کد خبر: ۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۸۵ - ۱۰:۴۵- 23 December 2006
آیت‌الله جنتی :

مردم با حضور باشکوه در انتخابات به نظام آبرو دادند

امام جمعه موقت تهران گفت : مردم با حضور پرشکوه خود در انتخابات به نظام جمهوری اسلامی آبرو دادند و با شرکت ‪ ۶۱‬درصد واجدان شرایط رای دادن وفاداری خود را به دنیا ثابت کردند .

آیت الله احمد جنتی در آیین پرشکوه نماز جمعه تهران اظهارداشت:مردم از دعوت مقام معظم رهبری ، مراجع و سایر اقشار برای شرکت در انتخابات استقبال کردند و نشان دادند به اسلام وفا دارند .
وی افزود: این حضور مردم در حالی صورت گرفت که برای انتخاباتی مانند خبرگان چندان تبلیغی هم صورت نگرفته بود و این حرکت پیام بسیاری دارد.
دبیر شورای نگهبان گفت: در این انتخابات 61 درصد از واجدان شرایط شرکت کردند و صادقانه رأی دادند که در هیچ جای دنیا، چنین چیزی را نمی‌توان دید. مردم با کمال صداقت و تبعیت از تاکید رهبری و دیگر علما، در انتخابات حضور پیدا کردند و نشان دادند به اسلام و نظام وفادار هستند و جایگاه و اهمیت خبرگان را به خوبی درک می‌کنند.
آیت الله جنتی گفت: این انتخابات به کسانی که در داخل نظام، راههایی خلاف راه اکثریت قاطع مردم می‌روند، پیام داد باید فکر و مسیرشان را با مسیر مردم هم‌راستا کنند، هم‌چنین به دشمنان خارج نظام نیز نشان داد مردم با این عظمت وارد میدان می‌شوند، حال شما هرچه قدر می‌خواهید قطعنامه صادر کنید و با ما دشمنی داشته باشید؛ مردم ما تحمل می‌کنند، قدرتمندانه ایستاده‌اند و با قدرت‌های جهانی مقابله می‌کنند. ملت ایران هیچگاه در برابر استکبار رکوع نکرده است.
خطیب جمعه تهران هم‌چنین از انتخاب مجدد خود و دیگر افراد برای مجلس خبرگان از مردم تشکر کرد و گفت: امیدوارم افرادی که شما به آنها در مجلس خبرگان، شورای شهر و مجلس شورای اسلامی رأی داده‌اید، بتوانند به خوبی پاسخ حسن اعتمادتان را بدهند؛ به ویژه به کسانی که در شورای شهر مشمول لطف مردم شده‌اند توصیه می‌کنم به وظیفه‌ی سنگین خود عمل کنند؛ زیرا همه مردم با شهرداری و شورای شهر سر و کار دارند؛ بنابراین به چیزی به جز خدمت به مردم فکر نکنند.
وی در ادامه با تبریک میلاد حضرت مسیح گفت: به پیروان حضرت مسیح عرض می‌کنم کارهایی را که حضرت مسیح نمی‌خواست و از آن پرهیز می‌کرد انجام ندهند. حضرت مسیح برای وحدت کلمه و توحید و یکتاپرستی پیام آورده بود و پاک و عادل بود؛ بنابراین شما نیز این گونه باشید و حق مردم را پایمال نکنید.
آیت الله جنتی هم‌چنین با اشاره به بحث لبنان گفت: آینده لبنان تاریک نیست و امیدواریم حزب‌الله عزیز بتواند دشمنی‌ها را مانند گذشته خنثی کند، هم‌چنین آمریکا و اسراییل سرعقل بیایند و کشورهای عربی بدانند که منفورترین قدرتها، آمریکا و اسرائیل هستند؛ بنابراین اگر می‌خواهند حکومتشان منفور مردمانشان نباشد، آن سیاست‌ها را دنبال نکنند.
وی گفت: امروز سیدحسن نصرالله از محبوب‌ترین چهره‌ها‌ی مردم جهان اسلام و عرب است وعلت این محبوبیتش نیز ضدآمریکایی و ضداسرائیلی بودنش است.
دبیر شورای نگهبان همچنین با اشاره به روز عید قربان و شهادت شهید بابایی در این روز گفت: وقتی سرگذشت شهید بابایی را در کتاب «پرواز تا بی‌نهایت» می‌خوانم، از زندگی خود و مسؤولیتهایی که تاکنون داشته‌ام، خجالت می‌کشم، به شما نیز توصیه می‌کنم این کتاب و هم‌چنین کتاب «رمز جاودانگی» از شهید رجایی را بخوانید؛ زیرا این دو کتاب الگو و مربی خوبی خواهند بود.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

فیلم| آخرین نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی