کد خبر: ۲۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۷- 07 August 2012

اهدای چند صدجلد از کتابخانه شخصی آیت‌الله جنتی به کتابخانه ملی ایران

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان بیش از چند صد جلد از کتاب‌های کتابخانه شخصی خود را به کتابخانه ملی ایران اهدا کردند.



به گزارش خبرگزاری فارس، در دیدار آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و اسحق صلاحی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، از اهدای بیش از چند صد جلد از کتاب‌های کتابخانه شخصی ایشان به کتابخانه ملی تقدیر شد.
آیت‌الله جنتی ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، با اعلام رضایت از عملکرد سازمان در طول یک سال گذشته گفت: زمانی که از فعالیت‌ها و عملکرد جدید سازمان و همکاری‌های فرهنگی کتابخانه ملی مطلع شدم، بسیار خوشحال شدم.
وی به نقش مهم فرهنگی سازمان اسناد و کتابخانه ملی اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد: سازمان در ایفای ماموریت‌های خویش موفق باشد.
صلاحی نیز در این دیدار به ارائه گزارش عملکرد سازمان پرداخت و اظهار داشت: دیجیتالی کردن منابع برای حفاظت و صیانت از میراث گذشتگان از جمله فعالیت‌هایی است که به طور جدی در سازمان دنبال می‌شود و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، اشیاء دیجیتال موجود در وب سایت سازمان از 20 هزار به 75 هزار افزایش یافت.
وی با اشاره به تهیه فهرستگان نسخ خطی ایران برای اولین بار توسط کتابخانه ملی، ادامه داد: با مسئولیتی که از سوی شورای انقلاب فرهنگی به کتابخانه ملی داده شده، قرار است مرکز نسخ خطی منطقه در سازمان راه‌اندازی شود.
صلاحی به راه اندازی شیفت شب در کتابخانه ملی اشاره کرد و افزود: سومین کتابخانه ملی جهان هستیم که خدمات را به صورت شبانه‌روزی ارائه می‌کنیم.
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در این دیدار با اشاره به ترویج سنت حسنه هدیه توسط اشخاص حقیقی و حقوقی در یک سال گذشته، افزود: بخش قابل توجهی از منابع کتابخانه ملی مخصوصاً منابع نایاب می‌تواند با هدیه کتابخانه‌های شخصی تامین شود.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

خون پاک شهدای حادثه تروریستی دمشق، مبدأ تحولات بزرگی می شود

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد