کد خبر: ۳۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۶- 09 May 2013
آیت الله جنتی:

مردم در 24 خرداد با هر رای خود به اقتدار نظام کمک می کنند

دبیر شورای نگهبان حضور مردم در 24 خرداد پای صندوق های رای یازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دور انتخابات شوراها را نوعی حماسه آفرینی مردم خواند و گفت: مردم با هر رای خود به اقتدار نظام و ناامیدی دشمنان کمک می کنند.



به گزارش ایرنا، آیت الله ˈاحمد جنتیˈ روز پنجشنبه در کنگره بزرگداشت آیت الله ˈملاهاشم جنتیˈ و 90 شهید محله ˈلادانˈ اصفهان افزود: حماسه آفرینان در این عرصه همه اقشار کشور اعم از روسای قوا، مدیران و همه مردم هستند.
وی تصریح کرد: این حماسه توطئه دشمنان اسلام را خنثی می کند و هر چه این حضور گسترده تر باشد دشمن بیشتر عقب نشینی می کند.
آیت الله جنتی با بیان اینکه شورای نگهبان بر طبق قانون و ضوابط به وظایف خود عمل خواهد کرد، افزود: مردم نیز باید در انتخاب فرد اصلح دقت داشته باشند.
وی با اشاره به برخی خصوصیات رییس جمهور در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی، افزود: رییس جمهور باید مردمی، دلسوز به حال مستضعفان، دارای توان کار و با قدرت باشد و از تهدید دشمن نهراسد و عقب نشینی نکند.
وی همچنین به گوشه هایی از شخصیت مرحوم آیت الله ملا هاشم جنتی اشاره کرد و گفت: این عالم فردی وارسته، متواضع، ساده زیست، زاهد، با وقار و متین، دارای زبانی خوش بودند.




آیت الله جنتی گفت:مردم ایران همواره نسبت به جایگاه علمای دین ارادت ویژه ای داشته اند و این همان ارادتی است که مردم نسبت به انبیا و بویژه پیامبر اسلام (ص) و خاندان ایشان داشته اند زیرا علمای دین ادامه دهنده راه انبیاء هستند.
وی افزود: علمای دین در بخش فرهنگی و معنوی هدایت جامعه را به عهده داشتند و در طول هزاران سال نگذاشتند، چراغ دین خاموش شود و با گفتار، رفتار و برخورد خود با مردم ایمان آنها را تقویت و وسوسه شیاطین را دفع می کردند.
دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه حراست از دین، مرهون علما و فداکاری و شهادت طلبی رزمندگان بوده است، افزود: اگر روحیه شهادت در جامعه ما نبود، آمریکا و رژیم دست نشانده او مردم ما را قتل عام می کردند و معلوم نبود چه بر سر این مملکت می آوردند.
عضو فقهای شورای نگهبان که در آیین بزرگداشت 90 شهید محله لادان اصفهان سخن می گفت، افزود: امام خمینی (ره) از خانواده شهدا دلجویی می کردند و دلجویی ایشان مرهم درد این خانواده ها بود.
وی همچنین به نقشه های دشمنان در مقابل ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: امروز خون شهدا از این ممکلت پاسداری می کند وگرنه هر کجا به اندازه ایران تحریم داشت توان ایستادگی نداشتند و از پای در می آمدند.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات