کد خبر: ۳۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۷- 06 May 2013

گزارش حضرت آیت‌الله جنتی به رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد عملکرد شورای نگهبان

اعضاء و کارکنان شورای نگهبان و همچنین اعضای هیئت‌های نظارت مرکزی، استانی و شهرستانی شورای نگهبان، صبح امروز در حسینیه امام خمینی (ره) به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی شرفیاب شدند.


به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، در ابتدای این دیدار، حضرت آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان، گزارش مختصری از عملکرد شورای نگهبان را به محضر مقام معظم رهبری ارائه دادند که به شرح زیر می‌باشد:

«بسم الله الرّحمن الرّحیم
با تشکر از اجازة شرفیابی همکاران محترم ما در شورای‌نگهبان به محضر شریف حضرتعالی؛ حضار عبارتند از: اعضای محترم شورا، هیاتهای نظارت، رؤسا و سرپرستان دفاتر استانها و شهرستانها و مدیران و کارکنان نهاد شورا.
لازم می‌دانم گزارش کوتاهی از وضع موجود این شورا را به عرض مبارک برسانم.
شورای نگهبان به لطف خداوند متعال و هدایت‌ها و حمایت‌های حضرت امام (رضوان الله علیه) و حضرت مستطابِ عالی در طول 33 سال از عمرِ خود توانسته خدمات شایسته‌ای در انجام وظایف قانونی خود در بررسی مصوبات مجلس و نظارت بر انتخابات‌های مختلف و سایر وظایف به نظام جمهوری اسلامی و مردم شریف عرضه کند و مورد اعتماد مقامات و مسئولان نظام و مردم عزیز قرار گیرد.
پس از بیانات راه‌گشای حضرتعالی در سال 79 مبنی بر تأسیس تشکیلات ثابت، قوی و آماده بکار در تمام سال و استخدامِ عناصر بصیر و مورد اعتماد و تشکیل بانک اطلاعات و استفاده از رایانه در بانک اطلاعات مرکزی در دبیرخانه، بحمدالله رهنمودهای حضرتعالی به نحو احسن جامة عمل پوشید.
ساختار جدید و تشکیلات ثابت و آماده بکار به وجود آمد.‌ دفاتر نظارتی استانی و شهرستانی تأسیس گردید. عناصر و نیروهای مورد اعتماد و بصیر در حدّ کافی جذب شد. برای این نیروها دوره‌های آموزشی کاربردی و همایش‌های فصلی برگزار شد و توصیه‌های دینی و اخلاقی صورت گرفت. بانک اطلاعاتی غنی و‌ روش‌های به روز نظارتی به وجود آمد.
هیأت‌های نظارت، متشکل از اقشارِ مختلف مردم که بر اساس تعهد دینی و علاقه به انقلاب و نظام همکاری می‌کنند در هنگام برگزاری انتخابات تشکیل می‌گردند.
بررسی صلاحیت‌ها چنانکه مستحضرید با استعلام از مراجع قانونی و گزارش‌های محلی مصرّح در قانون و محققین مورد وثوق رسیدگی می‌شود.
پس از اعلام نتایج،‌ به داوطلبان تأیید نشده و درخواست کننده اجازه ملاقات و دفاع داده می‌شود و در صورت قبولِ دفاعیات، تجدید نظر و عذرخواهی صورت می گیرد.
از دیگر اقدامات شورای نگهبان جهت تبیین جایگاه و عملکرد خویش، فعال شدن در عرصه پاسخگویی به افکار عمومی بوده است و تأییدات فعالان عرصه رسانه، گویای صحت جهت‌گیری و سرعت این حرکت می‌باشد و امید می‌رود با فعال‌تر شدن شورای نگهبان در این راستا و همکاری بیشتر اصحاب رسانه، در این مسیر نیز توفیقات بیشتری حاصل گردد.
و در خاتمه اضافه می‌کنم بر حسب وظیفة شرعی در هزینه از بیت‌المال صرفه‌جوئی کامل صورت می‌گیرد.
امید است خداوند متعال ما را از خطا محفوظ فرماید و خطاها را مورد عفو کریمانة خود قرار دهد.
و السلام علیکم و رحمة‌ الله و برکاته»
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند

گزارش تصویری بازدید آیت‌الله مدرسی یزدی از پژوهشکده شورای نگهبان

شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتما به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند/ ماجرای طبس یکی از بزرگترین شکست‌های آمریکاست و باید به جهانیان معرفی شود

"وعده صادق" اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد

جلسه هیئت تحریریه فصلنامه دانش حقوق عمومی برگزار شد

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

پربازدید ها

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است