کد خبر: ۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۸۵ - ۰۹:۰۵- 09 January 2007
رهبر معظم انقلاب:

کشورهای عربی مراقب دام خطرناک آمریکا و انگلیس باشند

همزمان با خجسته عید بزرگ الهی، عید سعید غدیر خم، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم قم، ضمن تبریک این روز فرخنده، واقعه غدیر را نشان دهنده عظمت، جامعیت و آینده نگری اسلام دانستند و تصریح کردند: امروز مهم ترین وظیفه مسلمانان به ویژه علما، روشنفکران، بزرگان و سیاستمداران آنان تلاش برای وحدت بیش از پیش مسلمانان، کمک به رشد بیداری اسلامی و پرهیز از اختلاف و تفرقه در جهان اسلام است.

حضرت آیت الله خامنه ای، اقدام پیامبر بزرگوار اسلام (ص) را در منصوب کردن شخصیتی منحصر به فرد و ممتاز در همه ابعاد، در روز غدیر خم، نصبی الهی و اتمام و اکمال دین اسلام با نشان دادن نقشه راه پس از پیامبر اسلام (ص) خواندند و افزودند: حضرت علی (ع) مظهر تقوا، تدین، پایبندی مطلق به دین، ملاحظه غیرخدا و غیر راه حق را نکردن، حرکت بی پروا در راه خدا، برخورداری از علم، عقل، تدبیر، و مظهر قدرت، عزم و اراده بودند و انتصاب چنین شخصیتی در روز عید غدیر نشان دهنده نماد زعامت و رهبری امت اسلامی در طول زمان است.
ایشان با تأکید بر اینکه چنین واقعه مهمی نباید بهانه ای برای ایجاد اختلاف میان مسلمانان و تضعیف اسلام باشد خاطرنشان کردند: دشمن می خواهد مسئله غدیر را به زمینه ای برای برادر کشی و جنگ و خونریزی میان مسلمانان تبدیل کند و به کمتر از این هم راضی نمی شود، بنابراین شیعیان نباید کوچک ترین اظهار نظر یا حرکتی انجام دهند که به این توطئه کمک کند، ضمن آنکه برادران اهل سنت نیز باید هوشیار و مراقب سوء استفاده دشمنان از تعصبات و احساسات مذهبی باشند.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به شکست سیاستهای امریکا در عراق، افغانستان، لبنان و فلسطین و اذعان سیاستمداران امریکایی به این شکست افزودند: با توجه به این ناکامیها، قدرتهای استکباری و در رأس آن امریکا، برای مقابله با موج روزافزون بیداری اسلامی که منشأ آن برافراشته شدن پرچم جمهوری اسلامی در ایران است، به ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی روی آورده اند بنابراین دنیای اسلام به ویژه روشنفکران و علمای مسلمان باید به آگاه سازی قشرهای مختلف همت، و بر لزوم اتحاد و برادری مسلمانان تأکید جدی کنند.
ولی امر مسلمین با اشاره به تبلیغات دشمنان از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی برای ترساندن کشورهای منطقه از جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کردند: روسا و سیاستمداران کشورهای اسلامی به ویژه کشورهای منطقه بدانند عزت اسلام و قدرت جمهوری اسلامی ایران مایه پشتگرمی و قوت آنان خواهد بود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی، علت اصلی زورگویی امریکا را به کشورهای اسلامی، ضعف دولتهای اسلامی دانستند و تأکید کردند، امریکا همواره به رژیم غاصب صهیونیستی باج می دهد و در مقابل، از بعضی دولتهای عربی باج می گیرد بنابراین اگر آن دولتها به قدرتی عظیم متکی باشند هیچ گاه مجبور به باج دادن نخواهند بود.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به برخی تحلیل ها، نشانه ها و اخبار مبنی بر تلاش امریکا برای تشکیل اتحادی با حضور انگلیس و چند کشور عربی بر ضد جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کردند: این اتحاد، همکاری با دو دولت نحس و نجس بر ضد ملتی است که مایه عزت اسلام بوده و در این راه جانفشانی بسیاری کرده است بنابراین دولتهای عربی باید مراقب این دام خطرناک باشند.
ایشان تصریح کردند: اگر چنین اتحادی هم شکل بگیرد فایده ای نخواهد داشت زیرا در دوران جنگ تحمیلی، اتحادی بالاتر و قدرتمندتر از این شکل گرفت تا با مزدوری صدام روسیاه و بدعاقبت، قسمتی از خاک ایران را اشغال کنند و هشت سال هم تمام تلاش خود را به کار گرفتند اما در نهایت نتوانستند هیچ غلطی انجام بدهند و اکنون نیز توطئه آنها بر ضد نظام اسلامی به جایی نخواهد رسید.
حضرت آیت الله خامنه ای پیشرفت جمهوری اسلامی ایران را در عرصه های مختلف، از جمله در زمینه های علمی و فناوری، متعلق به دنیای اسلام دانستند و افزودند: انرژی هسته ای به عنوان دستاوردی بومی، مایه افتخار ملت ایران و دنیای اسلام است و اگر برخی دولتهای عربی و اسلامی تصور کنند با تشکیل اتحاد با امریکا و انگلیس و اعمال تحریم می توانند رضایت رژیم صهیونیستی را جلب و خیال این رژیم غاصب را آسوده کنند، دچار خطای سیاسی شده اند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کردند: ملت ایران بدون تردید از حق خود نمی گذرد و مسئولان هم حق ندارند از این دستاورد بزرگ صرف نظر کنند.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سابقه بسیار طولانی مردم قم در پایبندی به ولایت و همچنین قیام آنان بر ضد رژیم شاه در نوزدهم دی سال 1356، افزودند: مردم و جوانان قم در آن روز تاریخی در خط مقدم فعالان انقلاب کار بزرگی انجام دادند که استمرار آن به انقلاب عظیم اسلامی منجر شد.
حضرت آیت الله خامنه ای، نقش مردم قم و حوزه علمیه این شهر مقدس را در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی مهم ارزیابی و تأکید کردند: قم همواره مرکز خط مستقیم و اصیل انقلاب در همه میدانها بوده است.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

خون پاک شهدای حادثه تروریستی دمشق، مبدأ تحولات بزرگی می شود

تحقق مشارکت مردم در اقتصاد، وظیفه مسؤولین است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد