کد خبر: ۲۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۶- 09 April 2013
حضرت آیت الله جنتی:

شورای نگهبان برای تحقق حماسه سیاسی در انتخابات، مسئولیت خود را به بهترین وجه انجام خواهد داد

حضرت آیت الله جنتی با اشاره به نام‌گذاری امسال به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی گفت: انشاءالله شورای نگهبان برای تحقق حماسه سیاسی در انتخابات، مسئولیت خود را به بهترین وجه انجام خواهد داد.


به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، حضرت آیت الله جنتی طی سخنانی در نمازخانه این نهاد ضمن تبریک سال جدید و تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) تصریح کرد: دید و بازدید و صله رحم، از سنت‌های خوبی است که در آغاز سال نو انجام می گیرد به شرط آنکه از آن استفاده صحیح بشود و وظایف و حدود شرعی هم در آن رعایت گردد.
حضرت آیت الله جنتی با اشاره به بروز گناهانی چون غیبت، اسراف و... در برخی از مهمانی‌ها و دید و بازدیدها گفت: در شرایطی که گروهی از مردم از نظر اقتصادی و معیشتی وضعیت مناسبی ندارند باید به فکر مستمندان و مستضعفان هم بود. چه خوب است که صدا و سیما، در انعکاس برنامه‌های تحویل سال نو، تصاویر و جلوه‌هایی از زندگی فقرا، زنان سرپرست خانوار، کودکان یتیم و... را نیز نشان بدهد تا مردم ضمن شکر نعمت‌هایی که در اختیار دارند به فکر اقشار ضعیف و کم‌درآمد هم باشند.
دبیر شورای نگهبان با اشاره به آیاتی درباره توجه به مظاهر طبیعت و بهار اظهار داشت: ایام بهار و سفرهای نوروزی فرصت مناسبی است تا حیات دوباره طبیعت را ببینیم و با مشاهده قدرت خداوند متعال با معاد بیشتر آشنا شویم.
وی با اشاره به پیام نوروزی امام خامنه‌ای و بیانات نوروزی معظم له در حرم رضوی، گفت: تجلی حماسه سیاسی، "انتخابات" است و انتخابات ریاست‌جمهوری از مهم‌ترین جلوه‌های حضور مردم در حماسه سیاسی است.
حضرت آیت الله جنتی با اشاره به اهمیت جایگاه ریاست‌جمهوری اظهار داشت: شورای نگهبان در این انتخابات نیز انشاءالله با استقلال رأی و بدون هیچ‌گونه وابستگی به وظیفه خود عمل خواهد کرد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن تجلیل از بصیرت و آگاهی مردم کشورمان گفت: شورای نگهبان افراد واجد صلاحیت را برای حضور در رقابت‌ها، معرفی خواهد کرد. اما این مردم هستند که باید با بررسی‌ دقیق، بهترین فرد را برای این مقام انتخاب کنند.
حضرت آیت الله جنتی درباره مسئولیت شورای نگهبان و نیز کارکنان این نهاد در امر انتخابات نیز گفت: اعضای شورای نگهبان، کارکنان این نهاد و نیز مجموعه ناظران انتخابات، باید الگو باشند و به انجام دقیق وظیفه قانونی بپردازند.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

حمایتگرایی بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در پرتو آموزه‌های حقوقی

نشست بررسی آزادی مطبوعات در قانون اساسی برگزار شد

علمای اسلام نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی روشنگری کنند

پیام سخنگوی شورای نگهبان در حفاظت از جزایر سه‌گانه با یادآوری اصل ۹ قانون اساسی

چهل‌وپنجمین شماره فصلنامه دانش حقوق عمومی منتشر شد

دکتر صادقی‌مقدم: ناظران انتخاباتی «مدافعان حریم مردم‌سالاری دینی» هستند/مقاومت با قدرت به مسیر خود ادامه خواهد داد

فیلم| نشست خبری دکتر طحان‌نظیف ۲۸ مهر ۱۴۰۳

آزادی مطبوعات در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

جدایی گفتمان‌های علمی از دینی نقیصه اصلی مراکز آموزشی بزرگ است

امروز خاورمیانه جدید با محوریت مقاومت شکل گرفته است

پربازدید ها

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و دولت + جزئیات

دکتر طحان‌نظیف: ۷ مصوبه مجلس و ۴ اساسنامه دولتی تایید شد/ انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی سال آینده برگزار می‌شود

حمایت از مستضعفان؛ وظیفه‌ای بر پایه قانون اساسی

آیت‌الله جنتی: مردم تهدیدات رژیم صهیونیستی را بی‌اعتبار کردند/ نمازجمعه نصر نشان‌دهنده پیوند مستحکم امام و امت بود

آیت‌الله جنتی: حزب‌الله قدرتمندانه در صحنه نبرد با صهیونیست‌ها حضور دارد/ حضرت معصومه (س) برای تبیین مفهوم ولایت مجاهدت کرد

مشروعیت دفاع از مقاومت در حقوق بین‌الملل

او اجر یک عمر مجاهدت خود در راه خدا را گرفت همان گونه که به دنبال آن بود

تخریب عامدانۀ تأسیسات درمانی، جنایت علیه بشریت است

پیام آیت‌الله مدرسی یزدی در پی شهادت یحیی السنوار، رهبر شاخه سیاسی حماس

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود