کد خبر: ۲۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۱- 11 January 2013
حضرت آیت‌الله جنتی:

« انتخابات آزاد» کلید‌واژه فتنه آینده است

حضرت آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان، واژه «انتخابات آزاد»‌ را همانند واژه «تقلب» در انتخابات سال ۸۸، کلید واژه فتنه آینده دانست.



به گزارش خبرگزار‌ی‌ها، آیت‌الله جنتی در خطبه اول نماز عبادی ـ سیاسی جمعه تهران با توصیه بر رعایت تقوا و پرهیزگاری و همچنین با تسلیت سالروز شهادت پیغمبر اکرم (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و علی بن موسی الرضا (ع) ، اظهار داشت: پیامبر(ص) در حدیثی دعا می کند افرادی که مدیریت برخی از امور را به عهده دارند و بر مردم سخت می گیرند، خداوند بر آنها سخت بگیرد.

حفظ اسلام؛ نیازمند مقاومت

وی بیان اینکه مشکلات همواره وجود دارد، گفت: اگر خواستار حفظ اسلام هستیم تنها راه آن مقاومت است تا سعادت دنیا و آخرت را تضمین کنیم.
حضرت آیت الله جنتی تصریح کرد: در زمان پیامبر(ص) برخی از فشارها، کشنده بود به نحوی که برخی اوقات شانه آهنین بر بدن مسلمانان می‌کشیدند اما آنها از دینشان دست نمی کشیدند.
وی ادامه داد: پس افرادی که عهده دار مسوولیتی هستند باید گره گشا باشند.
دبیر شورای نگهبان با اشاره به فضیلت های خاص پیامبر اکرم (ص) گفت: همچنین پیامبر می فرماید خدایا با مردمی که کار مردم را در اختیار دارند و با آنها مدارا می کنند مدارا کن.

تقبیح رباخوری و رشوه‌خواری

حضرت آیت الله جنتی در ادامه با تقبیح ربا در سیستم بانکی کشور گفت: بانک ها چطور روز قیامت جوابگوی این امر خواهند بود.
خطیب موقت نمازجمعه این هفته تهران سپس با ایراد حدیثی از پیامبر اکرم(ص) در خصوص ربا خواری گفت: پیامبر اکرم فرمودند گناه یک درهم ربا نزد خدا از 36 زنا بیشتر است.
حضرت آیت الله جنتی در ادامه با اشاره به افرادی که به عناوین مختلف وجوهی را برای انجام دادن کاری دریافت می‌کنند، گفت: به گفته پیامبر(ص) هدیه‌ها و یا وجوهی که به عناوین مختلف دریافت می شود باید به آنها بازگردانده شوند. حضرت می فرماید هر رشوه ای گرفته شود باری بر گردن افراد در روز قیامت است و مسوولان به هیچ اسم یا عنوانی نباید از مردم در ازای انجام کار چیزی را دریافت کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه با ایراد حدیثی در خصوص تبعیض، گفت: پیامبر(ص) می‌فرمایند اگر برخی از حیف و میل های بزرگ گذشت کرده و به جای آن امور کوچک را مجازات می کنند، از تبعیض کنندگان هستند.
حضرت آیت الله جنتی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) قسم خورده که اگر فاطمه(س) دختر من دزدی کند دستش را قطع می کنم .
وی با اشاره به رحمت پیامبر(ص) گفت: زمانی که آزارهای مشرکان بر پیامبر(ص) افزایش یافت، جبرییل با فرشته‌ای نزد پیامبر اسلام آمد و می گوید خدا این فرشته را فرستاده که اگر اجازه دهید دو کوه اطراف مدینه را بکند و با آن دشمنان را له کند، اما حضرت فرمود که نه، من امیدوارم که از این کافران و بت پرستان نسلی در آینده به وجود آید که مشرک نباشند.
دبیر شورای نگهبان در پایان با ذکر مصیبتی گفت: پیامبر(ص) روز قیامت از مومنان از اهل بیت خود و قرآن سوال می فرماید.



افراد فاقد صلاحیت، انتظار تأیید نداشته باشند

دبیر شورای نگهبان در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه امکان ندارد افراد واجد شرایط (در بررسی صلاحیت ها) مردود شوند، تاکید کرد: ممکن نیست غیر واجدین شرایط تایید صلاحیت شوند و انتظاری هم نداشته باشند.
حضرت آیت الله جنتی با اشاره به بخشی از بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات آتی، گفت: انتخابات در کشور ( در 33 سال اخیر) همیشه سالم برگزار شده است و شاهد آن هم تمام ملت این مملکت هستند.
دبیر شورای نگهبان در ادامه اظهار داشت: آیا چه زمان انتخابات آزاد برگزار نشده است و آیا چه کسی را به زور پای صندوق های رای آورده اند و به چه کسی به زور گفته اند که به چه کسی رای بدهد یا ندهد؟
خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: در ثبت نام هم در تمام انتخابات به روی همه باز بوده است و قانون اساسی هم شرایط را تعیین کرده و طبق این شرایط هر کسی که می خواهد می تواند وارد عرصه انتخابات شود.

شکست‌خورده‌ها، «انتخابات آزاد» را مطرح می‌کنند

حضرت آیت الله جنتی با یادآوری موضوع «انتخابات آزاد» که رهبر معظم انقلاب در بیانات اخیر خود به آن اشاره کردند، افزود: الان مساله انتخابات آزاد در حال مطرح شدن است. همان طور که در فتنه قبلی ، موضوع تقلب رمز شورش بود، این دفعه رمز شورش و کلید واژه آن انتخابات آزاد است.
خطیب نماز جمعه امروز تهران گفت: برخی دانه درشت ها و شکست خورده های سیاسی بطور مرتب موضوع انتخابات آزاد را مطرح می کنند . در خارج هم منافقین، سلطنت طلب ها، آمریکا و رژیم صهیونیستی هم همین حرف را می زنند و برخی از اینها هم گفته اند که «راه براندازی انقلاب و حکومت اسلامی در ایران انتخابات آزاد است.»

انتقاد از مدعیان سیاست برای تکرار حرف بیگانگان

حضرت آیت الله جنتی افزود: چطور می شود کسانی که ادعا دارند و خودشان را مرد سیاست می دانند و یک دوره هایی هم امور را در دست داشتند و نقش بالایی در حکومت داشتند، امروز همان حرف آنها (منافقین و بیگانگان) را می زنند؟
خطیب نماز جمعه این هفته تهران در ادامه اظهار داشت: شکر خدا مردم ما مردمی با بصیرت و با تجربه هستند و کسانی هستند که فتنه قبل را تجربه کرده و نتایج آن را دیده اند . مردم در قضایای فتنه هم روسای و لیدرهای فتنه را شناختند و هم ساکتینی را که پشت سر آنها قرار داشتند و مرتب چراغ سبز نشان می دادند و اعلام می کردند زندانی هایشان باید آزاد شوند، شناختند و می دانند که این افراد در چه خطی حرکت می کنند.
دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه امروز عده ای طلبکارانه می گویند که انتخابات باید آزاد باشد تا آنها هم بتوانند وارد عرصه شوند، خطاب به چنین افرادی گفت: مردم را به فتنه و آتش کشیده اید و حالا انتظار دارید مردم به شما جایزه بدهند و کرسی ریاست جمهوری در اختیار شما قرار دهند.


مردم بحرین از تابلوی «هیهات منا الذله» دور نشوند

امام جمعه موقت تهران دربخشی دیگر از سخنانش در خطبه دوم به مسایل جاری در بحرین و مظلومیت ملت آن اشاره کرد و گفت: مردم بحرین نباید تابلوی «هیهات منا الذله» را از خود دور کنند و بدانند که آینده از آن این ملت است و نتایج سختی های امروز را نسل های آینده این ملت خواهند چشید.
وی در باره حوادث و تحولات اخیر در عراق نیز اظهار داشت: آمریکا و رژیم صهیونیستی برای عراق نقشه دارند و به دنبال ایجاد آتش فتنه و جنگ داخلی در آن کشور هستند.
حضرت آیت الله جنتی افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی می خواهند همان بلوایی را که در سوریه ایجاد کرده اند، در عراق هم برقرار کنند.
وی تاکید کرد: مردم عراق باید هوشیار باشند و به تفرقه افکنی های دشمنان توجه نکنند. شیعه و سنی همه مسلمان و برادرند و باید وحدت خود را زیر لوای قرآن حفظ کنند.

گرامیداشت قیام 19 دی

خطیب نماز جمعه این هفته تهران همچنین با اشاره به مناسبت سالروز «قیام 19 دی» مردم قم در سال 1356، قم را مطلع قصیده بلند نهضت انقلاب اسلامی و قیام 19 دی را نیز متمم این قصیده توصیف کرد.
حضرت آیت الله جنتی گفت: قیام 19 دی زمانی رخ داد که رژیم طاغوت باور کرده بود هیچ قدرتی توان مقابله با آن را ندارد و خودش را درموضع قدرت می دید و باور نمی کرد که قیامی علیه آن صورت گیرد به سادگی سقوط کند.
وی با اشاره به اذعان برخی طراحان اصلی سیاست های جهان در باره نقش و قدرت ایران گفت: کسانی که هرگز حاضر نبودند نام ایران را هم ببرند، امروز اذعان دارند که ایران به نیروی قدرتمندی در مقابل قدرتهای بزرگ تبدیل شده و پرچم رهبری آن هم در درست حضرت آیت الله خامنه ای است.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد