کد خبر: ۳۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۲- 14 June 2013

پیگیری نظرات و پیشنهادهای نمایندگان کاندیداها در ستاد نظارت بر انتخابات

نمایندگان 5 کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با حضور در ستاد نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری از روند برگزاری انتخابات بازدید کردند.



به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، «علی اصغر زارعی» به نمایندگی از «سعید جلیلی»، «محمدرضا صادق» به نمایندگی از «حسن روحانی»، «میرمحمد صادقی» به نمایندگی از «علی اکبر ولایتی»، «سید ظهیرالدین غرضی» به نمایندگی از «سید محمد غرضی» و «علیرضا نبید» به نمایندگی از «محمدباقر قالیباف» در ستاد نظارت بر انتخابات کشور حضور یافتند. نماینده «محسن رضائی» در این بازدید گروهی حضور نداشت.
«سید جواد مغیث» رئیس اداره نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در ضمن این بازدید اظهار داشت: تا به الان مشکل خاصی وجود نداشته و انتخابات با مشارکت گسترده ای که نسبت به دور قبل در این فاصله زمانی بی سابقه بوده در حال برگزاری است.
وی تصریح کرد: تاکنون تماس های متعددی با شعب اخذ رای در سراسر کشور داشته ایم، در چند مورد برخی شعب با تاخیر 20 الی 30 دقیقه ای کار خود را آغاز کردند و تنها در خصوص تامین برخی ملزومات مشکلی وجود داشت که آن نیز سریع رفع شد.
وی افزود: هر گزارش و یا شکایتی که نمایندگان کاندیداها در سراسر کشور داشته باشند از طریق ناظران ما به صورت آنلاین از طریق فکس و یا تلفن دریافت می شود.

پیگیری نگرانی نماینده روحانی

محمدرضا صادق نماینده حسن روحانی گفت: دقایقی پیش آقای روحانی در تماسی که با بنده گرفته بود اظهار داشت هنوز در برخی شعب اخذ رای به عنوان مثال شعبه ای که ایشان در آن رای خود را به صندوق انداختند هنوز اسامی کاندیداهایی که انصراف داده اند حذف نشده است.
صادق افزود: این باعث می شود آرای باطله زیاد شود. پیشنهاد آقای روحانی این بود که از طریق صدا و سیما اسامی کاندیداها اعلام شود.


رئیس اداره نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در پاسخ به این اظهارات صادق گفت: موضوع از طریق وزارت کشور پیگیری شد و ستاد انتخابات وزارت کشور طی اطلاعیه شماره 7 خود، از مسئولان شعب اخذ رای خواست هرچه سریعتر اسامی دو کاندیدای انصراف داده از انتخابات را از آگهی های نصب شده در حوزه های رای گیری حذف کنند.
مغیث افزود: ما گزارش ستاد آقای روحانی را هم از طریق وزارت کشور پیگیری کردیم و به فرمانداری‌ها و دفاتر نظارت اطلاع داده شد تا پیگیری شود و چنین چیزی گزارش نشد.

پیشنهاد نماینده ولایتی و روند کناره‌گیری عارف

در ادامه میرمحمد صادقی نماینده علی اکبر ولایتی گفت: برخی شایعات در خصوص انصراف برخی کاندیداها منتشر شده است و به نظر می رسد صداوسیما باید مکرراً اسامی کاندیداها را اعلام کنند تا مردم دچار سردرگمی نشوند.


مغیث نیز در ادامه اظهار داشت: ما بعد از انصراف آقای عارف که خبرش در رسانه ها منتشر شد، چندین بار از ایشان خواستیم تا به وزارت کشور آمده و رسماً انصراف کتبی خود را اعلام کند اما این اتفاق نیافتاد. ما سه بار با منزل ایشان تماس گرفتیم اما ایشان در وزارت کشور حاضر نشدند.
محمدرضا صادق نماینده روحانی نیز گفت: آقای توفیقی رئیس ستاد آقای عارف، اعلام کردند در روز چهارشنبه آقای عارف انصراف خود را در وزارت کشور اعلام کرده است.

نماینده جلیلی: شاهد انتخابات پرشوری هستیم

علی اصغر زارعی نماینده سعید جلیلی نیز گفت: آنچه که امروز از صبح در هیأت نظارت مشاهده کردم و گزارشاتی که تلفنی از استانها و شهرستانها دریافت کردم حاکی از اجرای نسبتاً خوب و قوی هم دستگاه‌های اجرایی و هم هیأت نظارت است.



وی افزود: البته تجربیات خوب مسئولان اجرائی و نظارت بر انتخابات از دوره‌های قبلی باعث شده است، الحمدا... در هر دوره نواقص برطرف گردد و اگر اشکالات جزئی هم پیش ‌آید به سرعت برطرف و منتقل می‌شود.
وی گفت: از صبح تا الان که انتخابات، شروع شده کیفیت برگزاری انتخابات، بسیار خوب است و امیدواریم تا آخر زمان رأی‌گیری هم با همین کیفیت ادامه پیدا کند. برآورد ما این است که در مجموع حضور مردم هم نسبت به دوره قبل، تا قبل از ظهر بیشتر شده است و انشاء‌ا... بعد از ظهر هم بیشتر از اینها خواهد بود و شاهد یک انتخابات پر شور به فضل الهی خواهیم بود.

نماینده قالیباف: مشکلی خاصی نیست

علیرضا نبید نماینده محمد باقر قالیباف هم گفت: الحمدا... با درایتی که عزیزان در شورای نگهبان و در وزارت کشور داشتند روند انتخابات به صورت کامل و خوبی از ابتدای صبح آغاز شده است.
وی افزود: الحمدا... شاهد حضور پر رنگ و با نشاط مردم در پای صندوق‌ها هستیم و عزیزان ما در ستاد دکتر قالیباف که با ما صحبت می‌کردند، اشاره می‌کردند که در سراسر کشور این وضعیت وجود دارد و مردم الحمدا... حماسه سیاسی را انشاء‌ا... به خوبی رقم می‌زنند.



وی تصریح کرد: مشکل خاصی هم تا کنون نبوده و موضوعات مختلفی که از ابتدای صبح بود به عزیزانمان در شورای نگهبان منتقل کردیم و با درایتی که داشتند رفع ‌شد و این فرایند انشاءا... تا پایان انتخابات ادامه پیدا کند.

نماینده غرضی: به شورای نگهبان اعتماد 100 درصد داریم

سید ظهیرالدین غرضی نماینده سید محمد غرضی هم گفت: ما هیچ ملجأ و پناهی چه قبل از انتخابات چه در حین انتخابات چه در بعد از انتخابات به غیر از شورای نگهبان و مقام معظم رهبری نداریم.



وی تصریح کرد: برای همین اعتماد 100 درصد به شورای نگهبان داریم و عزیزان هم کارشان را به خوبی انجام می‌دهند.
وی تصریح کرد: انشاء ا... مردم هم این طور که من احساس کردم، یک حماسه سیاسی بسیار بزرگ و مبارک را خلق می‌‌کنند.
نماینده غرضی یادآور شد: بعد از انتخابات هم انشاء‌ا... هر کدام از عزیزانی که انتخاب شدند، بتوانند حماسه اقتصادی را هم انجام بدهند.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات