کد خبر: ۲۹۹۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۳- 20 April 2013
ویژگی های آیت الله رضوانی از نگاه حقوقدان پیشین شورای نگهبان؛

آیت الله رضوانی مورد اعتماد همه جریان های سیاسی بود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با تاکید بر این که مرحوم آیت الله رضوانی مورد اعتماد همه جریان های سیاسی بود،‌ گفت:‌ ایشان نقش برجسته ای را در تدوین قانون بانکداری بدون ربا ایفا کرد.



آیت الله عباس کعبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ارتحال آیت الله رضوانی عضو فقهای شورای نگهبان را محضر حضرت ولی عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید و حوزه های علمیه و بیت آن مرحوم تسلیت گفت و از خدمات این عالم ربانی تجلیل کرد.
وی با بیان این که ارتحال آیت الله رضوانی ضایعه ای بزرگ و خسارتی عمیق است،‌ تصریح کرد: ایشان جزو حصون اسلام و از شاگردان مبرز و معتمد خاص حضرت امام بودند.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: ایشان رتبه بالای فقهی داشتند و از ‌مدرسین شناخته شده حوزه علمیه نجف و از شاگردان خوب امام و جزو چهار نفری بودند که امام قبل از انقلاب وصیت نامه خود را خطاب به ایشان نوشتند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: آیت الله رضوانی بعد از انقلاب با حکم حضرت امام به عنوان فقیه به عضویت شورای نگهبان درآمدند و بعد نیز رییس دیوان عدالت اداری شدند و تا دوره سوم عضویت مجلس خبرگان رهبری را عهده دار بودند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: آیت الله رضوانی بعد از ارتحال آقای خوانساری به درخواست اصناف و بازاریان به عنوان امامت مسجد حاج عزیز الله در سنگر امامت جماعت و وعظ و خطابه تبلیغ دین می کردند؛ ایشان حاشیه خوبی نیز بر عروه نوشتند.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تاکید کرد: ایشان در جلسات شورای نگهبان نیز از تسلط خوبی برخوردار بودند و به لحاظ فقهی جملات کوتاه، گویا، مستدل و عمیقی بیان می کردند و اظهار نظرهای فقهی ایشان تؤام با دقت نظر خاصی بود.
آیت الله کعبی اظهار داشت: آیت الله رضوانی در فقه معاملات نیز تبحر ویژه ای داشتند به گونه ای که نقش برجسته ای را در تدوین قانون بانکداری بدون ربا و در ارائه مشورت های فقهی به بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار ایفا کردند.
وی بیان داشت: ایشان در جلسات مجلس شورای اسلامی و کمیسیون های مختلف نیز به نمایندگی از شورای نگهبان حضور مستمری در دفاع از نظریات شورای نگهبان داشتند و در ضمن از روحیه تعامل بالا و وسع نظر برخوردار بودند.
آیت الله کعبی در پایان با تاکید بر این که مرحوم آیت الله رضوانی مصداق بارز عاش سعیدا و مات سعیدا بود، تصریح کرد: همه جریان های سیاسی به ایشان اعتماد داشتند، آن عالم فقید ‌دارای وزانت و متانت خاص همراه با کمال و تقوا و فضیلت های ویژه اخلاقی بودند.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات