کد خبر: ۳۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰- 05 May 2013
آیت‌الله یزدی:

وحدت ضروری‌ترین نیاز انقلاب بحرین است

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ضروری است جلساتی به صورت منظم و مدون بین علما در بحرین برگزار شود تا همچنان وحدت میان مردم و علما و بزرگان حفظ شود.



به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله محمد یزدی شنبه در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمجید المشعل رئیس مجلس علمای شیعه بحرین با اشاره به انقلاب مردم این کشور اظهار کرد: شرایط بین‌المللی و تجربه انقلاب ایران نشان می‌دهد این حرکت حق‌طلبانه و طبیعی است زیرا حق گرفتنی است.
وی افزود: کشورهای استکباری در اقصی نقاط جهان به دنبال این هستند که مردم را از دستیابی به حقوق خود محروم سازند.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه روحانیون و حوزه‌های علمیه وظیفه دارند حقوق از دست رفته اهل بیت(ع) و شیعیان را استیفا کنند گفت: زمینه‌سازی برای این مهم دارای شرایط مختلفی است که در درجه نخست باید ارتباطی تشکیلاتی در میان بزرگان و گروه‌های موثر در جامعه ایجاد شود.
وی ادامه داد: زمانی که در یک قیام مردمی رهبر وجود داشته باشد آنگاه اقشار مختلف جامعه از تفرقه مصون خواهند بود؛ اختلاف بزرگ‌ترین عامل شکست بوده و دشمنان اسلام همواره از این حربه یعنی اختلاف‌افکنی، به ویژه زمانی که علما و بزرگان دینی در حال وحدت بوده‌اند سود برده‌اند.
آیت‌الله یزدی رعایت وحدت به ویژه از سوی رهبران قیام و علمای اسلام را مورد توجه قرار داد و گفت: گزارش رئیس مجلس علمای شیعه بحرین نشان می‌دهد وحدت در میان این افراد وجود دارد و سبب تقویت انقلاب خواهد شد.
استاد برجسته حوزه علمیه قم اضافه کرد: ضروری است جلساتی به صورت منظم و مدون بین علما در بحرین برگزار شود و خروجی این برنامه‌ها هم تصمیم‌هایی برای پیشبرد انقلاب باشد تا همچنان وحدت میان مردم و علما و بزرگان حفظ شود.
وی با بیان اینکه نسل جوان به اقتضای دوره جوانی خواستار حرکت‌های تند و استقلال‌طلبی است گفت: ممکن است این کارها مشکلاتی برای تصمیم‌گیرندگان اصلی انقلاب به وجود بیاورد بنابراین باید با استفاده صحیح از این نیروی اجتماعی، زمینه‌ای را فراهم آورد که آنها میدان را به کلی در اختیار نگیرند و بدانند بزرگان در پی خیر و صلاح جامعه هستند.
آیت‌الله یزدی با اشاره به استفاده بهینه از نیروی نسل جوان در پیروزی انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان کرد: شاهد بودیم که پس از انقلاب حتی در مجلس قانون‌گذاری هم از جوانان استفاده می‌شد بنابراین با توجه به اینکه فشار زیاد بر روی جوانان تاثیر منفی می‌گذارد باید برخی از امور را هم به دست آنان سپرد ضمن اینکه انجام بعضی کارها تنها از عهده جوانان بر می‌آید.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شرایط امروز بحرین را مورد توجه قرار داد و افزود: در حال حاضر حکومت بحرین تجمعات و خواسته‌های مردمی را با تندترین برخوردها جواب می‌دهد؛ در این میان حرکت‌های مردمی با رهبری واحد و توجه به شرایط زمان و مکان گامی مثبت در راستای موفقیت خواهد بود و هرچه شناخت صحیح‌تری از اوضاع وجود داشته باشد اهداف اصلی و قابل اعلام هم روشن‌تر می‌شوند.
وی بیان داشت: برخورد مستقیم با حکومت در همه شرایط قابل بیان نیست زیرا حاکمان هم از همه قدرت خود برای سرکوب استفاده می‌کنند؛ عقلانیت در این میان به کار می‌آید زیرا تا زمانی که قدرت مردمی زیر 50 درصد باشد امکان تغییر وجود ندارد و تنها می‌توان به تقویت بنیه انقلاب اندیشید.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: رهبران انقلاب بحرین نباید هراسی از طولانی و مشکل بودن مسیر داشته باشند زیرا راهی که در پیش گرفته‌اند مسیر الهی و درستی است ولی باید از خنثی شدن آن جلوگیری کرد به این ترتیب که تا وقتی قدرت انقلاب به حداقل 70 درصد نرسیده نمی‌توان وارد فاز بعدی شد اما مطمئن هستم روزی مردم بحرین به حقوق خود خواهند رسید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ایجاد ارتباط با سازمان‌های بین‌المللی از سوی انقلابیون بحرین عنوان داشت: البته نباید به کمک‌های گسترده آنها امید بست اما می‌توان خواسته‌ها و مطالبات خود را به گوش آنها رساند و به کمک‌های حداقلی اندیشید ضمن اینکه این کار سبب می‌شود سکوت برخی مجامع در مورد جنایات علیه شیعیان شکسته شود.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

عملیات «وعده صادق» پاسخ به شرارت‌های رژیم صهیونیستی بود

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

مصارف مالیات به خوبی برای شهروندان تبیین شود

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

به دغدغه‌های مراجع عظام تقلید در بانکداری توجه جدی شود

تسلیت آیت‌الله اعرافی در پی درگذشت دکتر پرویز داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

«وعده صادق» ضربِ شست ایران به دنیا بود؛ شورای امنیت نتوانست قطعنامه علیه ما تصویب کند

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد