کد خبر: ۳۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۷- 14 June 2013
حضرت آیت الله یزدی:

التزام به قانون امتیاز ویژه این دوره انتخابات است

عضو فقهای شورای نگهبان و رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در شهر مقدس قم رای خود را به صندوق سیار شماره472 انداخت.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله محمد یزدی با تاکید بر این که زمینه شرکت تمام سلائق در انتخابات فراهم است، التزام نامزدها و هواداران آنان به قانون را امتیاز برجسته این دوره انتخابات عنوان کرد.
وی بعد از انداختن رای خود به صندوق در گفت وگو با خبرنگاران بر ضرورت حضور حماسی مردم در انتخابات تاکید کرد.
حضرت آیت الله یزدی با تبریک به مسئولان به مناسبت برگزاری این انتخابات پرشور گفت: این انتخابات یک انتخابات نمونه نسبت به انتخابات گذشته و پس از پیروزی انقلاب است و یک امتیازات خاصی نسبت به انتخابات قبلی دارد.
وی گفت: احساس می کنم همه کسانی که واجد شرایط رای دادن در انتخابات هستند حتما در انتخابات شرکت خواهند کرد چرا که شرایط به گونه ای فراهم است که هر کس با هر سلیقه ای می تواند در این انتخابات شرکت و به فرد مورد نظر خود رای دهد.
حضرت آیت الله یزدی تصریح کرد: برای هیچ کس هیچ معذوریتی وجود ندارد که از شرکت در انتخابات خودداری کند و همه شرکت خواهند کرد و با حضور خود پای صندوق های رای علاقه مندی خود را به نظام جمهوری اسلامی ثابت خواهند کرد.
وی تصریح کرد: در راس نظام یک ولی فقیه جامع الشرایط و ولی فقیه ممتاز وجود دارد و با بقیه خصوصیاتی که در سیستم این حکومت تنظیم شده است رای مردم به پایبندی و باقی ماندن این نظام است.
حضور مردم در انتخابات پاسخگوی همه یاوه گویی های دشمنان نظام و انقلاب است و حتی کسانی که در داخل کشور یا خارج کشور با همزبانی می کنند و کسی که واجد شرایط باشد و رای ندهد.
وی افزود: امروز با دقت می بینیم که در یک نقطه کشور پیرمردی 90 ساله با همبستگان خود در پای صندوق های رای حاضر می شود و این نشاندهنده یک احساس درونی مذهبی و پشتوانه این انقلاب است و این امر ایران گرایی ملی گرایی و ناسیونالیستی نیست.بلکه اعتقادات به مقدسات و مساله دین اسلام است.
وی تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند مطمئن هستم که ملت ما یک حماسه سیاسی خلق خواهند کرد و در این انتخابات ممتاز پرشور شرکت خواهند کرد.
عضو فقهای شورای نگهبان خطاب به کاندیدایی که انتخاب نمی شوند توصیه کرد مساله قانونگرایی در کشور حرف اول را می زند و در طول این مدت آقایان آزاد بودند و هرگونه که خواستند تبلیغ کردند اعتقاد دارم که قانون مورد قبول همه آنان است.
وی ادامه داد: همه رای دهندگان و رای گیرندگان پایبند به قانون هستند و این امتیاز فوق العاده ای است؛ هر کسی یا هرفردی که رای آورده به قوانین حاکم احترام گذاشته و بر اساس قانون حکومت رفتار خواهند کرد.
حضرت آیت الله یزدی تاکید کرد: مطمئن هستم آنهایی که در صحنه هستند اگر نظر اکثریت مردم به آنان نباشد اول کسانی هستنند که به رییس جمهور منتخب تبریک گفته و از او خواهند خواست که مقررات کشور را به طور کامل رعایت کنند.
وی با اشاره به تنفیذ حکم رهبری خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در راس نظام نماینده حضرت ولی عصر است و بر اساس مقررات اسلامی تا رهبری حکم رییس جمهور را تنفیذ نکند اعتباری نخواهد داشت و معنای تنفیذ ولی فقیه این است که اتصال رهبر حکومت به امام عصر است.
آیت الله یزدی با بیان این که تا رهبری حکم ریاست جمهوری را تصویب و تنفیذ آن رییس جمهور، رییس جمهور نخواهد شد، افزود: یادمان نمی رود اولین تنفیذی که از سوی امام راحل صورت گرفت ایشان فرمودند تا زمانی که با اسلام هستید من تنفیذ می کنم و اگر از اسلام فاصله گرفتید مورد تنفیذ من نیستید یعنی منتخب نیستید.
وی ادامه داد: رییس جمهوری منتخب ملت است که تنفیذ رهبری را با خود داشته باشد و مقررات اسلام را به طور کامل رعایت کند؛ طبق مبانی شرعی تنفیذ ولی فقیه به معنای اتصال او به ولی عصر است.
حضرت آیت الله یزدی تصریح کرد: حکم ریاست جمهوری تنفیذ نماینده ولی عصر را لازم دارد و هم تنفیذ کننده باید به آن مقید باشد و به این نکته توجه کند که حاکمیت کشور در حدود مقررات اسلامی است.
وی بیان داشت: در کشور هیچ چیزی خلاف مقررات کشور حاکمیت ندارد چون رهبری باید تنفیذ کند و تنفیذ رهبری مقید به رعایت اسلام است؛ بنابراین جلوی همه خودکامگی ها خودسری ها و خودبینی های بیجا را خواهد گرفت.
حضرت آیت الله یزدی ادامه داد: اگر کسانی خدایی ناکرده به این نکته ها نرسند اعتبار مردمی ندارند و مردم او را قبول نخواهند داشت چرا که اکثریت قریب به اتفاق مردم به حاکمیت این نظام رای می دهند و معنای اول این رای به رای دادن به نظام است و معنای دوم رای دادن به فرد است.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات