کد خبر: ۳۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۱- 07 September 2013
دکتر کدخدایی:

خداوند نعمت همراهی با علمای بزرگوار را در شورای نگهبان به من هدیه کرد

سخنگوی سابق شورای نگهبان با قدردانی از همه کسانی که در طول هشت سال سخنگویی شورای نگهبان وی را یاری کردند، گفت: اکنون این تلاش‌ها در معرض قضاوت همگان است و از اهالی رسانه‌ها می‌خواهم تا بر من منت نهاده و آن را به قضاوت بنشینند.




به گزارش خبرگزاری‌ها دکتر کدخدایی پیش از ظهر امروز در مراسم نکوداشت خود، ضمن تشکر از برگزارکنندگان این مراسم و علما و اصحاب رسانه اظهار داشت: تشکر ویژه از رهبر انقلاب دارم که حضور مبارک ایشان در جامعه امروز ما همچون دُر درخشانی است که همه از رهنمودها،‌ تدابیر و هدایت‌های آن بزرگوار بهره می‌بریم.
وی با بیان اینکه مطلبی را برای امروز آماده کرده‌ام، اما پیش از آن لازم است دو نکته را عنوان کنم، گفت: نعمت‌های بی‌شمار خداوند آنقدر زیاد است که ما انسان‌ها قادر به حساب و کتاب آنها نیستیم و بسیاری اوقات آنها را فراموش می‌کنیم و وقتی در مضیقه قرار می‌گیریم، متوجه آنها می‌شویم.
سخنگوی پیشین شورای نگهبان افزود: همراهی و همنشینی با علمای بزرگوار و مردان خدایی یکی از این نعمت‌هایی بوده است که از جانب خدا به من هدیه شده و هر از چندگاهی خداوند مرا در کنار آنها قرار می‌دهد تا راه گم نکنم.
دکتر کدخدایی افزود: علما و بزرگوارانی که در این دو دهه اخیر یکی از آنها حضرت آیت‌الله جنتی است که مانند جبل راسخ و به تعبیر امام صادق (ع) هیچ بادی آنها را تکان نخواهد داد. چنان که حضرت آیت‌الله جنتی در حوادث کشور تغییری نکرد.



وی افزود: نعمتی که همیشه علمای اخلاق به ما یادآوری کردند و شاید افرادی مثل من کمتر به آنها توجه کرده است، ستر عیوب است. اینکه خداوند ستارالعیوب است و من امروز آن را به خوبی لمس کرده‌ام و دیدم مصداق این توصیفات و تعاریفی که امروز از من شد، نیستم و با وجود آنکه در عبادت‌های یومیه و زندگی روزانه خود خطاهای زیادی داشته‌ام، خداوند آنها را از نگاه شما پنهان کرد و حسب ظاهر واجد توصیفاتی که شما فرمودید شدم.

دکتر کدخدایی سپس متنی را به شرح زیر قرائت کرد:

باسمه تعالی

در فکر بودم تا چه تقدیم کنم جمعی عزیز را که تلاش دارند پاسدار ارزشها باشند. چه تحفه ای ارائه نمایم تا در خور خوبان باشد و چه متاعی عرضه کنم تا مقبول حق افتد و لبخند مخلوق را در پی داشته باشد.
فکر قاصر افتاد و من شرمنده و زمان گذشت.
اللهم تعلم ما فی نفسی و تخبر حاجتی و تعرف ضمیری
اما در سالروز شهادت امام همام و صادق اهل بیت و هنگامی که عطر یاس سفید کبوتران مسافر در فضای ایران اسلامی پیچید و همه آمدند تا بار دیگر عهد و میثاق خود با آن شهیدان خدائی را یادآور باشند و آن هنگام که خیل عاشقان، کبوتران سفیدپوش الهی و ماندگاران زمان را با اشک‌های زلال خود بدرقه کردند و خطاب به ارواح مطهرآنها زمزمه می نمودند که ما رفته‌ایم و شما مانده اید، بهتر آن دیدم تا به جای هر متنی دیگر از تو بگویم ای کبوتر پر کشیده به حرم معبود. نمی دانیم آن لحظه وصل با معشوق خود چه خواندید و چه زمزمه کردید؟ همین قدر می دانیم که روح خدا و امام شهدا عرفا را توصیه می فرمود تا وصایای شما ره پیمودگان یک شبه را بخوانند. می دانیم که صبورانه و شجاعانه بر عهد خود پای فشردید و جان بر کف اخلاص نهادید تا امام شهدا را فرمان برده و رضایت حق را بدست آورده باشید. شما که به حق الیقین رسیدید و گوی سبقت از ما واماندگان در کوچه های زندگی ربودید. آیا می شود ما نیز چون شما با سلاح ایمان و اخلاص و مجاهدت بر آرمانهایتان راسخ بوده و با واقعگرایی در مسیر الهی ثابت قدم باشیم؟ شاید اگر شما دستمان گیرید و ما را در این راه همراه باشید، شاید.
آنچه امروز ما را گردهم آورده نه حضور من کمترین که خسی هستم در دریای بیکران مردم مسلمان، ایثارگر و فداکار، بلکه پای بندی به ارزشها و باورهای عیمق برآمده از آموزهای دینی دلیل اصلی بوده و اینکه همه یکصدا اصول و ارزشها را فریاد زنیم و نه اشخاص را، چرا که آنها ماندنی هستند و اینها رفتنی. من قدردانی را شایسته رجال صادقی می دانم که پیمان خود را به خون خویش امضا نموده و جان در طبق اخلاص نهاده و امروز چونان یاس سفید هر از گاهی فضای ما مردگان را معطر می سازند. من هر گونه پاسداشت و نکو داشت را لایق آنانی می دانم که چون جبلی راسخ در حوادث ایام راست قامت ایستاده اند.
من اما آمدم تا بگویم ما همه اصول گرا هستیم و اصول ما آن است که پیامبر عظیم الشان (صلوات الله و سلامه علیه) بر ما به ارمغان آورد و با فداکاری فرزندان پاک او برای همیشه در ابدیت تاریخ تثبیت شد. اصول ما یعنی اعتقاد به دولتی فراگیر و کریم که اسلام و مسلمین در آن به عزت، و نفاق و منافقین به شکست و خواری و ذلت می رسند.
اللهم انا نرغب الیک فی دوله کریمه تعز بها الاسلام و اهله و تذل بها النفاق و اهله ... .
اصول ما آن است که رهبر فرزانه انقلاب از آن به عنوان سه گانه باور امام راحل (ره) یاد نمودند: باور به خدا، باور به مردم و باور به خود.
و ما امروز گردهم آمده ایم تا تعریف خود را از قدرت همانی بخوانیم که مولایمان علی خواند وقتی فرمود جنگ و درگیری برای بدست آوردن قدرت و حکومت و دنیا نبوده بلکه قصد داشتیم تا نشانه های حق و دین را به جای خود برگردانیم و اصلاح را در شهرها انجام دهیم و قانون تو را بر پای داریم.

اللهم اِنک تعلم اَنَّه لم یکن الذی کان منا مُنافَسَه فی سلطان و لا التماسَ شیءٍ من فضول الحُطام... (خطبه 131)

و البته می دانیم که این مهم محقق نخواهد شد مگر آنکه پیرو واقعی او و فرزندان او باشیم، چرا که در غیر این صورت مردمی خواهیم بود با دلهای پریشان که جسم هایشان حاضر و عقلها از بدن فارغ شده است. (خطبه 131)

امروز من آمدم نه برای اینکه خود را بنمایانم بلکه قدردان باشم پاسداری از اصول و حرکت به سمت اصلاح که همه بر آمده از عاشورای حسینی است چرا که سیدالشهدا همچنان که بر اصول بنیادین اسلام تاکید می فرمود در صدد اصلاح انحراف به وجود آمده در دین جدش بود و این گونه بود که او شد حجت الهی و الگوی رفتار آیندگان.

ما همه می دانیم که به تعبیر حضرت علی (ع ) میهمانانی موقت در این دنیا هستیم و بدهکارانی که مهلت هایمان رو به اتمام است، ما می دانیم که اعمال خوب و بد ثبت می گردد و در نزد خداوند سبحان ارائه می شود و از این رو از آن بی نیاز می خواهیم تا از جمله تلاش گرانی نباشیم که اعمال ما ضایع می شود. دائبٍ مُضَیَّع و کادِحٍ خاسر (خطبه 129 )

اینک این کمترین باید قدردان و سپاسگزار زحمات و تلاش های همه عزیزانی باشد که این ارزشها و اصول را پاس داشتند و نیز آنان که من را در طول 8 سال پاسخگوئی و دفاع در این راه همراهی کردند، دانشجویان عزیز، اساتید ودانشگاهیان محترم، اصحاب رسانه خصوصاً خبرنگاران سخت کوش حوزه شورای نگهبان، اعضاء محترم شورای نگهبان خصوصاً فقهای بزرگوار و بالاخص حضرت آیت الله جنتی، حضرت آیت الله مؤمن و حضرت آیت الله یزدی و کارکنان ستاد و استانها.
از همسر و فرزندانم نیزکه با تحمل سختیها و مشقتهای فراوان مرا در این مسیر همراه بودند تشکر می کنم.
اکنون این تلاشها در معرض قضاوت همگان است و از اهالی دلسوز، کم ادعا و پر تلاش رسانه ها می خواهم تا بر من منت نهاده و آنرا به قضاوت بنشینند. حمد و سپاس بابت این نعمت عظیم همراهی و اعتذار بابت همه کوتاهی ها.
الهی اعتذاری الیک اعتذار من لم یستغن عن قبول عذره، فاقبل عذری یا کریم...

ایـن هـمه گفـتیم لیک اندر بسیج       بـی عـنایـات خـدا هیـچـیم هـیچ
بـی عـنایـات حـق و خاصان حق       گـر ملک باشـد سیاهستش ورق
ای خدا ای فـضل تو حاجت روا       بـا تـو یـاد هـیچ کـس نـبـود روا
ایـن قـدر ارشاد تـو بـخشیده ای       تـا بدین بس عیب ما پوشیده ای
قـطره دانش کـه بخشیدی ز پیش      متصل گردان به دریاهای خویش


اللهم اختم بعفوک اجلی و حقق فی رجا رحمتک املی، سهل الی بلوغ رضاک سبلی و حسن فی جمیع احوالی عملی
و افوض امری الی الله ان الله بصیر بالعباد

از کلیه دست اندرکاران برگزاری این مراسم صمیمانه تشکر و قدردانی می شود.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

"وعده صادق" اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد

جلسه هیئت تحریریه فصلنامه دانش حقوق عمومی برگزار شد

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

دکتر طحان نظیف سالروز تاسیس سپاه پاسداران را تبریک گفت

توضیحات سخنگوی شورای نگهبان درباره تایید طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

عملیات «وعده صادق» پاسخ به شرارت‌های رژیم صهیونیستی بود

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پربازدید ها

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است