کد خبر: ۲۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۸- 05 November 2012
آیت‌الله یزدی:

باید صبور، مقاوم و باگذشت باشیم و کمتر دنبال جدال و خود پسندی برویم

عضو فقهای شورای نگهبان در جمع تعداد زیادی از بستگان خود به تبیین اوضاع فعلی کشور پرداخت.



به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله محمد یزدی در جمع تعداد زیادی از بستگان خود که با هدف احیای سنت حسنه صله ارحام در مجتمع یاوران حضرت مهدی‌(عج) قم گردهم آمده بودند، با اشاره به وضعیت فعلی کشور گفت: در شرایط فعلی باید همه صبور، مقاوم، باگذشت و تحمل باشیم و کمتر به دنبال دعوا، جدال و خود پسندی برویم.
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: خوشبختانه مقام معظم رهبری نصیحت خوبی کردند و انشاءلله همه به آن عمل کنند؛ چند روز قبل هم جلسه‌ای با دو تن از سران قوا داشتم که بر پیروی از رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند؛ به نظر من خداوند رهبرفرزانه انقلاب را برای این زمان نگه داشته است.
آیت‌الله یزدی با بیان این که امروز کشور در شرایط خاصی قرار دارد، اظهار داشت: دشمنان از اول انقلاب تا امروز برای تضعیف نظام نقشه کشیدند و هرکاری توانستند انجام دادند ولی کاری از پیش نبردند.
نایب رییس خبرگان رهبری با اشاره به خاطرات خود از نا امنی‌های ابتدای انقلاب، یادآور شد: امروز کشوری امن داریم، اگر چه ممکن است اشکالاتی هم باشد؛ البته نقص همیشه بوده است.
وی با بیان این که نظام با وجود فراز و نشیب‌ها، رشد داشته است، ادامه داد: اول انقلاب، مدارس سه شیفته بود و حتی برخی جاها مدرسه نداشت، ولی الحمدالله امروز مدرسه‌های زیادی داریم.
آیت‌الله یزدی خاطرنشان کرد: زندگی همه مردم بهتر شده است و کسی را نمی‌شناسم که زندگی‌اش بدتر شده باشد، افرادی هم که بهانه می‌گیرند و به قول ما غر و نق می‌زنند، وضعشان بهتر شده است.
رییس جامعه مدرسین حوزه افزود: امروز کشور ما الهی است و همه بر اساس اسلام کار می‌کنند، خوشحالیم که کشور رهبر، مجلس، قوه قضائیه و مجریه و شورای نگهبان دارد و همه برای سربلندی نظام کار می‌کنند.
نایب رییس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که مشکلات کشور حل خواهد شد، اظهار داشت: در شرایط امروز باید زندگی را ساده‌تر کنیم، چشم و هم چشمی را کنار بگذاریم و خود را به خاطر تجملات ناراحت نکنیم و کمی هم به دنبال معنویات باشیم.
وی ادامه داد: این مردم صبورترین، مقاوم‌ترین و متدین‌ترین هستند و نباید به بی‌مبالاتی گوشه و کنار نگاه کنیم.
رییس جامعه مدرسین حوزه با اشاره به اقدامات قوه قضائیه، گفت: امروز دستگاه قضایی با مفسدین برخورد می‌کند، اما همه چیز را نمی‌توان در بوق و کرنا کرد.
آیت‌الله یزدی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از برگزار کنندگان جلسه فامیلی صله ارحام، افزود: با تغییر شرایط جامعه و زندگی، فاصله‌هایی بین فامیل و بستگان ایجاد شده و برخی هم به علت این که مسئولیت‌هایی در نظام پذیرفتند، فرصت صله رحم ندارند.
وی یادآور شد: این کار که همه فامیل یک جا جمع شوند، ابتکار جالبی است که با مناسبت مورد علاقه همه ما یعنی غدیر پیوند خورده است.
رییس جامعه مدرسین حوزه با اشاره به برکات جلسات فامیلی، گفت: در این جلسات ضمن آگاهی از مشکلات یکدیگر، در جهت رفع آنها تلاش می‌کنیم.
آیت الله یزدی در پایان خاطرنشان کرد: مسئولان این گونه جلسات، برای خدا کار کنند؛ چون صله رحم آثار دنیوی و اخروی فراوانی دارد.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات