کد خبر: ۲۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۱- 03 August 2012
حضرت آیت‌الله جنتی در خطبه‌های نمازجمعه:

پرهیز از گناه برترین اعمال در ماه رمضان است

امام‌جمعه موقت تهران گفت: پیامبر اکرم (ص) در جواب امیرالمومنین(ع)، بالاترین و مهمترین اعمال در ماه رمضان را پرهیز از گناه عنوان کردند.




به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله جنتی امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز عبادی سیاسی جمعه تهران ضمن گرامیداشت ماه مبارک رمضان به برخی از مناسبت‌‌های این ماه اشاره کرد و اظهار داشت: از دعاهایی همچون دعای افتتاح در این ماه رمضان باید استفاده کرد.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) به حضرت علی (ع) در جواب این سؤال که افضل اعمال در ماه رمضان چیست، تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند من بر این تأکید جدی دارم که بالاترین و مهمترین اعمال در این ماه پرهیز از گناه است.
وی با تأکید بر اینکه از مسائل مهم این است که در قیامت با چه محشور می‌شویم، یادآور شد: در قیامت عده‌ای با شیطان محشور می‌شوند و عده‌ای نیز با عمل خود محشور خواهند شد.
آیت‌الله جنتی ادامه داد: کسانی که از یاد خداوند رویگردان شوند خداوند یک شیطان بر آنها می‌گمارد که در دنیا همراهشان است و‌ در قیامت پس از نمایان شدن چهره واقعی شیطان این افراد می‌گویند که کاش بین من و تو فاصله مشرق و مغرب بود و چنین از شیطان متنفر می‌شوند. دبیر شورای نگهبان بر همین اساس گفت: اگر انسان در آخرت و حتی در جهنم هیچ عذابی نداشته باشد خود همنشینی با شیطان بدترین عذاب‌ها است.
وی با تأکید بر اینکه در قیامت هرکس عمل خود را مجسم می‌بیند، افزود: دروغ، تهمت، مال یتیم خوردن با قیافه اصلی خود مجسم می‌شود و افراد می‌گویند ای کاش که به آنها نزدیک نمی‌شدم.
وی همچنین در پایان از خوانده شدن وصیتنامه شهید همت در نمازجمعه تهران تشکر کرد و این وصیتنامه را دارای ارزش بالایی دانست.
خطیب نمازجمعه تهران در خطبه دوم، با بیان اینکه آمریکا می‌خواهد با شکست ایران در مسائل اقتصادی، سلطه خودش را بازگرداند، گفت: ما باید با این دید نگاه کنیم تا متوجه شویم که تکلیفمان چیست؟
آیت‌الله جنتی با اشاره به گرانی‌ها و بحران اقتصادی، اظهار داشت: بحران اقتصادی هم‌اکنون دنیا را فرا گرفته است و کشورهای دیگر نیز با این موضوع درگیر هستند.
وی با بیان اینکه موضوع گرانی‌ها و بحران اقتصادی مشکل جدی و ویژه‌ای است، گفت: بحران اقتصادی در واقع جنگی است که دشمن با توجه به شکست‌هایی که در جنگ‌های قبلی متحمل شده، علیه ایران در پیش گرفته است، باید دانست این یک موضوع عادی نیست که بتوانیم از کنار آن بگذریم و فرد فرد جامعه و آحاد ملت و همه قوای کشور و مسئولان باید درگیر این مسئله باشند، زمان جنگ تحمیلی همه ملت بسیج شده بودند و حتی زن‌ها در پشت جبهه کمک می‌کردند.
خطیب موقت نمازجمعه تهران با ذکر این نکته که باید واقعیات را ببینیم، گفت: اینطور نیست که اگر آرمان‌ها، عدالت، استقلال، فضائل و ارزش‌ها را خواستیم نباید واقعیات را بپذیریم، در 33 سال گذشته از عمر انقلاب، هم آرمان‌ها و اهداف انقلاب حفظ شده و هم واقعیات را دیدیم و مشکلات را تحمل کردیم.
وی ادامه داد: گرانی‌های اخیر یک بحران مقطعی است، البته در هر دوره‌ای مشکلاتی پیش می‌آید و زندگی انسان از این موضوعات اجتناب‌ناپذیر است، اما باید موج را بشکنیم و تسلیم و غرق نشویم و این هم شدنی است.
آیت‌‌الله جنتی بر همین اساس یادآور شد: برای بنده مانند خورشید روشن است که با همان همت‌ها، اخلاص‌ها و جهادهای گذشته صد در صد می‌توانیم بر این بحران اقتصادی مسلط شویم.
وی با تأکید بر اینکه گرانی‌های اخیر نه تنها یک بحران اقتصادی بلکه یک بحران سیاسی است، باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که مسئله اصلی آمریکا است و مسئله این است که آمریکا می‌خواهد با شکست ایران در مسائل اقتصادی، سلطه خودش را بازگرداند، ما باید با این دید نگاه کنیم تا متوجه شویم که تکلیفمان چیست؟
دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: شرایط امروز کشور، مسئله مهم سرنوشت‌ساز مملکت است، مسئولین اثرگذار کشور نیز از گرانی‌های اخیر و بحران اقتصادی مطلع‌اند و بیکار نیستند و تشکیل جلسه می‌دهند و باید بدانید که همه قوا درگیر این موضوع هستند و در رأس آنان نیز مقام معظم رهبری قرار دارد، بنابراین تصور نکنید که مسئولین به فکر شما مردم نیستند.
وی گفت: همه ما باید بدانیم که این موج گذراست و فقط یک مقاومت اقتصادی می‌خواهد، البته توکل بر خدا را نباید فراموش کنیم، چرا که همه کارها جنبه توحیدی دارد و باید دانست که بالاخره مدیر و مدبّر این دنیا خداست؛ باید توجهات و توسلاتمان به پروردگار الهی را فراموش نکنیم.
وی صرفه‌جویی در شرایط فعلی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: ما هنوز باورمان نشده که در شرایط جدّی قرار داریم و اگر صرفه‌جویی در آب، برق، غذا، مهمانی‌ها و جشن‌ها داشته باشیم، بخش زیادی از مشکلات فعلی حل می‌شود، چه کسی گفته باید 3 نوع میوه، 3 نوع شیرینی و 3 نوع شربت در سفره‌های ما وجود داشته باشد؟! در شرایط امروزی باید محدودیت‌ها در نظر گرفته شود.
آیت‌الله جنتی در ادامه سخنانش با بیان اینکه در سفره‌های افطاری ریخت و پاش‌هایی انجام می‌شود، متذکر شد: اسراف مطلقاً حرام است به خصوص در شرایط فعلی، در عروسی‌ها ریخت و پاش می‌شود، باید به این مسائل توجه شود، البته امر به معروف و نهی از منکر نیز در کنار همه این موضوعات بایستی مد نظر قرار گیرد.
وی یادآور شد: وقتی گرانی‌ها در کشور وجود داشته باشد، باید مصرف کاهش یابد، برخی در چنین شرایطی خودشان را گم می‌کنند و زود به سمت ذخیره‌سازی می‌روند، اگر بگویم ذخیره‌سازی در چنین شرایطی گناه است، مبالغه نکرده‌ام، ذخیره‌سازی از کارهای غلط است و باید حتماً از آن پرهیز شود.
وی توجه و رسیدگی به قشر محروم جامعه را از دیگر مسائلی دانست که در شرایط فعلی باید مد نظر قرار گیرد و خاطرنشان کرد: افراد آبرومندی در جامعه ما هستند که حاضرند گرسنگی را تحمل کنند اما روزه‌خواری نکنند، استفاده از تولیدات داخلی نیز باید در این شرایط لحاظ شود و ما هر چه می‌توانیم باید از تولیدات داخلی استفاده کنیم تا سرمایه‌ها و نیروهای انسانی ما به کار بیفتد و همه چیز باید در این شرایط بسیج شود تا از این بحران خارج شویم.
امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنانش ضمن تبریک 17 مرداد و روز خبرنگار، به خبرنگاران توصیه کرد که در اخباری که ارائه می‌دهند توجه داشته باشند که اثر آن در جامعه چیست، ممکن است برخی اخبار جالب باشد و تیتر رسانه‌های مختلف شود ولی انتشار آن در جامعه موج بدی ایجاد کرده و شایعه‌سازی کند و موجب بدبین شدن مردم نسبت به نظام و مسئولین شود، این خبر را ندهید، خبرنگاران اخباری را اعلام کنند که به درد مردم می‌خورد و مردم خوشحال و امیدوار می‌شوند و موجب تقویت روحیه ملت و گرایش آنان به ارزش‌ها می‌شود.
آیت‌الله جنتی در خاتمه با اشاره به مسئله سوریه، گفت: این هم یک مصیبتی است که درست شده و همه بسیج شدند تا این کشور را از پای درآورند، آمریکا، اسرائیل، ترکیه، عربستان و قطر، همه دست به دست یکدیگر دادند، بنده نمی‌دانم دخالت بیگانگان در امور داخلی کشورها یعنی چه؟! دروغ‌هایی که گفتید یعنی چه؟! چه کسی نمی‌داند که شما در حال دخالت مستقیم و مسلحانه در امور داخلی سوریه هستید؟ مقامات برخی از این کشورها اعلام کردند که مسئله نه "سوریه" است و نه "بشار اسد"، بلکه مسئله "اسرائیل" و "مقاومت" است، جنگ بر سر این موضوع است نه بر سر "سوریه" یا "بشار اسد"، ممکن است ما هم با سوریه و بشاراسد مشکل داشته باشیم، ولی مسئله "مقاومت" است.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات