادت سر دادند.
خطیب نماز جمعه تهران در ادامه توصیف بسیج اذعان داشت: بسیج میقات پا برهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی و لشکر مخلص خداست که دفتر تشکیل آن را مجاهدان از اولین تا آخرین نفر امضا کردند.
وی با اشاره به تاکیدات امام خمینی (ره) در ایجاد بسیج جهانی گفت: باید بسیجیان جهان به فکر ایجاد حکومت اسلامی باشند چرا که امام(ره) برای بسیج به بسیج جمهوری اسلامی قناعت نمی‌کرد و می‌گفت این بسیج باید در سراسر جهان برپا شود، این شدنی است چرا که بسیج تنها منحصر به ایران نمی‌تواند باشد، باید هسته مقاومت را درتمام جهان به وجود آورد و در مقابل شرق و غرب ایستاد.
جنتی در بیان فرمایشات امام (ره) درباره بسیج یاد آور شد: امام در سخنان خود فرمودند من دست یکایک شما پیشگامان رهایی را می‌بوسم و می‌دانم که اگر مسئولین نظام از شما غافل شوند به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت و این هم تهدیدی است برای مسئولینی که از بسیج غافل می‌شوند.
وی افزود: مقام معظم رهبری نیز مثل همیشه سنگ تمام گذاشتند و تقویت دین‌مداری، تقوا، عفت، پاک روح، علم، نشاط، امانت و خدمات اجتماعی را وظایف بسیج دانستند و بعد هم فرمودند کسی که برای خدمات بسیج ارزش قائل است، بسیجی است ولو اینکه در دفاتر بسیج ثبت نام نکرده باشد.
خطیب نمازجمعه تهران همچنین اذعان داشت: درباره بسیج هرچه گفته شود آدم احساس شرم می‌کند و این شرم برای این است که با این جملات نمی‌تواند دین را به بسیج ادا کند چرا که بسیج افتخار ما است و در حال سرایت به خارج نیز هست و من از همین جا می‌گویم در سوریه، عراق و هر نقطه دیگری که بخواهد حرکتی اسلامی و یا انقلابی شکل بگیرد، باید یک حرکت بسیجی باشد.
حضرت آیت الله جنتی ادامه داد: بسیج یعنی مردم و بسیج یعنی نیروهای مخلص و پاکدل. بسیجیان نیروهایی هستند که توقع و طمعی ندارند، چیزی نمی‌خواهند و به دنبال پست و مقام نیستند، آنها فقط به دنبال خدمت هستند و در همه عرصه‌ها نیز خدمات می‌دهند. هر جایی که فراخوانی اعلام شود، بسیجیان سربازان آماده‌ای هستند که اجابت می‌کنند و این برای نظام کم ارزش نیست.
خطیب نماز جمعه تهران خطاب به بسیجیان گفت: به شما توصیه می‌کنم که در عرصه‌های سیاسی نیز بی‌تفاوت نباشید و اگر جایی انحرافی دیدید، اظهار نظر کنید. همین طور که برادران شما در سازمان بسیج اساتید نامه‌ای امضا کردند و به انتصابات صورت گرفته در وزارتخانه‌ها اعتراض داشتند.
وی افزود: در حال ‌حاضر عده‌ای با داس مشغول دروی نیروهای انقلابی هستند و روزنامه‌ها نیز بارها از این درویی‌‌ها نوشتند حال سوال من از رئیس جمهور این است که آیا شما این مسائل را می‌دانید یا خیر؟
خطیب نماز جمعه تهران در ادامه سوال خود از روحانی اذعان داشت: اگر از این مسائل با خبر هستید که وااسفا اما اگر نمی‌دانید که وا حسرتا. من به رئیس جمهور توصیه می‌کنم حرفهایی که روزنامه‌ها می‌زنند و خطبای جمعه نیز می‌گویند اگر درست است که اقدامی کنید اما اگر درست نیست، جوابی به این صحبت‌ها بدهید.
جنتی همچنین با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5 تصریح کرد: صحبت‌هایی در ژنو صورت گرفته که هنوز اطلاعی از جزئیات آن نداریم اما مقام معظم رهبری اجمالا فرمودند که به این مذاکرات امیدی ندارند اما باز هم فرمودند چندان ناامید هم نیستند.
وی افزود: مسئله در این ناامیدی اینجاست که ما با سوابقی که از آمریکایی‌ها واروپایی‌ها داریم متوجه شدیم که آنها مرد حق و حق طلب نیستند، اینها به دنبال منافع خودشان هستند. این بار نیز آنها می‌خواهند امتیاز بگیرند و امتیاز ندهند و این روحیه همیشگی‌ انهاست.
حضرت آیت الله جنتی در ادامه گفت: در شرایطی که آمریکایی‌ها با این روحیه سر میز مذاکره نشسته‌اند، آدم چطور می‌تواند به آنها اطمینان کند. سوابق اینها معلوم است و کاملا مشخص است که آنها در طول مدت انقلاب، چه بلایی بر سر مردم آورده‌اند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به دشمنی آمریکایی‌ها با اسلام بیان داشت: آنها دشمن هستند و این دشمنی تنها مربوط به ما نیست چرا که آمریکا و دوستانش دشمن تمام اسلام هستند و جرم ما مسلمان بودن، علوی و عاشورایی بودن است بنابراین با این وضعیت، تا ما مسلمان هستیم و حسین(ع) و ولایت علی (ع) را قبول داریم بعید می‌دانم که دشمن از مواضعش کوتاه بیاید.
وی در پایان خاطر نشان کرد: با این حال امیدواریم آنها از کارهایی که به ضرر ما، خودشان و همه دنیاست دست بردارند.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

خون پاک شهدای حادثه تروریستی دمشق، مبدأ تحولات بزرگی می شود

تحقق مشارکت مردم در اقتصاد، وظیفه مسؤولین است

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند