کد خبر: ۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۸۵ - ۱۷:۰۴- 13 January 2007
سخنگوی شورای نگهبان :

دولت و مجلس در ارائه و بررسی لایحه بودجه سال آینده تعجیل کنند

سخنگوی شورای نگهبان از دولت و مجلس خواست در کوتاه ترین زمان ممکن لایحه بودجه سال آینده را بررسی و به شورای نگهبان ارسال کنند .

به گزارش روابط عمومی شورای نگهبان ، دکتر عباسعلی کدخدایی در نشست خبری روز شنبه 23دیماه سالجاری گفت : شورای نگهبان امسال نیز آمادگی دارد برای تسریع در رسیدگی به لایحه بودجه ، به صورت همزمان با مجلس به بررسی این لایحه بپردازد اما این اقدام نباید دلیلی برای کوتاهی دولت و مجلس باشد .
وی افزود : شورای نگهبان چند سال است که گرفتار کمبود وقت در رسیدگی به لایحه بودجه است و این امر منحصر به دولت نهم نیست و در دولت هشتم نیز چنین مشکلی وجود داشت .
دکتر کدخدایی گفت : در صورتیکه لایحه بودجه تا پایان سال آماده نشود ، دولت می تواند یک دوازدهم از کل بودجه را اجرایی کند تا لایحه بودجه به تصویب برسد .
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص بودجه در سایه برای شرایط تحریم، از وجود چنین بودجه ای اظهار بی اطلاعی کرد و گفت : شورای نگهبان مصوبات مجلس را بررسی و درباره انها اظهار نظر خواهد کرد .
دکتر کدخدایی ملاک شورای نگهبان در بررسی ها را موازین شرع ، قانون اساسی و سیاست های کلی نظام که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ می شود ، دانست و گفت : در صورتیکه مصوبه ای مغایر قانون برنامه توسعه باشد تذکر می دهیم .
وی با تاکید مجدد بر صحت و سلامت انتخابات 24 آذر گفت : انتخابات مجلس خبرگان و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در روند خوب و سالمی برگزار شد و ابطال یک یا دو حوزه انتخابیه خدشه ای به کل انتخابات وارد نمی کند .
سخنگوی شورای نگهبان با اعلام کاهش چشمگیر تخلفات و شکایات در این دوره از انتخابات افزود : سرنوشت حوزه های ابطال شده در انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان که سال آینده همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می شود ، مشخص خواهد شد .
خبرنگاری در خصوص زمان اجرای قانون ساعت کار بانکها سئوال کرد که دکتر کدخدایی در پاسخ گفت : پس از اظهار نظر شورای نگهبان ، مجلس آن قانون را برای دولت ارسال می کند و رییس جمهور نیز برای اجرا توشیح می نماید که تقریباً حدود 3 هفته طول می کشد اما ممکن است برخی قانون ها تا زمان اجرا حدود 2 ماه نیز به طول انجامد .
وی افزود : فوریت برای تصویب قوانین است اما برای اجرا فوریتی وجود ندارد .
خبرنگاری سوال کرد مراجع دریافت دیر کرد وام بانکها را خلاف شرع دانستند ، شورای نگهبان در این زمینه چه اقداماتی انجام داده است؟ که دکتر کدخدایی پاسخ داد : شورای نگهبان راساً نمی تواند اقدامی کند اما اگر مصوبه ای به شورا واصل شود قطعاً اظهار نظر خواهد شد .
وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره اعتبار نامه نمایندگان مجلس خبرگان گفت : در مجلس خبرگان نیز اعتبار نامه وجود دارد اما شکل ارسال و تایید آن با مجلس شورای اسلامی متفاوت است .

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

عملیات «وعده صادق» پاسخ به شرارت‌های رژیم صهیونیستی بود

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

مصارف مالیات به خوبی برای شهروندان تبیین شود

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

به دغدغه‌های مراجع عظام تقلید در بانکداری توجه جدی شود

تسلیت آیت‌الله اعرافی در پی درگذشت دکتر پرویز داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

«وعده صادق» ضربِ شست ایران به دنیا بود؛ شورای امنیت نتوانست قطعنامه علیه ما تصویب کند

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد