کد خبر: ۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۸۵ - ۱۳:۳۰- 15 December 2006
سخنگوی شورای‌نگهبان :

نمایندگان داوطلبان خبرگان در شعب اخذ رأی حق هیچ‌گونه دخالت و تبلیغ ندارند

سخنگوی شورای‌نگهبان به نمایندگان داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان در شعب اخذ رأی هشدار داد در صورت دخالت در امور اجرا و نظارت انتخابات و یا انجام هرگونه تبلیغات به نفع کاندیداها از شعب اخذ رأی اخراج و به قوة قضائیه معرفی می‌شوند.

به گزارش روابط‌عمومی شورای‌نگهبان، دکتر عباسعلی کدخدایی روز جمعه 24 آذر ماه در نشست خبری با خبرنگاران گفت: برای اولین بار نمایندگان داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان در شعب اخذ رأی حضور پیدا می‌کنند، که این اقدام در پی درخواست برخی کاندیداها و موافقت شورای‌نگهبان انجام شد.
وی افزود: شورای‌نگهبان به خاطر تضمین صحت انتخابات با حضور نمایندگان در شعب اخذر رأی از ابتدا تا پایان شمارش آراء موافقت می‌شود.
دکتر کدخدایی گفت: برای بیش از چهار هزار نفر از نمایندگان کاندیداها جهت حضور در شعب اخذ رأی توسط هیأتهای نظارت بر انتخابات خبرگان کارت صادر شده است.
سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات چهارمین دوره مجلس خبرگان از کاندیداها خواست به نمایندگان خود توصیه کنند که از هر گونه تبلیغ و یا دخالت در امور اجرا یا نظارت پرهیز نمایند.
وی با اعلام آغاز رأی‌گیری در سراسر کشور از ساعت 9 صبح ابراز امیدواری کرد که این انتخابات در کمال آرامش و صحت و سلامت برگزار شود و شاهد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باشیم.
دکتر کدخدایی در خصوص تخلفات انتخاباتی گفت: تاکنون موارد محدودی از تخلفات انتخاباتی از سوی کمیسیون نظارت بر تبلیغات کاندیداها به شورای‌نگهبان اعلام شده است که مربوط به استفاده غیرقانونی از اموال دولتی می‌باشد و شورای‌نگهبان در حال بررسی این گزارشات است.
وی با تأکید بر اینکه اعلام نتایج انتخابات برعهده وزارت کشور است، افزود: سعی خواهیم کرد قبل از وزارت کشور آمار را اعلام نکنیم اما اگر اختلافی بین آمار اعلام شده با آمار شورای‌نگهبان باشد، چون شورای‌نگهبان وظیفه نظارت بر انتخابات را برعهده داد، آمار صحیح اعلام خواهد شد.
سخنگوی شورای‌نگهبان با اعلام اینکه پس از اعلام نتایج، به شکایت‌های کاندیداها رسیدگی خواهد شد، گفت: در صورتیکه تخلفات فاحش باشد و گزارشهای تخلفات به تأیید بازرسان ویژه شورا برسد، امکان ابطال برخی صندوق‌ها و حتی حوزه‌ها وجود دارد.
وی از برگزاری همزمان انتخابات مجلس خبرگان و شوراها ابراز رضایت کرد و اظهار داشت: تجربه خوبی بود و مشکل خاصی تاکنون وجود نداشته است.
دکتر کدخدایی با بیان اینکه صندوق‌های انتخابات خبرگان و شوراها جداگانه شمارش می‌شود، پیش‌بینی کرد که نتایج انتخابات مجلس خبرگان و میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی تا پایان روز شنبه اعلام می‌شود.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص اعتراض برخی‌ها به عملکرد شورای‌نگهبان، گفت: عملکرد شورای‌نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها و نظارت بر انتخابات بهترین ملاک تشخیص و قضاوت مردم است.
وی افزود: هر کجا که اعتراض بوده شورای‌نگهبان آمادگی داشته است که با سند و مدرک و دلیل، پاسخ معترضان را بدهد.
دکتر کدخدایی خاطرنشان کرد: در بررسی صلاحیت‌ها از همه گروهها و جناح‌های سیاسی احراز یا عدم احراز وجود داشت که این بهترین دلیل برای شفاف بودن عملکرد شورای‌نگهبان است.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

حقیقت تنفیذ؛ فرایندی حقوقی و شرعی

چیستی و چگونگی تنفیذ

فیلم | اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد

اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد

گزارش تصویری امضای اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان

اعتبارنامه دکتر پزشکیان توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۳ مرداد ۱۴۰۳

آیت‌الله جنتی: زندگانی امام حسین (ع) الگویی کامل برای زندگی باعزت است/ کاپیتولاسیون نگاه ظالمانه دولت‌های استکباری را آشکار می‌کند

با تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری اقدامات او اعتبار شرعی و قانونی پیدا می‌کند

ثبت تجارب انتخاباتی در شورای نگهبان و بهره‌گیری از آن‌ها در اصلاح فرآیندها و روش‌ها

پربازدید ها

پیام تسلیت آیت‌الله جنتی به مناسبت درگذشت پدر حجت‌الاسلام والمسلمین حجازی

گزارش تصویری امضای اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان

اعتبارنامه دکتر پزشکیان توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد

برگزاری چند انتخابات در چند ماه؛ ثبات، استحکام و اقتدار نظام اسلامی در سایه‌سار رهبری حکیمانه

انتخاب اعضای هیات‌رئیسه شورای نگهبان برای یک سال آینده

۲ تصویر از ۲ عضو باسابقه شورای نگهبان در حاشیه مراسم تنفیذ حکم دومین رئیس‌جمهور

برگزاری انتخابات زودهنگام؛ نمایش ثبات و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران

دستاوردها و نتایج انتخابات‌های اخیر؛ از تحقق اراده مردم تا تجاربی که برای مجریان و ناظران به دست آمد

آغاز انتشار ویژه‌نامه «آینه اعتماد ۲» به‌مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان

با تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری اقدامات او اعتبار شرعی و قانونی پیدا می‌کند