کد خبر: ۲۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۸- 15 September 2012
آیت الله جنتی:

تنفر مسلمانان از آمریکا صدبرابر شده است

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه تنفر کشورهای اسلامی نسبت به آمریکا و رژیم صهیونیستی صد برابر شده است، گفت: دنیا در یک پیچ تاریخی به نفع اسلام و مقام معظم رهبری قرار گرفته است.



به گزارش خبرگزاری‌ها، حضرت آیت الله جنتی در خطبه اول نماز جمعه تهران با تسلیت ایام شهادت امام جعفر صادق و با بیان اینکه امام در عمر طولانی خود بالاترین خدمت را به اسلام کرد، گفت: امام صادق(ع) با تشکیل کلاس‌های درس و انشعاب حوزه‌های علمیه، بیش از سایر ائمه موفق به ترویج حقایق اسلامی شدند.
وی با اشاره به تمایل قلبی شدید مردم به آل‌علی(ع) با توجه به حادثه کربلا و فجایع آن، اظهار داشت: امام صادق 35 سال فرصت داشتند تا روح تنفس دینی که بعد از شهادت امام حسین(ع) در بین مردم منتشر شده بود را هدایت کنند. این تمایل شدید باعث شد که ائمه برای جذب مردم به آل‌علی(ع) در صف مقدم فعالیت کنند؛ در این بین عباسی‌ها نیز تلاش داشتند تا خود را به آنها بچسبانند و از ارادت به آل‌علی(ع) بگویند.
آیت الله جنتی مسئولیت حضرت امام صادق(ع) را در این ایام که عباسیان به دنبال بهره‌برداری از گرایشات مردم بودند، بسیار سخت توصیف کرد و تصریح کرد: عباسیون به دنبال مصادره انقلاب بودند؛ این همین کاری است که اکنون در بیداری اسلامی، آمریکا و برخی کشورها به دنبال آن هستند.
امام جمعه موقت تهران با تأکید بر نقش امام صادق در پرده‌برداری از تلاش عباسیون اظهار داشت: امام تا می‌توانست به مردم گفت که ما آل علی هستیم و عدالت علی را اجرا می‌کنیم.
وی با اشاره به حدیثی مبنی بر بهره‌برداری امام صادق از جمعیت حجاج در آن زمان برای شناساندن آل علی تصریح کرد: من نمی‌دانم حضرت چگونه با آن شرایط سخت کار می‌کرد.
دبیر شورای نگهبان با اشاره به فشارهایی همچون به آتش کشیدن منزل امام صادق(ع)، تبعید، احضار، محدودیت‌ها و حتی تلاش برای به شهادت رساندنشان، گفت: با وجود تمام این سختی‌ها حدود 38 هزار حدیث از آن حضرت نقل شده و 4هزار راوی که برخی از آنها در حلقه‌های درسی حضرت بودند از وی روایت کردند. البته این علاوه بر عبادات، نماز شب، سجده‌های طولانی و خدمات امام به مردم بوده است.
وی از خداوند خواست که شر اشراری که مانع از زیارت و تعمیر قبور ائمه بقیع می‌شوند (وهابیون) را از سر مسلمانان کم کند.



خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه به بیان احادیثی در خصوص غیبت، تحقیر اشخاص و قضای حوائج مردم پرداخت و گفت: همانطور که آتش هیزم را خاکستر می‌کند، غیبت حسنات انسان‌ها را از بین می‌برد؛ حال هرچه هم عبادت به خیال خودمان کرده باشیم ولی یک غیبت آن را از بین می‌برد از غیبت بپرهیزید چرا که خورش سگ‌های جهنم است.
جنتی درباره تحقیر دیگران نیز گفت: کسی که یک چیزی را برای تحقیر دیگران نقل کند، خداوند او را از ولایت خود خارج می‌کند و این فرد تحت ولایت شیطان می‌رود.
وی با اشاره به حدیثی مبنی بر اینکه پاداش برآوردن حاجات یک مسلمان از ثواب 20 حج نیز بیشتر است، گفت: خداوند فرموده‌ است من از همه بندگانم کسی را بیشتر دوست دارم که بییشتر به احتیاجات مردم رسیدگی کند.
حضرت آیت‌الله جنتی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه تهران به اجلاس غیرمتعهدها اشاره کرد و اظهار داشت: با تمام تهدیدها و دشمنی‌ها، این اجلاس در امنیت کامل برگزار شد.
امام‌جمعه موقت تهران با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری این اجلاس به ویژه رئیس‌جمهور تصریح‌کرد: از ناجا، صدا و سیما و همه کسانی که در حفظ امنیت و پذیرایی این میهمانان نقش داشته‌اند، تشکر می‌کنم.
وی اجلاس غیر متعهدها در تهران را یک معجزه در طول دوران انقلاب اسلامی دانست و یادآور شد: دشمنان همواره این ادعا را داشتند که جمهوری اسلامی ایران منزوی است؛ امام(ره) می‌فرمودند شما منزوی هستید؛ اگر در بین مردم سایر کشورها بروید خواهید دید که آیا مردم به شما احترام می‌‌گذارند یا به ما، پس بدانید ما منزوی نیستیم.
جنتی حضور 120 کشور در اجلاس غیر متعهدها در ایران را صرف‌نظر از خروج توهم انزوا، تحفه‌ای برای این کشورها دانست و گفت: این کشورها عظمت اجلاس و ابهت مقام معظم رهبری را به خوبی دیدند.
دبیر شورای نگهبان وجود مقام معظم رهبری را یکی دیگر از نعمت‌های بزرگ برشمرد و تصریح کرد: مردی دارای کرامت، شهامت، شجاعت، بصیرت و فضائل بسیار را خداوند به ملت ایران هدیه کرده است و بیانات ایشان در اجلاس غیر متعهدها همه را جذب کرد.
وی به دیدار سران کشورهای عضو «نم» با مقام معظم رهبری اشاره و اضافه کرد: یکی از این مقامات برای حضور خدمت ایشان، بدون کفش وارد شد و گفت به خود اجازه نمی‌دهم با کفش وارد شوم؛ مقام معظم رهبری در سخنان خود مطالب صریح و روشنی را بیان کردند و همه سران کشورها مجذوب عظمت ایشان شدند و از صحبت‌هایشان استفاده کردند.
آیت‌الله جنتی به تبلیغات منفی دشمنان اشاره کرد که تلاش کردند سران کشورهای غیرمتعهد به ایران نیایند و اضافه کرد: اینکه کشور با آرامش و امنیت اجلاس را برگزار کرد، ارزش بسیاری دارد و رسانه‌های دنیا نیز به عظمت این اجلاس اشاره داشتند.
وی در ادامه سخنان خود به مسئله 11 سپتامبر اشاره کرد و گفت: 11 سپتامبر یک رسوایی مافوق رسوایی‌های دیگر آمریکایی‌هاست؛ چطور می‌شود گردانندان یک کشور مدعی ابرقدرتی تا این اندازه احمق باشند و آبروی خود را ببرند.
جنتی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها 9 سال به بهانه 11 سپتامبر در عراق لانه کردند، یادآور شد: آمریکایی‌ها مردم بیچاره را آواره و کشتارهای بسیاری را انجام دادند؛ 3 هزار 500 میلیارد دلار از پول مردم بدبخت آمریکا هزینه شد و 5 هزار نفر از خود آنها کشته شدند و در نهایت نیز با رسوایی از عراق رفتند.
امام‌جمعه موقت تهران ادامه داد: آفرین بر مردم و حکومت عراق که آمریکایی‌ها را از این کشور بیرون کردند؛ آنها همچنین پاکستان را اشغال کردند و باید گفت که تنها کاری که می‌کنند کشتن است؛ مواد مخدر از زمانی که آنها وارد افغانستان شدند، 20 برابر شده است.
وی همچنین به دیوانگی اخیر آمریکایی‌ها و ساخت فیلمی که با پول صهیونیست‌‌ها برای توهین به پیامبر(ص) ساخته شده است، اشاره کرد و گفت: یک میلیارد و نیم جمعیت مسلمان دنیا را نادیده گرفته‌اند که عاشق پیامبر خود هستند و حاضرند جان خود را فدا کنند؛ نام این حماقت را چه می‌توان گذاشت.
جنتی افزود: دلیل اصلی این است که آمریکایی‌ها موج اسلام‌گرایی را به چشم خود می‌بیند و حتی در خود آمریکا نیز گرایش به اسلام روزافزون شده و علاقه به پیامبر مشاهده می‌شود از این رو می‌خواهند جلوی این موج را بگیرند، آیا از این اقدامات نتیجه می‌گیرند؟
امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه هرگاه دشمن چنین کاری انجام داده به ضرر خودش بوده است، افزود: تنفر کشورهای اسلامی نسبت به آمریکا و رژیم صهیونیستی 100 برابر شده و در بین مردم دنیا افراد عاقل وجود دارند و می‌بینند که آنها چه اهانت‌هایی می‌کنند.
وی ادامه داد: اگر با اسلام مخالفید منطق و برهان بیاورید، توهین و جسارت راه رسیدن به همان مقصود خودتان هم نیست؛ در حال حاضر شما چه بخواهید و چه نخواهید دنیا در معرض تحول است و مسیر تاریخ در حال عوض شدن است؛ تاکنون تاریخ سرمایه‌داری و ظلم به اقشار مختلف و حاکمیت و زورمندان و بی‌خبر نگهداشتن مردم بود اما اکنون این مسیر در حال عوض شدن است.
آیت‌الله جنتی همچنین گفت: از این رو تاریخ در حال عوض شدن است و بزرگان خود شما نیز این مسئله را عنوان می‌کنند که تاریخ درحال تغییر است و در یک پیچ تاریخی به نفع اسلام و مقام معظم رهبری قرار گرفته است.
امام جمعه موقت تهران در پایان از ورزشکاران مسابقات پارالمپیک تقدیر کرد و گفت: جای بسی تقدیر است که این ورزشکاران به زن‌ها دست ندادند و این کار به دنیا نشان داد که می‌توان هم ورزشکار و هم مسلمان بود.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

خون پاک شهدای حادثه تروریستی دمشق، مبدأ تحولات بزرگی می شود

تحقق مشارکت مردم در اقتصاد، وظیفه مسؤولین است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد