کد خبر: ۲۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۸- 14 January 2013
حضرت آیت‌الله یزدی:

مسئولان با منطق و استدلال حرکت کنند

شخصیت های حکومتی، ائمه جمعه، استانداران و فرمانداران بویژه در مناطق مرزی کشور مراقب باشند که با لعن و نفرین نمی شود کار کرد، بلکه باید با منطق و استدلال قوی پیش رفت.



به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله یزدی، امروز در دیدار امام جمعه ایرانشهر با اشاره به این که عنوان تشیع و شیعه از زمان پیامبر اسلام(ص) به دوستان و پیروان امیرالمومنین(ع) اطلاق شده است، گفت: شیعه همواره در مشکلات با تمسک به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) خودش را حفظ کرد.
وی با اشاره به این که تشیع در فراز و نشیب ها از مشکلات سختی گذشته است، عنوان کرد: خداوند این توفیق بزرگ را به ما داده که در فصل خاصی زندگی می کنیم که شرایط مساعد و آزادی وجود دارد.
رییس جامعه مدرسین حوزه با اشاره به شرایط امروز تشیع، تصریح کرد: حاکمیت شیعه نعمت بزرگی است که خدا به ما عطا کرده است که باید منطقی و معقول با آن برخورد کنیم.
آیت الله یزدی با بیان این که حضرت علی(ع) به صورت منطقی با حاکمیت برخورد کردند، تاکید کرد: چهار سال حکومت حضرت علی(ع) اساس حکومت اسلام را تعیین کردند و ما امروز از سبک حکومت ایشان استفاده می کنیم.
نایب رییس خبرگان رهبری تاکید کرد: ما در زمان استثنایی و خوبی قرار گرفته ایم که فضای علمی در همه رشته ها بازتر شده و فطرت انسانی نیز به دنبال پیدا کردن حقیقت و حرف حق است.
رییس جامعه مدرسین حوزه یادآور شد: امروز اسلام از انحصار مسجد و حسینیه درآمده و به زندگی عمومی مردم وارد شده است و هر جا اسلام بروز رسمی و آشکار پیدا کرده، حاکیمت به شکل مقررات اسلامی عمل می کند .
وی با اشاره به این که امام خمینی(ره) نشان دادند که اسلام می تواند در زندگی پیاده شود و خلف صالح ایشان نیز امام گونه راه ایشان را ادامه دادند، تصریح کرد: امروز تشیع به خاطر انقلاب اسلامی ایران حتی در اکثر مراکز تحقیقی اهل سنت در دنیا بروز جدیدی پیدا کرده است.


آیت الله یزدی عنوان کرد: امام خمینی(ره) زمانی می فرمودند "انقلاب اسلامی باید صادر شود" و کسی متوجه آن نمی شد، اما در شرایط کنونی هیچ فرد منصفی نیست که نپذیرد بیداری اسلامی برگرفته از انقلاب اسلامی ایران است.
عضو خبرگان رهبری ادامه داد: امروز همه قبول دارند که پیروزی های جنگ غزه و لبنان با الگو گیری از انقلاب اسلامی ایران به دست آمده است.
وی با اشاره به این که تاریخ همیشه تحت تاثیر حب و بغض ها قرار داشته است، اضافه کرد: مرحوم آیت الله العظمی بروجردی اولین رابطه فنی، علمی، بحث ریشه ای معقول و منطقی با اهل سنت را مطابق روش امروزی مطرح کردند، مجله ای نیز تاسیس شد و شاید نتایج اولیه اش آن این بود که یکی از روسای دانشگاه الازهر تصریح کرد که تشیع مانند سایر مذاهب است.
آیت الله یزدی با اشاره به این که با لعن و نفرین نمی شود کار کرد، خاطرنشان کرد شخصیت های حکومتی، ائمه جمعه، استانداران و فرمانداران بویژه در مناطق مرزی کشور مراقب باشند که با لعن و نفرین نمی شود کار کرد، بلکه باید با منطق و استدلال قوی پیش رفت.
عضو خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: نباید از کثرت پول و ساختمان ها و عدد اهل سنت ناراحت بود؛ چون روند رشد تشیع در ایران و دنیا به گونه ای است که گرایش جهانیان به معارف ناب شیعی روز به روز در حال گسترش است.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد