کد خبر: ۳۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۷- 12 June 2013
رهبر معظم انقلاب در دیدار پرشور اقشار مردم:

حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی، از هرچیز دیگر برای کشور مهمتر است

رهبر انقلاب اسلامی حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی را مهمترین و اولین توصیه و خواست خود اعلام و تأکید کردند: این حضور عمومی از هرچیز دیگر برای کشور مهمتر است.



به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در خجسته میلاد اسوه «عشق و ایمان و ایثار» حضرت اباعبدالله الحسین علیه السّلام، در دیدار پرشور هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم، قانون گرایی را گفتمان تحسین برانگیز ملت در انتخابات 24 خرداد خواندند و با تجلیل از شور و شوق مبارک مردم برای شرکت در انتخابات تأکید کردند:‌ حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی، از هرچیز دیگر برای کشور مهمتر است و ملت با حرکت مقتدرانه روز جمعه، ارتباط و اتصال مستحکم خود را با نظام اسلامی اثبات، و دشمن را بار دیگر ناکام و ناامید خواهد‌کرد.
ایشان با تبریک میلاد پربرکت حضرت امام حسین علیه السّلام شور و اشتیاق انتخاباتی ملت را نشان دهنده شکل گیری حماسه سیاسی برشمردند و افزودند: حماسه سیاسی از همین امروز شروع شده و ان‌شاءالله روز جمعه با امید، توکل و همت مردم، به نقطه اوج خود خواهد رسید و به معنای واقعی تحقق خواهد یافت.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، انتخابات 24 خرداد را برخوردار از رنگ و بویی خاص دانستند و افزودند: دشمنان اسلام و انقلاب و ایران، همه امکانات مالی، رسانه‌ای و سیاسی خود را به‌کار گرفتند تا مردم را از نظام جدا و به «انتخابات و دستگاه برگزار کننده آن» بدبین کنند اما ملت روز جمعه با حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی، ارتباط و اتصال مستحکم خود را با نظام اسلامی اثبات می‌کند و با نمایش قدرت عظیم خود، دشمن را بار دیگر شکست خورده و مأیوس خواهد ساخت.
ایشان، انتخابات 24 خرداد را تجربه‌ای مهم و بزرگ برای ملت ایران برشمردند و خاطرنشان کردند: حضور یک‌پارچه، متحد، پرشور، قدرتمند و امیدوارانه ملت در انتخابات و حفظ و تقویت اعتماد متقابل مردم و مسئولان موجب یأس دشمن، کاهش فشارها و از دست رفتن کارایی دشمن می‌شود.
رهبر انقلاب اسلامی روال انتخابات را تا امروز روالی خوب خواندند و افزودند: گفتمان مردم در این انتخابات، قانون‌گرایی است و همه مردم در همه‌جا از ضرورت پایبندی به قانون سخن می‌گویند که این مسئله، بسیار باارزش و برجسته است.
ایشان، عدم تبعیت از قانون را مبنای حوادث سال 88 دانستند و خاطرنشان کردند: مردم و کشور از آن بی‌قانونی لطمات فراوان دیدند و این واقعیت باعث شده، ملت در انتخابات پیشِ‌رو درباره ضرورت قانون‌گرایی، کاملاً حساس باشد.
رهبر انقلاب در همین زمینه افزودند: مسئولان و نامزدهای مختلف و محترم هم تاکنون جهات قانونی را رعایت کرده‌اند که ان‌شاءالله این روند ادامه خواهد یافت.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، سخنان هشت نامزد با هشت گرایش و هشت نوع نگاه را در مناظره‌های صدا و سیما، باعث آگاهی مردم از افکار و دیدگاه‌های مختلف نامزدها و نشان دهنده آزادی بیان در ایران اسلامی خواندند و با قدردانی از این حرکت مفید و باارزش رسانه ملی افزودند: تهمت زنندگان به نظام جمهوری اسلامی سالها نعره می‌زدند که در ایران آزادی نیست و تریبون نمی‌دهند اما اکنون خجالت‌زده شده‌اند.
ایشان حضور کامل همه جریان‌های سیاسی و فکری کشور در مناظره‌ها و بیان دیدگاه‌های متفاوت را از نقاط قوت انتخابات امسال دانستند و افزودند: البته من درباره بعضی حرفهایی که در مناظره‌ها زده شد، حقایق و مطالبی دارم که ان‌شاءالله بعد از انتخابات بیان خواهم کرد اما به‌هرحال این حرکت خیلی خوب و خوشحال کننده بود.
ایشان همچنین گرایش‌های پرشور مردم در انتخابات امسال را مشابه شور و شوق انتخابات سال 88 خواندند و در عین حال افزودند: خوشبختانه امسال از بی‌ادبی و بی‌احترامی که گاه در احساسات و گرایشات سال 88 بروز می‌کرد خبری نیست که این پیشرفت بسیار باارزش را باید شکرگزاری کرد.
