کد خبر: ۲۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۳- 03 December 2012
در گفت و گو با رسا تشریح شد؛

دلیل تخریب آیت الله جنتی از دیدگاه سخنگوی شورای نگهبان

سخنگوی شورای نگهبان دلیل تخریب آیت الله جنتی از سوی بدخواهان نظام اسلامی را جدیت وی در راه دفاع از انقلاب و ارزش ها دانست.




دکتر کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این که هر کس در جهت دفاع از کیان اسلامی بیشتر خدمت می‌کند بیشتر هم مورد تخریب دشمنان و بدخواهان قرار می‌گیرد گفت: آیت الله جنتی هم به همین دلیل بیشتر در معرض این گونه توطئه ها و تخریب‌های دشمنان است که البته این مساله راه به جایی نخواهد برد.
گفتنی است، آیت‌ الله احمد جنّتی‌ در سوم‌ اسفند 1305 هجری‌ شمسی‌ در روستای‌ لادان‌ از بلوک‌ ماربین‌، واقع‌ در سه‌ کیلومتری‌ غرب‌ شهرستان‌ اصفهان‌ دیده به‌ جهان‌ گشود، پدرش‌ مرحوم‌ ملا هاشم‌ از روحانیان‌ وارسته‌ و بزرگ‌ بود. وی بخشی‌ از دروس‌ مقدمات‌ را نزد پدرش‌ و بخشی‌ را نزد مرحوم‌ سید ابوالقاسم‌ هرندی‌ خواند.
از دیگر اساتید وی می توان به مرحوم‌ سید محمد باقر ابطحی‌، حاج‌ شیخ‌ احمد فیاض‌، حاج‌ شیخ‌ علی‌ مشکاتی‌، شهید صدوقی‌، مرحوم‌ آیت الله بهاءالدینی، حاج‌ سیدمحمد باقر طباطبایی‌ بروجردی‌، حاج‌ شیخ‌ عبدالجواد اصفهانی‌، مرحوم مجاهدی‌ و حاج‌ آقا روح‌ الله کمالوند اشاره کرد.
آیت الله جنتی در دروس خارج‌ از بزرگانی‌ چون‌ حضرت آیت الله بروجردی‌(ره‌)، حضرت آیت‌ الله گلپایگانی‌، حضرت آیت‌ الله‌ حجّت‌ کوه‌ کمره‌ای‌(ره‌) و حضرت امام‌ خمینی‌(ره‌) بهره برده است.
وی در جریان نهضت اسلامی همواره‌ ارتباط‌ خود را با امام‌(ره‌) حفظ‌ می‌کرد تا با الهام‌گیری‌ از ایشان‌، از آخرین‌ فعالیت‌های‌ مبارزاتی‌ در قم‌، نجف‌ و دیگر شهرها اطلاع‌ پیدا کند و در راستای همین فعالیت‌ها بارها در قم‌، رفسنجان‌ و جزیره خارک‌ مورد تهدید و تعقیب‌ رژیم‌ شاه‌ قرار گرفت‌ و چند بار در قم‌ بازداشت‌ شد، او سه‌ نوبت‌ به‌ زندان‌ رفت‌ و مجموعاً سه‌ ماه‌ زندانی‌ شد و یک‌ بار هم‌ دستگیر و به‌ مدت‌ سه‌ سال‌ به‌ اسدآباد همدان‌ تبعید شد.
از مسؤولیت‌های‌ مهم‌ آیت الله جنتی‌ عضویت‌ در شورای‌ نگهبان‌ از نخستین‌ روزهای‌ تشکیل‌ این‌ نهاد مقدس‌ یعنی اسفند 1358است‌؛ شورای‌ نگهبان‌ از نهادهای‌ مهم‌ انقلاب‌ به‌ شمار می‌آید که‌ با وجود آن‌ می‌توان‌ گفت‌ توطئه‌هایی‌ چون‌ داستان‌ مشروطه‌ تکرار نخواهد شد و همواره‌، مصوّبات‌ مجلس‌، از صافی‌ فقه‌ اسلام‌ و قانون‌ اساسی‌ خواهد گذشت‌. این‌ نهاد همواره‌ مورد هجمه دشمنان‌ انقلاب‌ قرار گرفته‌ است؛ آیة‌ الله جنتی‌ در طول‌ عمر 24 ساله‌ این‌ نهاد، بارها با عنوان‌ عضو فقیه‌ این‌ شورا‌، به‌ دفاع‌ از این‌ نهاد و مبانی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ پرداخته‌ است‌.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند

گزارش تصویری بازدید آیت‌الله مدرسی یزدی از پژوهشکده شورای نگهبان

شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتما به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند/ ماجرای طبس یکی از بزرگترین شکست‌های آمریکاست و باید به جهانیان معرفی شود

"وعده صادق" اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد

جلسه هیئت تحریریه فصلنامه دانش حقوق عمومی برگزار شد

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

پربازدید ها

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است