کد خبر: ۲۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۳- 17 September 2012
آیت‌الله یزدی:

اقدامات موهن نشانه جاهلیت دشمنان است

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با محکوم کردن اهانت به مقدسات و پیامبر(ص)، این گونه اقدامات را نشانه جاهلیت دشمنان ارزیابی کرد و گفت: توهین به اسلام دلیل عظمت اسلام است و نمی توان نور اسلام را با این گونه اقدامات خاموش کرد.



به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار با اعضای شورای هماهنگی جشن‌های بزرگداشت دهه کرامت که ظهر امروز در دبیر خانه مجلس خبرگان رهبری برگزار شد، ارزنده ترین وصیت پیامبر اسلام را توجه به قرآن و عترت خواند و گفت: اگر برخی به دنبال قرآن باشند و عترت را فراموش کنند و یا عده‌ای فقط به دنبال سنت باشند گمراه خواهند شد.
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: یکی از معضلات توجه به قرآن، دوری از احادیث و بیانات گهربار ائمه(ع) است که در دوره‌ای از تاریخ با آن مواجه بودیم که جعل احادیث را به دنبال داشت.
دبیر مجلس خبرگان با بیان این‌که امام علی(ع) در زمان خانه نشیی مجاهدت و برای حفظ اسلام و مسلمین مصلحت پیشه کردند، گفت: ایشان در دوران امامت خود از نصب الهی استفاده کردند نه از قدرت مردمی.
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از کسانی که قدرت را از ناحیه مردم می‌دانند، انتقاد کرد و ابراز داشت: این اشتباهی است که نباید در میان مطرح شود، بلکه باید درمجامع علمی به بحث و تبادل نظر گذاشته شود.
وی با بیان این‌که در برخی از سازمان‌ها انحرافاتی در بحث مهدویت مطرح می‌شود، اظهار داشت: برخی امام زمان(عج) را امامِ زمان ظهور می‌دانند و با این تفکر خود هم زمان غیبت و هم زمان ظهور حضرت را از دست می دهند.



آیت‌الله یزدی ادامه داد: مردم در زمان غیبت صغری حضرت مهدی(عج) به نواب خاص ایشان مراجعه می‌کردند، در زمان غیبت کبری نیز باید به نواب عام که مراجع دینی و امروز ولی فقیه است، مراجعه کنند.
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: مقام معظم رهبری امروز ولی زمان و نائب امام عصر(عج) هستند و نمی شود کسی امام زمان را قبول داشته باشد اما ولی فقیه و حاکمیت جمهوری اسلامی را قبول نداشته باشد.
آیت‌الله یزدی با بیان این‌که روحانیت بیشترین دفاع را از اسلام و اهل بیت(ع) داشته‌اند، گفت: روحانیت در همه فراز و نشیب‌ها از ارزش‌های اسلامی و دینی دفاع کرده و رژیم طاغوت را از سر راه برداشتند.
وی ادامه داد: اگر خود را وابسته به اهل بیت(ع) می دانیم موظف هستیم از همه شرایط و امکانات برای دفاع از اسلام بهره گرفته و بدانیم که دفاع از اسلام به حمله کردن نیست بلکه باید به گونه‌ای رفتار کنیم که کسی جرأت حمله نداشته باشد.
دبیر مجلس خبرگان در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی تبدیل شوند، گفت: در این مکان‌های مقدس باید افزون بر زیارت، اقدامات فرهنگی مناسبی برای مردم مهیا شود تا جنبه‌های مهم فرهنگی نیز مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان این‌که در کنار حرم امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) اقدامات رفاهی و اقتصادی صورت گرفته خواستار توجه بیستر به مسائل فرهنگی در این اماکن مقدسه شد و ابراز داشت: باید به گونه‌ای در این اماکن کار فرهنگی کرد که مردم در این اماکن فقط خواسته‌های مادی خود را مطرح نکنند و به سوی مسائل فرهنگی نیز سوق داده شوند.
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حکومت اسلامی را مولود روحانیت خواند و گفت: در سایه روحانیت بود که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و باید حکومت و دولت دین خود را به روحانیت ادا کند اما در حدی که وابسته به دولت نشود.
وی در ادامه اقدامات فرهنگی را از مقدس ترین کارها دانست و خطاب به اعضای شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت، ابراز داشت: در این مراسم سعی کنید جدای از مراسم جشن برای ائمه به بعد فرهنگی و ترویج آن در میان مردم نیز توجه کنید و بدانید مجلسی که برای اهل بیت(ع) و به یاد آنها برپا شود از بهترین مجلس‌ها است.
آیت‌الله یزدی توهین به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) را محکوم کرد و گفت: توهین به اسلام دلیل عظمت اسلام است و همان گونه که امام خمینی(ره) فرمودند؛ اگر به اسلام توهین می‌شود به خاط این است که مسلمانان به وظایف خود درست عمل کرده‌اند و این اقدامات موهن علیه اسلام نشانه جاهلیت دشمنان است و البته آنها نمی توانند نور اسلام را با این گونه اقدامات خاموش کنند.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

فیلم| آخرین نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی