کد خبر: ۳۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۵- 05 May 2013
طی پیامی با تقبیح حرکت های افراطی؛

آیت الله شاهرودی هتک حرمت مرقد حجربن عدی را محکوم کرد

عضو فقهای شورای نگهبان با محکوم کردن هتک حرمت اماکن مقدسه مسلمانان از سوی تروریست های تکفیری، تاکید کرد:‌ ایشان با بکارگیری خشونت، ترور و کشتن افراد بی گناه، بذر فتنه و دشمنی و اختلاف را در پیکر امت اسلامی کاشته و چهره ای کریه از دین مبین اسلام در برابر جهانیان به معرض تماشا می گذارند.




به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی در پیامی هتک حرمت مرقد حجربن عدی صحابه پیامبر(ص) و یار با وفای حضرت علی(ع) را محکوم کرد.
متن این پیام به شرح زیر می باشد:


بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

جنایت و اهانتی که به مرقد صحابی جلیل القدر،حجر بن عدی وارد شد جنایتی هولناک بود که پیشانی انسانیت از آن به عرق شرم نشسته و از سوی همه شریعت های آسمانی و نظام های حقوقی بشریمحکوم و غیر قابل بخشش است.
نبش قبور مؤمنان به ویژه صحابه بزرگ پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم)،اولیاء و شهدای گرانقدر اسلام ،از زشت ترین نوع هتک حرمت نسبت به مقدسات دینی و اسلامیبوده و از بزرگ ترین جنایات و گناهان کبیره به شمار می آید که عاملان آن مستحق اشدّ مجازات می باشند.
امثال این گونه حوادث که با رهبری و هدایت گروه موسوم به (القاعده) و همفکران آنها از دیگر گروه ها انجام می شود از حقیقتی خطیر پرده بر می دارد که بی شک باید همه مسلمانان به آن توجه نموده و آن را درک نمایند و آن ،این است که این گونه تحرکات ویران گر تکفیری که با عنوان جهاد انجام می شود هرگز صبغه اسلامی ندارد بلکه فعالیتهای خرابکارانه استعمارگران در کشورهای اسلامی است که در راستای بقاء و امتداد خط شرم آور خوارج در تاریخ اسلام-که مسلمانان و صحابه و امیرمؤمنان علی (ع) را کافر نامیدند¬- صورت می گیرد. اکنون نیز ادامه همان جریان، بذر تکفیر را در بلاد اسلامی پاشیده و مرتکب زشت ترین جنایات تحت پوشش عنوان جهاد در راه خدا می شوند،در حالیکه اسلام و مسلمانان از آنان و کردار ننگینشان بیزارند.
این حرکت انحرافی که امروزه مسلمانان گرفتار آن شده اند مصلحت امت اسلام و وحدت و عزت آنان را تهدید و چهره مسلمانان را در برابر دنیا مخدوش می کند.
برخی از ویژگی های این گروه انحرافی که با نقاب اسلام پا به عرصه گذارده از قرار ذیل است :
اول: آنان ،همچون خوارج در تاریخ صدر اسلام، هر کسی که افکار باطلشان را نمی پذیرد،متهم به کفر و بی دینی می کنند.
دوم: آنان همچون خوارج زشت ترین و ننگین ترین جنایات و منکرات را که هیچ یک از شرایع آسمانی و قوانین انسانی نمی پذیرد ،تحت عنوان جهادمرتکب می شوند.
سوم: ایشان وابسته و متکی به استکبار و کفر جهانی هستند و منافع و مصالح صهیونیسم و دشمنان اسلام را در جهان اسلام تأمین می کنند.
چهارم: ایشان با بکارگیری خشونت ،ترور و کشتن افراد بی گناه ،بذر فتنه و دشمنی و اختلاف را در پیکر امت اسلامی کاشته و با به نمایش گذاشتن اعمال ننگین شان در شبکه های ماهواره ای،چهره ای کریه و زشت از دین مبین اسلام در برابر جهانیان و اهل ادیان دیگر به معرض تماشا می گذارند.
با توجه به این نکات، بر هر یک از فرزندان غیرت مند اسلام فرض مسلم است که با دقت و جدیّت ملتفت این خطری که امت اسلامی را در برگرفته است ،باشند و برای مقابله و دفع آن به پا خیزند و تلاش نمایند تا امت اسلامی فریب خوردۀ این جریان نگردند و از حرمت دین مبین اسلام و شکوه این امت مبارک دفاع نمایند. باید با بیان نکاتی که ذکر شد و اینکه این جریان شوم به کلی از حقیقت اسلام ناب و روح دین بیگانه است به روشنگری بپردازند تا نسل پاک نهاد ما که در مسیر رشد و تعالی است هرگز گرفتار خدعه و نیرنگ ایشان نگردد.
و اعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا و اذکروا نعمة الله علیکم اذ کنتم اعداء فألّف بین قلوبکم فاصبحتم بنعمته اخوانا
سید محمود هاشمی شاهرودی
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات