به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، متن کامل پاسخ فقهای شورای نگهبان به نامههای وارده از سوی رئیس هیأت عمومی دیوان عدالت اداری به شرح زیر است:
رئیس محترم هیأت عمومی دیوان عدالت اداری
با سلام و تحّیت
عطف به نامه شماره 200/52592/210/9000 مورخ 1392/04/31 ؛
موضوع آگهیهای استخدام استانداری خوزستان، بخشنامه شماره 1709/200 مورخ 1389/1/25 معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور، ماده یک و تبصره 3 ماده 10 دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور موضوع بخشنامه شماره 84597/200 مورخ 1388/9/8 معاونت مذکور، ضمیمه تصویبنامه شماره 176441/ت 48702/هـ مورخ 1391/9/30 هیأت وزیران، در جلسه مورخ 1392/07/03 فقهای معظم شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و خلاف موازین شرع شناخته نشد.
***
رئیس محترم هیأت عمومی دیوان عدالت اداری
با سلام و تحّیت
عطف به نامه شماره 200/43459/210/9000 مورخ 1392/04/12 ؛
موضوع بند 2-32-4 از فصل دوم و تبصره قسمت «ب» بند 1-47-4 از فصل سوم آییننامه عملیاتی و شرایط عمومی تعرفههای آب و فاضلاب، در جلسه مورخ 1392/07/03 فقهای معظم شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و خلاف موازین شرع شناخته نشد.
***
رئیس محترم هیأت عمومی دیوان عدالت اداری
با سلام و تحّیت
عطف به نامه شماره 200/45452/210/9000 مورخ 1392/04/17 ؛
موضوع بخشنامه شماره 6524/89/204/د مورخ 1389/12/24 معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور، در جلسه مورخ 1392/07/03 فقهای معظم شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و خلاف موازین شرع شناخته نشد.
***
رئیس محترم هیأت عمومی دیوان عدالت اداری
با سلام و تحّیت
عطف به نامه شماره 200/17952/210/9000 مورخ 1391/10/12 ؛
موضوع مواد 12 و 32 آییننامه اجرایی قانون تشکیلات و اختیارات سازمان اوقاف و امور خیریه و ماده 2 و تبصره آن و ماده 10 آییننامه نحوه و ترتیب وصول پذیره و اهدایی، در جلسه مورخ 1392/07/03 فقهای معظم شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نظر فقهاء به شرح ذیل اعلام میگردد:
- اگر چه اشکال آقای رحیم قهرمانزاده در رابطه با اخذ پذیره وارد نمیباشد، لیکن اطلاق اصلایحه مواد 12 و 32 آئیننامه قانون تشکیلات و اختیارات سازمان اوقاف و امور خیریه مصوب 1391/03/07 از این جهت که اختیارات متولی خاصی که امین باشد را مشروط به تأیید نماینده ولی فقیه در سازمان نموده است، خلاف موازین شرع شناخته شد.