کد خبر: ۲۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۲- 27 October 2012
یادداشت وارده؛

نگرانی دشمن از انتخابات 92

«شورای روابط خارجی آمریکا» از مهمترین نهادهای تصمیم‌ساز برای سیاست خارجی کاخ سفید است، به گونه‌ای که بخش مهمی از سیاستهای راهبردی شیطان بزرگ علیه کشورمان را می‌توان از محتوای تولیدی این شورا به نظاره نشست.




یکم:‌‌اعتراف

«شورای روابط خارجی آمریکا» از مهمترین نهادهای تصمیم‌ساز برای سیاست خارجی کاخ سفید است، به گونه‌ای که بخش مهمی از سیاستهای راهبردی شیطان بزرگ علیه کشورمان را می‌توان از محتوای تولیدی این شورا به نظاره نشست.

این شورا مجموعه تولیدات جاری و البته قابل انتشار خود را در «مجله سیاست خارجی» عرضه می‌کند. چندی پیش ژنرال مایکل هایدن رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) و آژانس امنیت ملی این کشور (ان‌اس آ) در گفت‌وگو با این مجله، به اعترافات جالبی درباره توانمندی‌های ایران دست زد و گفت: «قدرت نظامی و دفاعی ایران از منطقه خاورمیانه فراتر رفته و هم اکنون باید ایران را در زمینه نظامی، یک کشور فرامنطقه‌ای خواند. هرگونه فکر مداخله نظامی به ایران، توهمی بیش نیست و ایران با خودکفایی در صنایع نظامی و پیشرفت موشکی، به قدرت فرامنطقه‌ای تبدیل شده و با هرگونه حمله احتمالی بشدت برخورد خواهد کرد.»

دوم: امید نافرجام

در پی ناامیدی اتاقهای تصمیم‌ساز آمریکا و رژیم صهیونیستی از توان ماشین رزمی خود برای تقابل با ایران آنها از حدود دو ماه پیش، رجز‌خوانی های جنگ‌طلبانه را رها کردند و در انتظار تغییر شرایط نشستند. همین «شورای روابط خارجی آمریکا» تل آویو را به شکیبایی فرا می‌خواند و امید می‌داد: «نارضایتی مردم ایران به بالاترین حد رسیده است. دیگر باید منتظر شورش‌ در شهرهای بزرگ بود.» دو هفته بعد از این مطلب، در چهارشنبه 12 مهرماه، گوشه‌ای از بازار تهران گرفتار حرکتی سازماندهی شده شد. با برخورد هوشمندانه بازاریان برای جدا کردن صف خود از این حرکت مشکوک، معلوم شد این اتفاق نه تنها رویدادی طبیعی نبود، بلکه دستی مرموز و البته ضعیف آن را تدارک دیده بود.

سوم: جبهه دشمن

حضرت امام روح‌ا... (ره)، روش تحلیلی مناسبی را برای ارزیابی رفتارهای سیاسی بر اساس «نگاه دشمن»، ارایه داده بود. آیت ا... خامنه ای بر اساس همین الگو بود که شهریور ماه امسال در جمع اعضای مجلس خبرگان رهبری فرمودند: «براساس قاعده قرآنی، هر کاری که دشمن را به عصبانیت وادارد، یک حسنه و عمل صالح است.»امروز جبهه دشمن، به ناکارآمدی تحریمها هم معترف شده و عصبانی است. این ناکارآمدی دشمن دستاورد توفیق و کامیابی کشورمان است. بگذارید اعتراف دشمن به ناکامی را از زبان فارین پالیسی«مجله سیاست خارجی» ببینیم: «تحریمهای آمریکا علیه ایران، خود به مانعی برای حل و فصل برنامه هسته‌ای ایران تبدیل شده است. زیرا فشار تحریمها باعث شده مردم ایران دید منفی نسبت به آمریکا و غرب داشته باشند و آنها را عامل مشکلات اقتصادی خود بدانند.

چهارم: صبر و ظفر

منازعات فرسایشی و مکاتبات بی‌حاصل و رسانه ای اخیر مسؤولان با یکدیگر موجب می‌گردد، رسانه‌های دشمن امروز از اینکه آرامش مردم را نتوانسته‌اند بر هم بزنند، از توفانی بودن مجالس و محافل مسؤولان سخن بگویند.ناکامی دشمن در نبرد اقتصادی با ملت ایران آثار دیگری هم خواهد داشت و این تازه از نتایج سحر است.

پنجم: آثار انتخاباتی صبر

از آثار این صبر و ظفر، حساسیت مردم برای انتخاب رئیس‌جمهوری است که بیش از احمدی نژاد در مقابل آمریکا مستحکم باشد. فارین پالیسی«مجله سیاست خارجی» می نویسد: «تحریمها (ظاهراً) به منظور ایجاد تغییر در محاسبات و برنامه ریزی هسته‌ای ایران طراحی شده بودند، اماتحریمها با شکست روبه‌رو شده‌اند... ایران به برنامه غنی‌سازی هسته‌ای ادامه می‌دهد و سیاستهای ایران در حمایت از حکومت سوریه نیز به سرعت جریان دارد.»
آنچه باقی می‌ماند عصبانیت ملت ایران از آمریکا به دلیل تحریمها و در نتیجه این شرایط است؛ «بیشتر گزینه‌های جایگزین ریاست جمهوری، به تبعیت از آیت‌ا... خامنه‌ای، از توان هسته‌ای ایران حمایت می‌کنند.» مردم اگر هم اعتراضی دارند، «بصراحت اعلام کرده‌اند که مشکلشان با احمدی‌نژاد است و نه با نظام اسلامی.» بنابراین «حتی امکان دارد به دلیل این تحریمهای سختگیرانه، در انتخابات ریاست جمهوری 2013 ایران، یک نامزد اصولگرا‌تر برگزینند.»

منبع: روزنامه قدس
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی