کد خبر: ۲۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۴- 11 July 2012
حضرت آیت الله یزدی:

حمله به علما نشان می‌دهد، پایه های حاکمیت آل سعود متزلزل است

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه کارهای زشتی در عربستان انجام می شود، گفت: حمله به روحانیون و علما نشان دهنده پایه های متزلزل سیستم حاکمیت آل سعود است.



به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله محمد یزدی عضو فقهای شورای نگهبان و نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری، عصر امروز در چهارمین نشست مشترک هیئت رئیسه مجلس خبرگان و اعضای کمیسیون های تخصصی این مجلس، با بیان اینکه این اجلاس براساس مصوبه مجلس خبرگان برگزار می شود، گفت: براساس مصوبه اعضای مجلس خبرگان در فاصله برگزاری دو اجلاس، اجلاسیه ای با حضور اعضای هیئت رئیسه و روسای کمیسیون ها برگزار و مسائل مهم مجلس خبرگان بررسی می شود.
وی با بیان اینکه برخی عنوان کردند که این اجلاس به صورت اضطراری برگزار شده است، گفت: این تعبیر، بسیار غلط است و نشست امروز براساس مصوبه قانونی مجلس خبرگان برگزار شده بود.
نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مهمترین مساله امروز کشور، مساله تحریم ها و تاثیری که آن بر تورم، گرانی، مشکلات مردمی و توزیع و تولید و آثار آن است، گفت: معتقدم شکی نیست که دشمنان از روزهای اول انقلاب با استفاده از فرصت ها تلاش کردند با جمهوری اسلامی برخورد داشته باشند. البته در شرایط فعلی محاصره های قبلی از سر ملت ما گذشته و تحریم ها لغو شده است و در شرایط فعلی نیز به صورت قاطع می گویم که مساله تحریم ها حل خواهد شد.



دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با تحریم ها و فشارهای دشمنان عقب نشینی نخواهد کرد، گفت: جمهوری اسلامی ایران از مواضع خود در مساله هسته ای و حاکمیت اسلام که هدف اصلی اش است کوتاه نخواهد آمد و هیچ گونه عقب نشینی نخواهد کرد. آیت الله یزدی افزود: البته مسئولان باید متناسب با شرایط فعلی با هم همکاری داشته باشند که در همین زمینه شاهدیم روسای قوا جلساتی با هم برگزار می کنند.
وی با اشاره به اینکه اختلاف سلیقه میان مسئولان طبیعی است، ادامه داد: سران قوا در اهداف مشترک و عالی نظام اختلافی ندارند.
نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: هم اکنون شاهدیم که روسای قوا و مسئولان نظام درصدد پیدا کردن راه حل هایی برای مقابله با تحریم ها هستند و نتیجه اش این می شود که راهکارهای دشمنان شکست خواهد خورد.
دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: براساس قانون طبیعت، همواره فشار موجب می شود انسان ها کار جدید و ابتکاری انجام دهند و انشاءالله همین تحریم ها سبب شکوفایی بیشتر شود.
آیت الله یزدی با اشاره به اینکه بیگانگان، غرب، آمریکا و رژیم صهیونیستی مطمئن باشند که با ابزار تحریم ملت ایران عقب نشینی نخواهد کرد، گفت: ملت ایران همواره تحریم ها را به فرصت تبدیل کرده است.
وی با بیان اینکه البته تردید وجود ندارد که عوارض و فشارهایی بر اثر تحریم بر ملت ایران بوجود آمده است، خاطر نشان کرد: ملت ایران برای یک ارزش بالاتر اهداف اصلی را فدای زندگی روزمره نخواهند کرد و تجربه نشان داده است که اقشار مختلف در مسائلی که پایه های نظام مطرح بوده است، همکاری خوبی داشته اند.
نایت رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه سایر مسئولان باید ضمن قبول مسائل مربوط به تحریم ها آن را برای مردم توضیح دهند، گفت: باید به ملت مقاوم ایران گفت که مقاومت در برابر تحریم‌ها تجربه خوبی خواهد داشت.
دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین گفت: طبیعی است اختلاف نظر در برخی مقامات و برخی تصمیم گیری ها وجود داشته باشد و لذا باید برگزاری جلسات این اختلاف نظرها برطرف شود.
آیت الله یزدی همچنین تاکید کرد: هنگامی که بنده در دستگاه قضایی بودم نشست سران قوا برگزار می‌شد و هنگامی که با نشست امروز سران قوا مقایسه می‌کنم می بینم که امروز آقایان تصمیم دارند کارهای جدی تری انجام دهند.
وی افزود: باید بر نکات مثبت انقلاب تکیه داشته باشیم و خداوند را هرگز فراموش نکنیم.


نایت رئیس مجلس خبرگان رهبری همچنین به بیداری اسلامی در منطقه اشاره کرد و گفت: بیداری اسلامی در دنیا وجود دارد البته در منطقه آثار محسوس بیشتری دارد و شاهدیم که در برخی کشورهای منطقه مانند مصر و لیبی به نتیجه رسیده است و روند روبه جلو است.
دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: البته طبیعی است کشورهایی که به آمریکا وابسته بودند، به دنبال این باشد که در جابجایی ها، سیستم بعدی را به گونه ای حاکم کنند که باز هم از آن استفاده کنند چنانچه در مورد ایران قطع روابط سبب شد نتوانند به اهداف خود برسند.
آیت الله یزدی ادامه داد: مثلا در مورد کشورهای مصر و لیبی آمریکا به دنبال این است که حاکمان بعدی این کشور به گونه ای باشند که از آنها استفاده کنند، اما مردم این کشور مراقب هستند و رهبر معظم انقلاب هم در سخنرانی خود به مردم منطقه توصیه کردند که مراقب باشید کلاه سرتان نرود.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه اصل بیداری اسلامی غیرقابل انکار است، گفت: اینکه ایران به چه مقدار در بیداری اسلامی تاثیر داشته و موفقیت های کشور ما چقدر در بیداری اسلامی تاثیر داشته نیاز به بحث‌های کارشناسی دارد.
نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برخوردهای اخیر با علما و روحانیون در عربستان صعودی گفت: اقدامات خلاف مقررات، قواعد و حقوق بشر در کشور عربستان انجام می شود نمونه آن حمله تروریستی به عالم مورد علاقه در شهر عربستان و دستگیری ایشان و تعدادی دیگر که شهید، زخمی و بازداشت شدن است.
دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه متاسفانه کارهای زشتی در عربستان انجام می شود، گفت: پایه های سیستم حاکمیت عربستان متزلزل شده است و حتی مقامات آمریکایی هم اقرار کرده اند آل صعود دیگر نمی تواند عربستان را اداره کند و باید به فکر حاکمیت دیگری باشد.
آیت الله یزدی با تاکید بر اینکه باید به کشورهایی که وابستگی به غرب دارند، هشدار داد دست و پا زدن در مقابل بیداری مردم این امر را تشدید خواهد کرد، گفت: امیدواریم در این فراز و نشیب اسلام حاکم شود و اسلام حقیقی به حاکمیت خود در همه کشورهای اسلامی برسد.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات