کد خبر: ۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۸۵ - ۱۱:۰۶- 16 January 2007
آیت‌الله جنتی:

هیچ قدرتی نمی‌تواند ملت‌های متحد را به زانو درآورد

دبیر شورای‌نگهبان با بیان اینکه تنفر جهانی از آمریکا رو به افزایش است، سیاست‌های آمریکا در منطقه را شکست خورده دانست و تصریح کرد: هرگاه ملت‌ها وحدت کلمه داشته باشند، هیچ قدرتی نمی‌تواند آنها را به زانو درآورد.

به گزارش روابط‌عمومی شورای‌نگهبان، آیت‌الله جنتی در دیدار سفیر هند در ایران، با استقبال از روابط رو به رشد ایران و هند در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خاطرنشان کرد: ایران و هند طعم تلخ استعمار را در سالهای طولانی کشیده‌اند و این تجربه بسیار خوبی برای آینده دو کشور و کشورهای تحت استعمار است که اگر اراده کنند می‌توانند در مقابل قدرتهای سلطه‌گر بایستند.
وی با بیان اینکه قدرت‌های استعماری غربی همچنان به فکر غارت منابع کشورهای شرقی و محروم هستند، افزود: آنها می‌خواهند مانع پیشرفت کشورهای آزاد و مستقل شوند که نمونه بارز آن مسئله انرژی هسته‌ای ایران است.
آیت‌الله جنتی بار دیگر فعالیت‌های هسته‌ای ایران را "صلح آمیز" خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران تا‌کنون از مقررات بین‌المللی تجاوز نکرده و نخواهد کرد و فقط به دنبال استفاده صلح‌ آمیز از انرژی هسته‌ای در چهارچوب مقررات بین‌المللی است.
وی صدور قطعنامه شورای‌ امنیت علیه ایران را دشمنی آشکار با ملت ایران ارزیابی کرد و افزود: ملت ایران در مقابل این قطعنامه‌ها و فشارها تسلیم نخواهد شد و این ملت به انقلاب و راه خود ایمان و عقیده دارد و تا آخر هم پایدار خواهد بود.
دبیر شورای‌نگهبان با انتقاد از سیاست آمریکا برای ایجاد تفرقه در بین کشورهای منطقه گفت: ایران و هند باید دردهای همدیگر را درست بفهمند و برای درمان این دردها به هم کمک کنند و در محافل بین‌المللی نیز کنار همدیگر باشند.
وی ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی را سیاست رنگ باخته آمریکا خواند و افزود: متأسفانه به خاطر نفوذ و وسوسه‌های آمریکا در بین برخی کشورهای منطقه نسبت به ایران نگرانی‌هایی به وجود آمده که تاریخ 27‌ساله انقلاب اسلامی نشان داده است که ایران طبق تعالیم دینی به هیچ کشوری تعدی نکرده و قصد تعدی به هیچ کشوری را هم ندارد و بر گسترش روابط متقابل تأکید دارد.
آیت‌الله جنتی نسبت به تلاش قدرتهای استعمارگر برای ایجاد اختلافات مذهبی در عربستان هشدار داد و افزود: منطقه حجاز به دلیل اهمیت آن برای همه مسلمانان باید منطقه امنی باشد اما متأسفانه اخیراً سیاست‌های منفی در آنجا به چشم می‌خورد.
وی ناامنی‌ها و بحران عراق را مسئله اصلی منطقه دانست و گفت: تروریست‌های عراق تحت حمایت آمریکا هستند.
دبیر شورای‌نگهبان با بیان اینکه آمریکا هنوز از تجربه عراق، افغانستان، فلسطین و لبنان درس نگرفته است، ابراز امیدواری کرد که حاکمان عاقل در آمریکا روی کار بیایند و سیاست‌های ضد مردمی را کنار بگذارند.
"مانبیر سینگ" سفیر هند در تهران نیز در این دیدار با تبریک برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات خبرگان به آیت‌الله جنتی گفت: مشارکت بیش از 60 درصدی مردم در انتخابات موفقیت‌آمیز است و جای تقدیر دارد.
وی با برشمردن سطوح مختلف همکاریهای گسترده ایران و هند در تمام عرصه‌ها گفت: روابط تاریخی ایران و هند عمیق و پایدار است.
سینگ با تأکید بر اینکه طبق معاهده "ان. پی. تی" استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای حق جمهوری اسلامی ایران است، افزود: قدرت‌های بزرگ اینگونه القاء می‌کنند که دستیابی ایران به فناوری هسته‌ای تهدیدی برای امنیت منطقه است اما سؤال اینست که چگونه استفاده آمریکا، انگلیس، روسیه و بسیاری از کشورهای جهان از انرژی هسته‌ای تهدیدی برای جهان نیست اما در مورد ایران تهدید است؟
وی با اشاره به علاقه کشورهای غربی به منابع کشورهای منطقه خصوصاً منابع نفتی گفت: ایران و هند دو کشور قدرتمند منطقه محسوب می‌شوند و می‌توانند امنیت منطقه را تضمین کنند.
سفیر هند با اعلام سفر نخست‌ وزیر هند به ایران در آینده‌ای نزدیک، از آیت‌الله جنتی برای سفر به هند و شرکت در آئین هفته فرهنگی ایران در هند دعوت کرد.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند

گزارش تصویری بازدید آیت‌الله مدرسی یزدی از پژوهشکده شورای نگهبان

شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتما به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند/ ماجرای طبس یکی از بزرگترین شکست‌های آمریکاست و باید به جهانیان معرفی شود

"وعده صادق" اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد

جلسه هیئت تحریریه فصلنامه دانش حقوق عمومی برگزار شد

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

پربازدید ها

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد