کد خبر: ۲۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۳- 16 January 2013
حضرت آیت الله یزدی:

برخی حیات خود را در ایجاد اختلاف و بحران و جدل می دانند

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه مسئولین حکومتی باید از حوزه اختیاراتشان در جهت مصالح امت استفاده کنند خطاب به اعضای مجلس خبرگان رهبری گفت: شما وظیفه دارید حقایق را به مردم بگویید که اگر فقط تماشا کنید خلاف وظیفه عمل کرده اید.


به گزارش خبرنگار مهر آیت الله محمد یزدی در پنجمین جلسه هیات رئیسه خبرگان رهبری با کمیسیون های این نهاد که عصر امروز در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد به عنوان رئیس این جلسه به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره به اولویت های امروز کشور خطاب به مسئولین گفت: با توجه به شرایط و اوضاع داخلی و خارجی کشور زندگی مردم بیش از هر چیز از اولویت برخوردار است و می بایست مسئولین محترم به نیازها و اولویت های آنان توجه کنند اما شاهدیم که بخصوص در سطوح عالیه خصوصا در دولت و مجلس اقداماتی صورت می گیرد که برخلاف این اولویت هاست.

دبیرکل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال آینده گفت: از الان مشاهده می شود که احزاب ، گروهها و جناح های وارد میدان شده و به فعالیت می پردازند و افکار عمومی مردم را از موضوعات اصلی منحرف می کنند اما مسئله روشن است. تنها در شرایط آرامش و بدون دغدغه می شود فکر کرد و تصمیم درست گرفت.
بنابراین الان زمان فکر کردن برای انتخاب درست است و به همین دلیل بود که مقام معظم رهبری به این نکته اشاره کردند که کشور باید در آرامش باشد.

وی با بیان اینکه بعضی ها حیات خود را در ایجاد بحران ، اختلاف و جدل می بینند تاکید کرد: در شرایط کنونی بیشتر نیازمند آرامش هستیم و حتی کسانی که خود را برای ریاست جمهوری آماده می کنند باید در نهایت آرامش و رعایت اصول اخلاقی و دینی به رقابت بپردازند.



نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فضای ناآرام تنها موجب سوءاستفاده دشمنان خواهد شد خطاب به اعضای مجلس خبرگان گفت: ما که وابستگی مان به ولایت بیش از دیگران است وظیفه مان برای حفظ آرامش در جامعه بیش از دیگران است البته اختلاف نظر و اختلاف سلیقه کاملا طبیعی است و هر کس می تواند نظر خود را مطرح کنداما باید این را هم در نظر داشته باشیم که این اختلاف نظر فضای کشور را متشنج نسازد و موجب اختلاف نشود.

وی در ادامه سخنان خود به مسئولین حکومتی متذکر شد کسانی که حکومت محدودی در دستشان است در هر سطحی و کسانی که در کنار مسئولیت حکومتی اختیاراتی را هم دارند لازم است بدانند که نباید قضاوت تاریخ ، ملت و نظارت عالیه خداوند را فراموش کنند و بدانند که این چند روز ریاست دوره ای است که می گذرد و آن چه که انجام می دهند و می گویند کلمه به کلمه و ذره ذره زیر ذره بین مردم قرار دارد بخصوص مردم ما که سیاسی هستند و در طی این 30 سال از عمر انقلاب اسلامی سختی های زیادی دیده اند و با تجربه شده اند لذا توصیه می شود که آنطور که مصالح امت است از حوزه اختیاراتتان استفاده کنید.

وی با تاکید بر اینکه مردم ما به خاطر دینشان انقلاب کردند گفت: مردم ایران قبل از هر چیز مسلمان و متدین هستند و مشکلات فراوانی را در تاریخ انقلاب و پیش از آن پشت سر گذاشته اند و نقش دین در زندگی آنان در درجه اول بوده است و راز پیروزی در برابر قدرت های جهانی و حکومت با سابقه 2500 ساله دین و ارتباط مردم با امام دینی شان بوده است.

آیت الله یزدی ادامه داد: در جریان جنگ ها، فتنه ها، مبارزات و مقابله هایی که نظام پشت سر گذاشته است این دین و مردم بودند که از انقلاب دفاع کردند و نه احزاب . حزب در کشور ما فعال نیست البته معمولا ائتلافها و ارتباط هایی است اما سیستم حزبی وجود ندارد.

وی افزود: مردم ما در هر شرایطی برای مقابله با دشمنان آماده بودند و به پیروزی هم رسیده اند بنابراین کسانی که می گویند با توجه به این شرایط اقتصادی و یا تحریم ها ، مردم خسته شده اند اینها کاغذ پاره ای بیش نیست و تصور نکنند که مردم ما این چنین هستند. همچنان که می بینید در اجتماعات مانند 9 دی با چه عدد و رقمی شرکت می کنند و پای این نظام ایستاده اند.

وی همچنین با اشاره به نقش شورای نگهبان در نظام جمهوری اسلامی ایران افزود: شورای نگهبان در سیستم حکومتی ما وظیفه اصلی نظارت بر انتخابات و تایید صلاحیت کاندیدا را بر اساس قانون اساسی بر عهده دارند و تاکنون دهها انتخابات را نظارت کرده و در برابر چشم دنیا و مردم عمل کرده است همچنان که شاهد بودیم ادعاهای پوچ و طرح ها و حیله های فتنه گران روشن شد که همه اشتباه بود و شورا مانند همیشه مطابق قانون اساسی دستورات امام و رهبری عمل کرده و خواهد کرد.



وی همچنین با اشاره به اصل 115 قانون اساسی خطاب به فتنه گران و کسانی که شعار صیانت از رای مردم سر می دهند گفت: در متن این قانون اساسی آمده است که رئیس جمهوری باید از میان رجل سیاسی و مذهبی که واجد شرایط ذیل است انتخاب شود.
یعنی اول باید کاندیداها مصداق رجل سیاسی و مذهبی شناخته شوند بعد ویژگی های آنان با دیگر شرایط این اصل مطابقت داده شود. بنابراین کسانی که سخنرانی ، مصاحبه و یا نوشته ای علیه نظام و مذهب داشته باشند آیا فکر می کنند که رجل سیاسی و مذهبی هستند و تصور می کنند که شورای نگهبان می تواند چشم خود را ببندد.

وی با اعلام این که شورای نگهبان برای اصل 115 قانون اساسی آئین نامه ای در دست تنظیم دارد گفت : شورای نگهبان برای روشن شدن اصل 115و اینکه این اصل چه می گوید یک آئین نامه ای قانونی در دست تنظیم دارد و نظر اهل فن را نیز در این خصوص پرسیده است و مطمئنا در انتخابات این دوره از این آئین نامه استفاده می شود.

وی همچنین با اشاره به قسم نامه ای که رئیس جمهور در مجلس با حضور مسئولان کشور می خواند گفت: رئیس جمهور در پیشگاه قرآن کریم در برابر ملت ایران سوگند می خورد خواستار مذهب رسمی ، حافظ نظام و مجری قانون اساسی باشد لذا در اینجا هم مشاهده می کنیم رئیس جمهور اول باید پاسدار مذهب باشد . لذا حتما باید رجل سیاسی و مذهبی بر او صدق کند.

وی خطاب به اعضای مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: شما وظیفه دارید مردم را روشن کنید و شرایط را به مردم اطلاع دهید که اگر فقط تماشا کنید خلاف وظیفه انجام داده اید.
آیت الله یزدی در پایان یادآور شد: اکثر شما عزیزان مدیریت حوزه علمیه و ائمه جمعه شهر خود هستید لذا نفوذ دینی در مردم شهرستان دارید و باید حقایق را به مردم بگویید.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

"وعده صادق" اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد

جلسه هیئت تحریریه فصلنامه دانش حقوق عمومی برگزار شد

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

دکتر طحان نظیف سالروز تاسیس سپاه پاسداران را تبریک گفت

توضیحات سخنگوی شورای نگهبان درباره تایید طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

عملیات «وعده صادق» پاسخ به شرارت‌های رژیم صهیونیستی بود

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پربازدید ها

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی