کد خبر: ۳۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۸۵ - ۱۸:۰۰- 21 June 2006
آیت الله احمد جنتی در خطبه های نماز جمعه تهران :

ملت ایران از حقوق مسلم خود عقب نشینی نمی کند

دبیر شورای نگهبان تاکید کرد : مردم به همراه مسئولان و رهبر معظم انقلاب و همه کسانی که در مملکت نقشی در اداره امور دارند هیچ کدام راضی نیستند که یک قدم از مواضع به حق خود عقب نشینی کنیم.

آیت الله احمد جنتی در خطبه های نمازجمعه تهران با اشاره به استقامت مردم ایران بر حق قانونی خود در دستیابی به انرژی هسته ای اظهارداشت: شما خود دریافتید که استقامت در مقابل وسوسه ها، دسیسه ها و توطئه ها تا چه حد تاثیرگذار است.

وی افزود: مردم از میدان در نرفتند ایستادند و مخالفان با دستیابی ایران به فناوری هسته ای تا حدی با این خواست موافقت کرده اند اما هم اکنون هم می خواهند کاری کنند تا از بسیاری از امتیازات بی بهره باشیم.

خطیب نماز جمعه  تهران با بیان اینکه این بسته جدید اروپایی ها بسته ای است که بیشتر به درد خودشان می خورد تصریح کرد: این بسته خیلی به درد مردم ایران نمی خورد . مردم به همراه مسئولان و رهبرمعظم انقلاب و همه کسانی که در مملکت نقشی در اداره امور دارند هیچ کدام راضی نیستند که یک قدم از مواضع به حق خود عقب نشینی کنیم.

آیت الله جنتی تاکید کرد: این حق مسلم را شما خواهید گرفت و بدانید که تاریخ ما نشان داد که هرجا ایستادگی داشته ایم موفق شده ایم و هرجا که مقاومت نکرده ایم شکست خورده ایم.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه ما غنی سازی 5/3 تا 5 درصد را باید داشته باشیم ، اظهارداشت: آنها ناچارند این خواسته ما را بپذیرند. مذاکره بر جای خود باقی است تا ابهامات برطرف شود اما اصل قضیه قابل اغماص نیست.

آیت الله جنتی در بخش دیگری از سخنان خود به ایرادات برخی از دوستان خود در خصوص اظهارات وی در نوبت قبلی خطبه های نماز جمعه وی که در خصوص نامه رئیس جمهور به بوش سخن گفته بود خاطرنشان کرد: توضیح واضحات یکی از مسائل دشوار است. برخی دوستان مورد علاقه گفتند که برخی از آن تعبیرات درست نبوده است و روی تعبیر "الهام" و تشبیه نامه رئیس جمهور به نامه حضرت امام و این نکته که گفته شد این نامه در کتابهای درسی آورده شود عنایت داشتند.

وی افزود: به نظرم این مقدار که آقایان ناراحت بودند این مسئله جای نگرانی نداشت. " الهام"  از نظر لغوی به معنای به دل افکندن است و گاهی خداوند چیزی را به دل کسی می افکند در حالی که اگر رهایش کند چنین نمی شود و این نکته مبهم و معما گونه ای نیست.

دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: این مسئله به انقلاب و مسئله اسلام و جمهوری اسلامی مربوط می شود و بحث شخص نیست و خداوند یکی از کارهایی برای تقویت انقلاب کرد همین تصرف در دلها و الهامات بود و این نکته ای نیست که نشود آن را قبول کرد.

آیت الله جنتی در خصوص تشبیه نامه احمدی نژاد به نامه حضرت امام (ره) هم گفت: این تشبیه به معنای این نیست که شخص رئیس جمهور در مقام بالاتری قرار گرفته باشد. زمانی هم که حضرت امام (ره) در قید حیات بودند عده ای با لقب "امام" مشکل داشتند و می گفتند شما 13 امامی شده اید. لقب امام برای 12 معصوم است. اینها نکات ساده ای است و گفتند که انیطور نیست مگر به هرکس که گفتند امام به معنای معصوم است؟

خطیب نماز جمعه تهران در خصوص آوردن متن نامه در کتب درسی هم خاطرنشان کرد: به هرحال تاریخ این انقلاب باید نوشته شود ذلت شاه در مقابل آمریکایی ها و پیروزی انقلاب در مقابل دشمن باید آورده شود و این باید در تاریخ بماند و مسئله شخص نیست. احمدی نژاد همان است که خود گفت. او خود را نوکر مردم خواند و نوکر مردم است .

به گزارش "مهر"، دبیر شورای نگهبان در ادامه با اشاره به مسئله محیط زیست خاطرنشان کرد: محیط زیست مسئله مهمی است که در اصل 50 قانون اساسی به آن توجه شده و همچنین در برنامه چهارم و سند چشم انداز 20 ساله و همچنین سیاست های کلی نظام هم آمده است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه محیط زیست تامین کننده زندگی سالم است، تصریح کرد: هوا خاک و محیط باید سالم باشد و آلودگی تنها به هوا اکتفا نمی کند بلکه این آلودگی به خاک و آب هم سرایت می کند و این خاک برای حاصل خیزی مشکل پیدا می کند. این مسئله یک مسئله حیاتی در زندگی ما است و باید دستگاههای فرهنگ ساز در این قضیه فرهنگ سازی کنند تا از هرجهت کشوری الگو بسازیم تا تربیت اسلامی در آن به چشم بخورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اوقت فراغت دانش آموزان در فصل تابستان اشاره و گفت: فراغت دانش آموزان فرصت مغتنمی است که از زمانهای گران بهای دانش آموزان به بهترین شکل استفاده شود و یک راه برای جلوگیری از آسیب پذیری جوانان، پر کردن اوقات فراغت آنان است.

آیت الله جنتی به سخنان اخیر مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: تقویت ایمان به خدا، عدالت و سعی در تحقق  آن، توسعه علمی و وحدت کلمه از نکاتی هستند که باید به آنها توجه کرد زیرا دشمن امروز تفرقه افکنی را در دستور خود قرار دارد و ما باید سعی کنیم که به ابزاری در دست دشمن تبدیل نشویم.

امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز جمعه نیز با تسلیت به مناسبت شهادت دختر پیامبر به بیان سیره ، سنت و اخلاق حضرت رسول اکرم (ص) پرداخت.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

"وعده صادق" اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد

جلسه هیئت تحریریه فصلنامه دانش حقوق عمومی برگزار شد

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

دکتر طحان نظیف سالروز تاسیس سپاه پاسداران را تبریک گفت

توضیحات سخنگوی شورای نگهبان درباره تایید طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

عملیات «وعده صادق» پاسخ به شرارت‌های رژیم صهیونیستی بود

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پربازدید ها

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است