رهبر انقلاب اسلامی، حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی را مهمترین و اولین توصیه و خواست خود اعلام و تأکید کردند: این حضور عمومی، از هرچیز دیگر برای کشور مهمتر است و به همین علت حتی کسانی که فقط دل‌بسته به ایران هستند، باید در انتخابات حضور یابند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: هیچ‌کس از تقدیر الهی ملت در روز جمعه خبر ندارد اما منتخب ملت هرقدر با آرای بیشتر و محکم‌تری انتخاب‌شود می‌تواند با قدرت بیشتر در مقابل دشمنان کشور و ملت بایستد و از منافع ملی دفاع کند.
ایشان خاطرنشان کردند: عرصه بین المللی، عرصه تعارف و رودربایستی نیست و هرقدر شما ضعف نشان دهید و عقب بنشینید دشمن جلوتر می‌آید.
رهبر انقلاب در اثبات واقعیت یادشده خاطرنشان کردند: گاهی به‌خاطر مصلحت، بعضی حرفها را قبول کردیم اما دشمن پا روی حرف خودش گذاشت و با جسارت بیشتر جلو آمد، بنابراین باید در مقابل خواسته‌های نامشروع بیگانگان با قدرت ایستاد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پایداری و استقامت در مقابل دشمن بین المللی را نیازمند «اعتماد به ملت شجاع و رشید ایران، اتکا به عزت ملی، توکل به خدا و حسن‌ظن به وعده‌های پروردگار» خواندند و افزودند: باید در راه پرعزتی که ملت و نظام انتخاب کرده‌اند عاقلانه و مدبرانه پیش رفت.
ایشان در سخنانشان درباره انتخابات ابراز امیدواری‌کردند: امتحان مهم روز جمعه به‌فضل الهی و در پرتو حضور پرشور و یک‌پارچه ملت پای صندوق‌های رأی، به آزمون موفق و پیروز دیگری برای ملت ایران و نظام اسلامی تبدیل شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانشان روز باعظمت سوم شعبان را پرتوی از عظمت قیام بی‌نظیر حضرت اباعبدالله الحسین دانستند و افزودند: امام حسین علیه السّلام برای بقای اسلام و باقی ماندن ظلم‌ستیزی به‌عنوان یک اصل در تاریخ بشریت با فداکاری بزرگ و تقدیم جان خود و عزیزان خود و اسارت خانواده و حرم اهل‌بیت علیهم السّلام الگویی پرشکوه و ماندگار در مقابل همه بشریت قرار دادند.
ایشان سراسر زندگی امام حسین علیه السّلام را درس و الگو خواندند و خاطرنشان کردند: البته عظمت حادثه کربلا و درخشندگی آن به‌قدری است که همه نورها را تحت الشعاع قرار می‌دهد.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: مهمترین درس قیام امام حسین علیه السّلام آمادگی همیشگی برای اقامه حق و عدل، و مقابله دائم و همه‌جانبه با ظلم و ستم است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: کسی که در مسیر امام حسین علیه السّلام قدم می‌گذارد باید آماده شهادت باشد البته حرکت در این مسیر همیشه به شهادت منجر نمی‌شود اما در هرحالت موجب سعادت و عزت است.
ایشان با اشاره به حرکت قاطبه ملت ایران در مسیر حرکت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السّلام خاطرنشان کردند: ملت ایران با روحیه حسینی و عاشورایی وارد میدان شد و توانست یک بنای ظلم ملّی و بین المللی را ویران و به‌جای آن یک بنای رفیع اسلامی را پایه‌گذاری کند.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: ملت ایران، این مسیر را تا به امروز ادامه داده است و پیشرفت‌های ملت نیز به‌دلیل حرکت در همین مسیر است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تفاوت بسیار زیاد ایران 57 با ایران 92 و پیشرفت‌های چشمگیر در علم، سیاست، امنیت، امید، اعتماد به نفس و تأثیرگذاری در حوادث منطقه و جهان تأکید کردند: ملت ایران اکنون به مرحله‌ای رسیده است که در مسیر سعادت و عزت پیش می‌تازد و به‌فضل خدا این حرکت، پرشتاب‌تر خواهد شد.
ایشان همچنین با اشاره به فضیلت ماه شعبان به‌عنوان ماه عبادت و توسل و مناجات افزودند: باید از برکات این ماه بزرگ به‌ویژه مناجات شعبانیه برای ارتباط بیشتر با خدا و جلب رحمت و مغفرت الهی استفاده کرد.
رهبر انقلاب اسلامی، راه عزت و عظمت ملت ایران را توکل به خدا و ارتباط با پروردگار دانستند و خاطرنشان کردند: نقش ارتباط با معدن نور و عظمت بسیار فراتر از تکیه صرف بر محاسبات مادی و دنیوی است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای وضع کنونی دنیای غرب را نمونه غفلت از ارتباط با خداوند برشمردند و افزودند: با این که مستکبران عالم، دارای محاسبات مادی و دنیوی دقیقی هستند اما هرروز مشکلات و ضعفهای آنها بیشتر می‌شود و این مشکلات روزافزون، سرانجام تمدن غرب را از پا خواهد انداخت.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

فیلم| آخرین نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی