کد خبر: ۲۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۳- 16 June 2012
آیت‌الله جنتی:

مبعث برترین روز تاریخ از ازل تا ابد است

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: باید قدر شب و روز مبعث را بدانید چراکه مبعث بزرگترین روز تاریخ از ازل تا ابد است.



به گزارش خبرگزاری‌ها، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در خطبه اول نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به فرا رسیدن مبعث پیامبر اکرم (ص) گفت: مبعث بزرگترین روز تاریخ از ازل تا ابد است و در دعا نیز از آن به عنوان تجلی اعظم یاد می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید قدر این روز را دانست، به خطبه‌های 26 و 89 نهج‌البلاغه در خصوص روزگار پیش از مبعث اشاره کرد و اظهار داشت: دنیا در ظلمات بود و فریب و خدعه و غرور بر آن حاکم بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه کشورهای بزرگ دنیا در تاریکی و ظلمت بودند و جزیرة‌العرب بدترین وضع را داشت، به وضعیت ایران در آن زمان اشاره کرد و گفت: امپراطوری ما بدترین ظلم‌ها را به قشر مظلوم جامعه می‌کرد؛ همان تبعیض طبقاتی ناشی از هند که به خیلی‌ از کشورهای دیگر سرایت کرد در کشور ما حاکم بود.

وی ادامه داد: امکان نداشت فرزند با استعداد کشاورزی بتواند درس بخواند چرا که جامعه طبقه‌بندی شده بود.
آیت‌الله جنتی با اشاره به مبعث پیامبر(ص) تصریح کرد: به یکباره خداوند جوان 40 ساله‌ای را برانگیخت که از وضعیت حاکم متنفر بود و به زندگی بشر با بغض نگاه می‌کرد؛ فردی که به داد بیچارگان می‌رسید و حق مظلومان را از ستمگران می‌گرفت و دنبال خداوند بود.

وی با اشاره به نزول وحی بر پیامبر(ص) در شب مبعث گفت: خداوند به پیامبر فرمود که بخوان به نام پروردگاری که تو را خلق کرده این خدا والاست و والاترین است خدایی که بشر را آموزش داد و نوشتن را یاد بشر داد.

خطیب موقت جمعه بار دیگر تاکید کرد که باید قدر شب و روز مبعث را بدانید که این روزها از بهترین روزهای سال است.

وی به مردم توصیه کرد که نماز 12 رکعتی شب مبعث را بخوانند و روز مبعث نیز روزه بگیرند؛ روز و شب قبل از این روز نیز به داد بیچارگان برسند تا مورد رحمت قرار بگیرند.




آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان قانون اساسی در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران، با اشاره به فرارسیدن روز اهدای خون گفت: اهدای خون یک جان را حفظ می‌کند؛ ممکن است به دلیل نرسیدن خون شخصی بمیرد و یا مریضی وی تشدید شود.

خطیب امروز نماز جمعه تهران با تشکر از وزارت اطلاعات برای دستگیری عاملان ترور اساتید و دانشمندان هسته‌‌ای ایران ادامه داد: این عزیزان رد پای قاتلان شهدای هسته‌ای ما را دنبال کردند و آنها را دستگیر کردند؛ انشاالله در مصاحبه‌ها معلوم شود که چه تعدادی از آنها دستگیر شدند.

آیت‌الله جنتی خطاب به سربازان گمنام امام زمان (عج) گفت: تمام ملت پشتیبان شما هستند و بدانید که مردم در حق شما دعا می‌کنند.

وی با اشاره به تشکیل مجلس شورای اسلامی افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مطالب ارزنده‌ای را فرمودند و خلاصه تمام این بیانات در حفظ سلامت مجلس بود.

دبیر شورای نگهبان ادامه داد: این مسئله شامل سلامت سیاسی، سلامت اخلاقی، سلامت مالی و بقیه مسائل است.

آیت‌الله جنتی همچنین گفت: مجلس اگر بیمار شد مردم امیدی به آن نخواهند داشت؛ مجلس خود باید بتواند دردهای جامعه را با قوانینی که تدوین می‌کند، درمان کند.

وی افزود: ای برادر و خواهران مجلس که به این ارگان راه یافته‌اید؛ حق مردم و خداوند را رعایت کنید و وظایفی که قانون به شما محول کرده و مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید کرده‌اند را انجام دهید.

دبیر شورای نگهبان در ادامه سخنان خود تصریح کرد: وحدت شما عزیزان در صحنه مجلس به جامعه نیز سرایت خواهد کرد و متقابلا مردم نیز در صحنه وحدت خواهند داشت، از این رو در انجام وظایف خود به خدا توکل داشته باشید چراکه بدون کمک خداوند هیچ چیز به نتیجه نخواهد رسید.

آیت‌الله جنتی ادامه داد: مبارزه با بدحجابی و فساد با توجه به ابعاد آن از نکات مهم دیگر در عرصه جامعه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تلاش‌های نیروی انتظامی برای مبارزه با فساد اخلاقی گفت: من از شما تشکر می‌کنم و از اقدامات شما نیز حمایت می‌کنم؛ هر مسلمان غیرتمندی باید از تلاش‌های شما تشکر کند.

خطیب امروز نماز جمعه تهران ادامه داد: اما در این میان چند نکته است که شما عزیزان باید به آن توجه کنید؛ اولین نکته رعایت قانون است؛ اگر ماموری از شما پای خود را از قانون فراتر گذاشته خود شما با او برخورد کنید.


آیت‌الله جنتی گفت: نکته دیگر رعایت وظایف و دستورات شرعی است از سوی دیگر با مردم با اخلاق برخورد کنید و در کنار این به وظایف خود نیز عمل کنید.

وی افزود: فساد مانند آتشی است که می‌تواند یک جنگل را به آتش بکشاند، بدحجابی نیز نوعی فساد اخلاقی است ممکن است شخصی به خاطر بدحجابی بازداشت شود و بلافاصله تلفن‌ها برای آزادی آن فرد شروع شود و نیروی انتظامی دلیلی برای آزادی فرد ندارد.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به برگزاری مذاکرات 1+5 در ایران در شهر مسکو افزود: این اجلاس اجلاسی است که ما به آن امیدهایی دادیم؛ اجلاس بغداد نیز موفقیت‌آمیز بوده است و من از برادر عزیزمان آقای جلیلی که بسیار خوب با مذاکره‌کنندگان غربی برخورد کردند، تشکر می‌کنم.

آیت‌الله جنتی با اشاره به محتوای مذاکرات جلیلی با غربی‌ها گفت: اصلی‌ترین سخنان ایشان با غربی‌ها این بوده است که شما هر بلایی که توانستید سر ما آوردید ولی نتیجه‌ای نگرفته‌اید.

وی افزود: این منطق نیز باید در مذاکرات مسکو حاکم باشد و باید به آنها فهماند که از تاریخ تجربه بگیرید؛ مردمی که همه محرومیت‌ها و سختی‌ها را کشیده‌اند و حاضر نیستند از حق مسلم خود بگذرند، امکان ندارد در آینده نیز این کار را انجام دهند.

دبیر شورای نگهبان در ادامه سخنان خود تصریح کرد: ما منطق و حرف حساب داریم؛ ما به دنبال مذاکره هستیم اما بدون فشار و این اجلاس نیز باید در همین جهت باشد.

آیت‌الله جنتی با اشاره به وضعیت سوریه و عراق و مشکلات این 2 کشور گفت: مردم عراق سال‌های سال تحت حکومت صدام و بعثی‌ها قرار داشتند و برای مبارزه با اینها کشته و زخمی دادند و عراق تبدیل به ویرانه‌ای شد.

دبیر شورای نگهبان ادامه داد: بعضی کشورهای عربی و غیرعربی منطقه در مقابل دولت عراق کمر بسته‌اند و در سوریه نیز وضعیت همینطور است.

آیت‌الله جنتی گفت: من نمی‌دانم دنیا چه انتظاری دارد، اگر معیار آراء مردم است باید به رای مردم احترام گذاشته شود.

وی افزود:‌ در سوریه حکومتی نزدیک به ده‌ها سال است که کار می‌کند و اگر حرف حسابی دارند آن را در مذاکرات بگویند؛ چند کشور عربی به دنبال این هستند که این 2 دولت را از بین ببرند.

آیت‌الله جنتی گفت: در عراق طی دو سه روز قبل ده‌ها انفجار رخ داد که نزدیک به 70 شهید داشت؛ متاسفانه عده‌ای کارشان آدم‌کشی شده است و عده‌ای بدبخت و بیچاره بدون عقل به دنبال کشتن انسان‌ها هستند.

وی افزود: در سوریه هر روز ده‌ها نفر کشته می‌شوند و بعد عده‌ای اعتراض می‌کنند؛ اگر بنا باشد که دولت سوریه با اینها برخورد نکند باید اجازه دهد آنها تمام شهرها را با انفجار از بین ببرند تا دولت سوریه ثابت شود.

دبیر شورای نگهبان ادامه داد: آیا دولتی این اجازه را می‌دهد تا عده‌ای با انفجار و ترور حکومت را ساقط کنند؟

در پایان نیز دبیر شورای نگهبان قانون اساسی نسبت به فرار رسیدن سالروز شهادت حضرت امام موسی‌ابن جعفر به بیان برخی خصایل اخلاقی و عرفانی این امام همام پرداخت.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات