کد خبر: ۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۸۵ - ۱۵:۴۵- 19 December 2006
آیت‌الله جنتی :

مردم در انتخابات شگفتی آفریدند؛ مسئولان برای خدمت کمر همت ببندند

دبیر شورای‌نگهبان با تبریک پیروزی مردم و نظام در انتخابات 24 آذر گفت: مردم در این انتخابات شگفتی آفریدند و مسئولان باید قدر این مردم شریف را بدانند و برای خدمت کمر همت ببندند.

به گزارش روابط‌عمومی شورای‌نگهبان، آیت‌الله جنتی در جمع کارکنان شورای‌نگهبان افزود: باید با تمام وجود نه تنها با زبان بلکه در عمل به خاطر این پیروزی و موفقیتی که نصیب ملت شریف ایران و نظام جمهوری اسلامی شد، شکر خدا را به جای آورد.
وی مشارکت گسترده و پرشور مردم در انتخابات مجلس خبرگان را بیش از پیش‌بینی‌ها دانست و گفت: دشمنان خط و نشان کشیده بودند که مردم در انتخابات خبرگان، آنقدر رأی نخواهند داد و با این تصور که انتخابات خبرگان برای مردم نفع اساسی ندارد به دنبال فتنه‌انگیزی بودند.
آیت‌الله جنتی ادامه داد: دشمنان در خیال خواب‌ آلود خود به دنبال این هدف بودند که پائین بودن آراء مردم در انتخابات، جایگاه خبرگان و ولایت فقیه را زیر سؤال می‌برد و آن موقع می‌توانند این رکن اساسی نظام جمهوری اسلامی را به چالش بکشند.
وی با انتقاد از افرادیکه در داخل فریب خوردند و در انتخابات دنبال رو دشمنان اسلام و انقلاب شدند گفت: عده‌ای فریب خورده هم در داخل به این فتنه دشمنان دامن ‌زدند.
دبیر شورای‌نگهبان با تجلیل از حضور حماسی و انقلابی مردم در پای صندوق‌های رأی، گفت: مشارکت بیش از 60 درصدی مردم در انتخابات، دشمنان را مبهوت و فتنه آنها را کور کرد.
آیت‌الله جنتی با بیان اینکه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، موجب تقویت جبهه ولایت فقیه و بالا رفتن اعتبار خبرگان و ولی فقیه شد، افزود: به پشتوانه این حمایت عظیم مردمی، تصمیمات خبرگان از اعتبار بالاتری برخوردار خواهد بود.
وی با اشاره به پیام‌های انتخابات مجلس خبرگان گفت: مردم به مخالفان نظام اسلامی پیام دادند که به رهبری نظام و روحانیت وفادارند.
آیت‌الله جنتی اظهار داشت: اکثریت منتخبان ملت کسانی هستند که علما و روحانیون معرفی کرده بودند که این نیز اعتماد مردم به روحانیت را نشان می‌دهد.
وی پیام دیگر این انتخابات را اعتماد مردم به قدرت نظارت و اجرایی انتخابات دانست و گفت: مردم اگر به مجریان و ناظران انتخابات اعتماد نداشتند و رأی خود را بی تأثیر می‌دانستند، دلیلی نداشت که در انتخابات شرکت کنند.
آیت‌الله جنتی با بیان اینکه شورای‌نگهبان سلامت انتخابات را تضمین می‌کند، افزود: تاریخ نشان داده که نظارت شورای‌نگهبان با قدرت آراء مردم را حفظ کرده است.
دبیر شورای‌نگهبان به تأثیرات بین‌المللی انتخابات 24 آذر اشاره کرد و گفت: تصمیم‌گیران شورای امنیت سازمان ملل و سران قدرتهای سلطه‌گر که علیه ایران نقشه می‌کشند پس از این انتخابات کاملاً ناامید شدند.
وی تصریح کرد: دشمنان می‌دانند نمی‌توانند با مردمی که طرفدار رهبری و نظام هستند، درگیر شوند لذا آنها سعی دارند مردم را از نظام جدا کنند.
آیت‌الله جنتی گفت: دشمنان می‌دانند که جنگ با نظام جمهوری اسلامی جنگ با مردم است و تا وقتی‌که مردم طرفدار و وفادار به نظام هستند، جنگ با مردم برای آنها سودی ندارد و خسارت سنگین خواهند دید.
وی با بیان اینکه اگر دشمنان به دنبال تفرقه‌افکنی هستند به خاطر اینست که می‌خواهند مردم را از نظام جدا کنند، گفت: انتخابات روز جمعه این پیام را به دشمنان داد که این خیال خام را از سر خود بیرون کنند و مردم وحدت کلمه دارند.
آیت‌الله جنتی خاطرنشان کرد: مسئولان باید توجه کنند که این مردم استحقاق خدمت دارند و نباید بیکار و فقیر و محتاج و گرفتار در بین مردم وجود داشته باشد البته امکانات دولت محدود است ولی باید از همین امکانات محدود حداکثر بهره را گرفت.
وی گفت: مسئولان باید تا آنجا که می‌توانند برای خدمت به مردم کمر همت ببندند و خدا هم یاری خواهد داد. همه باید در حد خود به وظایف شرعی و قانونی عمل کنیم.
آیت‌الله جنتی از ناظران که با زحمات فراوان از آراء مردم به طور کامل صیانت کردند و همچنین از مجریان برگزار کننده انتخابات تشکر و قدردانی کرد.
دبیر شورای‌نگهبان با اشاره به فرارسیدن ایام پربرکت ذیحجه، خصوصاً روز عرفه، عید سعید قربان و عید سعید غدیر خم، مردم را به انجام دعا و نیایش و مناجات این ایام دعوت کرد.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

خون پاک شهدای حادثه تروریستی دمشق، مبدأ تحولات بزرگی می شود

تحقق مشارکت مردم در اقتصاد، وظیفه مسؤولین است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد

صهیونیسم جهانی از صحنه روزگار محو خواهد شد