کد خبر: ۲۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۸- 13 January 2013
حضرت آیت الله مومن :

طراحان انتخابات آزاد، دنباله‌رو غرب و خط نفاق هستند

عضو فقیه شورای نگهبان با بیان اینکه در انتخابات سال 88، 40 میلیون رای در صندوق انداخته شد، افزود: این حضور 85 درصدی نشانگر انتخابات آزاد است. در صورتی که در کشورهایی که با شعار آزادی و دموکراسی گوش فلک را کر کرده اند، می بینید نهایتا 40 یا 50 درصد از مردم در انتخابات حضور پیدا می کنند.



آیت الله محمد مومن در گفت و گو با خبرنگار سیاسی جهان نیوز با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در خصوص طرح "انتخابات آزاد"، اظهار کرد: آنچه که روشن است و حضرت آقا بر آن تاکید بسیار دارند، حضور حداکثری مردم در تمام انتخابات است، چرا که سرنوشت کشور را همین انتخابات تعیین می کند. زمانی که مردم حضور حداکثری داشته باشند این مسئله حاکی است که ملت نسبت به کسی که می خواهد طبق قانون اساسی و آرمان های انقلاب مسئولیتی را بر عهده بگیرد، اهمیت قائل هستند. البته شاید به افراد مختلف و با سلایق مختلف رای دهند.

عضو فقیه شورای نگهبان با بیان اینکه در انتخابات سال 88، 40 میلیون رای در صندوق انداخته شد، افزود: این حضور 85 درصدی نشانگر انتخابات آزاد است. در صورتی که در کشورهایی که با شعار آزادی و دموکراسی گوش فلک را کر کرده اند، می بینید نهایتا 40 یا 50 درصد از مردم در انتخابات حضور پیدا می کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ملت جمهوری اسلامی ایران جانشان بسته است به حضرت آقا و وقتی ایشان می فرمایند مردم در انتخابات حضور حداکثری داشته مردم نیز در انتخابات حضور جدی تری خواهند داشت و مسلما حرف ایشان اثرگذار خواهد بود چرا که انتخابات آزاد است.

آیت الله مومن خطاب به کسانی که بر کلید واژه "انتخابات آزاد" اصرا دارند، اظهار کرد: مگر سخن رهبری را نشنیدید که فرمودند در این 34 سال کدام انتخابات آزاد نبوده که حالا انتخابات آزاد داشته باشیم؟

وی ادامه داد: البته شورای نگهبان هر کسی را که صلاحیت داشته باشد، تایید می کند و افرادی را هم که صلاحیت نداشته باشند، تایید نمی کند.

به گفته عضو شورای نگهبان "ناظرین شورای نگهبان نیز کاملا دقت می کنند که انتخابات آزاد باشد."

وی در ادامه عنوان کرد: من بارها در انتخابات از مردم پرسیده ام که چرا در انتخابات شرکت می کنید و آنها در جواب گفته اند بخاطر علاقه به اسلام و رهبری و نظام است که در انتخابات شرکت کنیم. لذا علت پر رنگ بودن این انتخابات آزاد در کشور، عزت اسلام و رهبری است.

این استاد درس خارج فقه حوزه در ادامه با اشاره به حضور مردم در عرصه انتخابات 88 و حماسه 9 دی افزود: بعد از فتنه ای که در سال 88 رخ داد، این مردم بودند که حماسه 9 دی را آفریدند. حالا یک عده ای بحث ها و طرح هایی را مطرح می کنند که مردم باید مواظب باشند و فریب ادعاهای این گونه افراد را نخورند. این افراد پیاده کننده افکار منافقین و کشورهای غربی هستند. نه اینکه نفهمند، می فهمند و با فهم شان دارند کار انجام می دهند.

آیت الله مومن در ادامه اشاره ای به فرمایش استاد فقیدشان امام خمینی(ره) کرد و گفت: خدا رحمت کند حضرت امام را که می فرمود: اگر دیدید غربیان روی خوش به اعمال و رفتار شما نشان می دهند در خودتان شک کنید. مردم و سیاسیون ما نسبت به آن ایمان و اعتقاد قلبی ای که دارند و آن عشق و اقتدایی که نسبت به رهبر معظم انقلاب دارند باید بصیرت داشته باشند و مراقب باشند که کاری نکنند که دشمن شاد شویم.

عضو شورای نگهبان در واکنش به حضور احتمالی جریان انحرافی و فتنه گران در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، اظهار کرد: مبنای ما این نیست که کسی را که صلاحیت ندارد، تایید صلاحیت کنیم. مردم انتظار دارند که شورای نگهبان از روی موازین شرع و طبق قانون اساسی کار خود را انجام دهد و بر همگان آشکار است که شورای نگهبان وظیفه خود را بر طبق سلیقه های حزبی یا جناحی پیش نمی برد.

وی همچنین در پایان خطاب به کسانی که طرح انتخابات آزاد و حضور فتنه گران در انتخابات را مطرح کرده اند، افزود: یک سری آدم های ناباب که از خارج خط می گیرند تا علیه نظام اقدام بکنند، حرفهایی را مطرح کنند که خیالبافی است و مردم باید بصیرت داشته باشند و مراقب باشند که فریب این افراد را نخورند.

آیت الله مومن در عین حال تصریح کرد: من خاطرم جمع است که در این انتخابات هیچ اتفاق ناخوشایندی رخ نمی دهد.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

عملیات «وعده صادق» پاسخ به شرارت‌های رژیم صهیونیستی بود

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

مصارف مالیات به خوبی برای شهروندان تبیین شود

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

به دغدغه‌های مراجع عظام تقلید در بانکداری توجه جدی شود

تسلیت آیت‌الله اعرافی در پی درگذشت دکتر پرویز داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

«وعده صادق» ضربِ شست ایران به دنیا بود؛ شورای امنیت نتوانست قطعنامه علیه ما تصویب کند

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد