کد خبر: ۲۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۱ - ۰۷:۴۳- 17 July 2012
دکتر کدخدایی:

کار ناظران شورای نگهبان، بسیار مهم است

سخنگوی شورای نگهبان وظایف اعضای هیئت نظارت بر انتخابات را وظیفه شرعی و دینی دانست و اظهار داشت: ضرورت حاکمیت قانون از مباحثی است که باید بیش از گذشته به آن پرداخت.



به گزارش خبرگزاری فارس، دکتر کدخدایی در همایش ناظران بصیر ویژه سرپرستان دفاتر نظارت بر انتخابات در شهرهای استان مازندران با تأکید بر اینکه انتخابات آینده ریاست‌جمهوری حساس است خطاب به ناظران شورای نگهبان بیان کرد: اگر چه ناظران شورای نگهبان از نظر بررسی صلاحیت‌ها کارهای کمتری دارند ولی کار آنها در حوزه نظارت، بسیار مهم است.

دکتر کدخدایی با اشاره به اینکه باید برای مدیریت اجرایی کشور فردی را برگزینیم که واقعا قصد خدمت دارد، تصریح کرد: کسی باید به عنوان ریاست ‌جمهوری انتخاب شود که در چارچوب نظام حرکت کند و تابع محض ولی فقیه باشد.

سخنگوی شورای نگهبان وظایف اعضای هیئت نظارت بر انتخابات را وظیفه شرعی و دینی دانست و اظهار داشت: ضرورت حاکمیت قانون از مباحثی است که باید بیش از گذشته به آن پرداخت.

وی با تأکید بر اینکه ناچاریم برای آرامش در زندگی اجتماعی و سیاسی، نظم را پیشه کنیم، بیان کرد: در صورتی در جامعه موفق هستیم که رفتار اجتماعی و سیاسی ما منطبق بر قانون باشد.

سخنگوی شورای نگهبان با تأکید بر اینکه بی‌نظمی اجتماعی، آنارشیسم سیاسی به دنبال دارد و پس از آن سرنوشت روشنی نخواهیم داشت به مسئله اختلاف‌ نظرها پرداخت و این امر را پسندیده قلمداد کرد.

کدخدایی اضافه کرد: اختلاف سلیقه‌ها و نظرها در جایی ناپسند است که به درگیری منجر شود.

وی با تصریح این نکته که اختلاف سلیقه‌ها موجب بالندگی جامعه است بر قانونمند شدن اختلاف سلیقه‌ها تأکید کرد.
وی با اشاره به اظهار نظر برخی‌ها که می‌گویند ما فلان قانون را قبول نداریم و اجرا نمی‌کنیم، خاطرنشان کرد: این مسئله حرف ناصوابی است.

کدخدایی با اشاره به این نکته که مقام معظم رهبری نیز در مواجهه با مسائل بر رعایت قانون تأکید دارند، یادآور شد که باید یاد بگیریم از نظرات جمعی که به قانون تبدیل شده است، تبعیت کنیم.

کدخدایی با اشاره به برخی از توطئه‌های ایجاد شده از سوی دشمنان برای ایجاد بی‌نظمی در جامعه گفت: تحت فشار قرار دادن ایران در موضوع انرژی هسته‌ای و حقوق بشر بهانه‌گیری بیش نیست و اینها حلقه‌های یک زنجیر است که مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران در رأس این بهانه‌گیری‌ها قرار دارد.

عضو شورای نگهبان با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر این که دشمنان نمی‌خواهند بیداری اسلامی شکل بگیرد، اضافه کرد: بحث امروز دشمنان با انقلاب اسلامی موضوع هسته‌ای نیست بلکه خود نظام اسلامی است.

وی یادآور شد: حرف دشمنان این است که دست از آموزه‌های اسلامی و حاکمیت اسلامی بردارید.

کدخدایی با یادآوری این نکته که با تدابیر مقام معظم رهبری به خوبی از سختی‌ها عبور کردیم، اضافه کرد: در مقابل دشمنی‌ها باید بیدار باشیم و مقاومت خود را از دست ندهیم.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: تا زمانی که تمام نظرات مقام معظم رهبری را پیاده کنیم به تعبیر حضرت امام (ره) آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی