کد خبر: ۳۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۳- 16 November 2013
آیت الله شب زنده‌دار:

خلأ رهبری انقلاب مصر را منحرف کرد/ باید چشم و گوش‌مان به رهبر انقلاب باشد

عضو فقهای شورای نگهبان منحرف شدن انقلاب مصر با وجود شهدای بسیار را نتیجه نبود رهبری آگاه دانست و با تاکید بر تبعیت همگان از ولایت فقیه در عصر غیبت، گفت: ما باید چشم و گوش مان به سمت رهبر معظم انقلاب باشد و ببینیم که ایشان چه راهی را برای ما ترسیم می‌کنند.




به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله محمدمهدی شب‌ زنده‌دار، عضو فقهای شورای نگهبان، شب 24 آبان ماه، در مراسم عزاداری هیأت شهدای قزوین که در مسجد النبی(ص) برگزار شد، درباره خصوصیت حق و باطل گفت: آدمی فطرتی دارد که طالب و مشتاق حق است، با این حال برخی از اوقات از حق دور و از مسیر خارج می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به سوالی مبنی بر این‌که چه عاملی باعث می‌شود که انسان از مسیر حق خارج شود؟ افزود: شناخت این عامل بسیار مهم است و همین عامل است که صحنه اعجاب آور کربلا را به وجود آورده است، مگر از وقایع کربلا تا رحلت حضرت رسول(ص) چقدر فاصله بود؟ امام حسین(ع) کسی بود که بارها مورد توجه حضرت رسول(ص) قرار داشت و این مطلب را عامه و خاصه نقل می‌کنند.
آیت الله شب‌ زنده‌دار با بیان این‌که دشمنان امام حسین(ع)برای جنگی که به راه انداختند شادی می‌کنند، ابراز داشت: عمر ابن سعد به لشگریان خود وعده بهشت می‌دهد و آن‌ها را لشگریان خدا قلمداد می‌کند این در حالی است که در مقابل عزیز رسول خدا قرار داشتند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که مردم کوفه خودشان امام حسین(ع) را دعوت کردند،‌ اظهار داشت: همین مردم جلوی امام حسین(ع) صفحه آرایی می‌کنند، امروز هم چنین اشخاصی هستند که دعوت کنند و پس از آن از پشت خنجر بزنند.



این استاد حوزه علمیه سرنخ قسمتی از عوامل این جنگ را جهل مردم دانست و بیان داشت: خداوند با کسانی که ادعا می‌کنند حق را می‌شناسد نزاعی ندارد و می‌فرماید اگر خدای بهتری سراغ دارید دلیل و برهان خود را ارائه کنید.
آیت الله شب زنده‌دار با اشاره به آیه «بل اکثرهم لا یعلمون»،‌ ابراز داشت: اینان که با دین خدا می‌جنگند خبر ندارند که راه را اشتباه می‌روند و آگاه نیستند، جهل بالاترین عامل است که اسلام به آن تاکید کرده است
وی یکی از مهم ترین اهداف و فلسفه قیام ابی عبدالله را ازاله جهل دانست و گفت: حسین ابن علی(ع) خون خود را داد تا بندگان از جهالت نجات یابند، آدم جاهل کسی است که کار بی‌رویه‌ای انجام می‌دهد.
وی خطاب به عزاداران بیان داشت: کسی که به شما چیزی گفت به راحتی قبول نکنید و به دنبال دلیل آن باشید.
عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به حدیثی از امیر مومنان(ع) که فرمودند کمال دین شما این است که علم بیاموزید و عمل کنید، ابراز داشت: در مسائل زندگی طلب علم از چرخش مادی و امور اقتصادی واجب‌تر است.
این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان این‌که شیعیان واقعی امر شدند به این‌که کلید داران واقعی خزائن الهی باشند،‌ اظهار داشت: هرکسی که می‌خواهد به معارف الهی راه یابد و آگاه شود باید در محضر معصومین(ع) زانو بزند.
وی در ادامه با سوالی مبنی بر این‌که کلید فهم ما از آیات و رویات چیست؟ افزود: ما باید در معارف الهی چشم و گوش مان را در اختیار معصومین(ع) قرار دهیم، در صورتی که ما را در زمان غیبت به کسانی که سالیان سال زحمت کشیده‌اند و اسلام شناس واقعی خدا ترس هستند ارجاع داده‌اند.
آیت الله شب زنده‌دار در پایان با اشاره به جریان‌های مصر، به ثمر نرسیدن این انقلاب را ناشی از عدم رهبر دانست و خطاب به مردم گفت: در رأس انقلاب شما فقیهی قرار دارد که خدا ترس است، امام مربای تربیت شده عاشورا بود، ما باید چشم و گوش مان به سمت رهبر معظم انقلاب باشد و ببینیم که ایشان چه راهی را برای ما ترسیم می‌کنند.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد