کد خبر: ۲۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۵- 23 May 2012
حضرت آیت الله جنتی:

مردم برای تأمین آینده کشور در انتخابات کشور شرکت کردند

دبیر شورای نگهبان، در همایش مسئولان استانی دفاتر نظارت بر انتخابات، از دست‌اندرکاران نظارت بر انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تقدیر و تشکر کرد.




به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، حضرت آیت الله جنتی با گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر گفت: خرمشهر را خدا آزاد کرد. آزادی خرمشهر، تنها یک درس سیاسی نیست بلکه جنبه توحیدی و درس خداشناسی هم دارد.
وی تصریح کرد: باید خون شهدا را پاس بداریم و از خانواده‌های شهدا قدردانی کنیم.

حضرت آیت الله جنتی با اشاره به حلول ماه رجب و مناسبت‌های شریف این ماه مبارک گفت: حضور پرشور جوانان مؤمن در مراسم اعتکاف در کشورهای دیگر مشابه ندارد. امیدوارم خداوند متعال به همه ما توفیق بهره‌برداری حداکثری معنوی در این ماه را عطا کند.

دبیر شورای نگهبان، از تلاش بی‌شائبة دست اندرکاران نظارت بر انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تقدیر و تشکر کرد و گفت: کار جدی و شبانه‌روزی دوستان برای نظارت بر انتخابات که از 3-2 ماه قبل از انتخابات آغاز گردید موجب شد انتخابات با کمترین مشکل برگزار گردد.

وی با اشاره به مشارکت بیش از 64 درصدی مردم کشورمان در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: انتخابات به خوبی برگزار شد و حضور مردم در انتخابات نیز بسیار خوب بود.
حضرت آیت الله جنتی یادآور شد: همه این توفیقات از ناحیه خداوند متعال است. حداوند دلهای مردم را هدایت کرد تا به رهبر معظم انقلاب لبیک بگویند و برای تأمین آینده کشور در انتخابات شرکت کنند.
وی افزود: بنابراین باید در درجه اول شکر خداوند متعال را به جا آوریم و سپس از مقام معظم رهبری تشکر کنیم که زمینه این مشارکت گسترده را فراهم ساختند. همچنین باید از مردم تشکر کنیم که به عشق رهبری پای صندوق‌های رای آمدند.

دبیر شورای نگهبان، چگونگی حضور مردم در انتخابات را هم بی سابقه و قابل تقدیر دانست و گفت: تعداد اندکی از نمایندگان رد صلاحیت شدند. اما بسیاری از آنان را مردم رد کردند و این امر تازگی داشت.

دبیر شورای نگهبان، شرکت کنندگان در همایش را به تأمل درباره زیربنای حکومت اسلامی دعوت کرد و گفت: توجه افراد به اصول اساسی حکومت اسلامی، موجب می شود دچار روزمرگی سیاسی و اداری نشوند. بنابراین باید به اسرار نعمتهای الهی و نعمت نظام اسلامی توجه کنیم.

حضرت آیت الله جنتی افزود: کشورهای اسلامی بسیاری وجود دارند. اما بسیاری لیاقت تجدید حیات اسلام را نداشتند و انقلاب اسلامی در ایران به پیروزی رسید. آن هم در شرایطی که اسلام در حالت احتضار بود و مسلمانان حتی جرأت نمی‌کردند تکالیف دینی خود را انجام دهند و بسیاری از مسلمانان گمان می کردند باید برای دستیابی به پیشرفت و جبران عقب ماندگی، دنبال غرب حرکت کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، زیربنای اولیه تجدید حیات اسلام را "توحید" عنوان کرد و گفت: پیامبر اعظم(ص) فطرت‌های انسانی را که موقتاً خاموش شده بود، بیدار کردند و با کلمه "لااله الاالله" باطن انسان‌ها را به حرکت در آوردند و گمشده انسان‌ها را به آنها عرضه کردند.
وی افزود: خداپرستی، عدالت خواهی، مبارزه با ظلم، حمایت از مظلوم و... در فطرت همه انسانها نهاده شده است. اما گاه به طور موقت این ارزشهای فطری خاموش می‌شود. به طوری که عرب جاهلی، سنگ را می‌تراشید و مخلوق خود را معبود خود قرار می‌داد.

حضرت آیت الله جنتی تصریح کرد: پیامبر اعظم(ص)، در میان همان اعراب جاهلی، انسان ساخت. انسان‌هایی مانند یاسر، سمیه، عمار، حمزه سیدالشهداء و... که هرچند از نظر تعداد، کم بودند اما انسان‌های بزرگی بودند که الگوی جامعه بشری شدند. عاشق اسلام و پیامبر(ص) بودند و سرانجام هم با آن وضع رقت‌بار به شهادت رسیدند و جان خود را برای اسلام فدا کردند.
وی با تأکید بر اهمیت الگو سازی در اسلام افزود: ادعاهایی چون توحید، یکتاپرستی و عدالت‌خواهی باید عینیت خارجی پیدا کند تا عده‌ای نگویند این ارزشها دست یافتنی نیست.
وی تصریح کرد: عمار، حمزه و... عینیت و تجسم این ارزشها بودند و به الگوهایی تبدیل شدند که حتی دشمنان آنها، در باطن در برابر عظمت و بزرگی آنها خضوع داشتند.

حضرت آیت الله جنتی افزود: پیامبر(ص) با این الگوها، در مدت کوتاه 10 ساله در مدینه، حکومت اسلامی تأسیس کردند و قدرتی بی‌نظیری ساختند که به سرعت بخش وسیعی از جهان آن روز را گرفت.
وی یادآور شد: قدرت حکومت اسلامی در زمان پیامبر(ص) هنوز هم در دنیا نظیر ندارد و در آینده هم تا زمان ظهور نظیر نخواهد داشت. در پناه این حکومت، بت پرستی و شرک ریشه‌کن شد و قدرت‌های بزرگ آن زمان سرکوب شدند. ابوجهل‌ها ذلیل شدند و ضعفا و بلال‌ها که زیر شکنجه بودند، برتری یافتند و عزیز شدند.

دبیر شورای نگهبان، وقوع انقلاب اسلامی را هم مشابه تاسیس حکومت اسلامی در مدینه عنوان کرد و افزود: حضرت امام خمینی(ره) هم اسلام را احیا کردند و با زنده‌کردن ارزشهای توحیدی، عدالت‌خواهی، مبارزه با ظلم و... انسان‌های الگوئی ساختند که عاشقانه آرزوی شهادت داشتند.
حضرت آیت الله جنتی، با اشاره به تهدیدات مداوم و توطئه‌های مکرر دشمنان انقلاب اسلامی، گفت: راز پایداری جمهوری اسلامی طی 33 سال اخیر را باید در نتیجه همان ارزشهای توحیدی و تلاش و مجاهدت کسانی دید که این ارزشها را عینیت بخشیدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، وظیفه مسئولان و مدیران را صیانت از ارزشهای الهی دانست و گفت: باید بکوشیم این‌ خونهای پاک شهدا که برای احیای این ارزشهای الهی بر زمین ریخته، پای‌مال نشود.
وی افزود: برای اینکه انقلاب اسلامی، مانند اسلام تا ظهور امام زمان(عج) بماند باید تهدیدهای آینده اسلام را بشناسیم و ببینیم چه تهدیدهایی ریشه این ارزشها را می‌زند تا با آنها برخورد کنیم.
حضرت آیت الله جنتی تصریح کرد: کسی باید با این تهدیدها برخورد کند که همان روحیه خلوص و مجاهدت شهدای صدر اسلام و انقلاب اسلامی را داشته باشد.

دبیر شورای نگهبان با تقسیم‌بندی افراد از نظر روحیه ایثار و مجاهدت گفت: ممکن است یک اقلیتی در جامعه با اسلام دشمنی داشته باشند و یک اکثریتی هم دچار غفلت شوند اما اگر عده‌ای آمادگی ایثار و مجاهدت داشته باشند پرچم اسلام به زمین نمی‌افتد و اکثریت هم از آنها تبعیت می کنند.
حضرت آیت الله جنتی نسبت به فاصله گرفتن برخی افراد از ارزشهای اسلامی گفت: قدرت اسلام روز به روز بیشتر می‌شود، اما متأسفانه ارزشهای اسلامی گسترش نمی‌یابد.
وی این امر را نتیجه کم توجهی به عدالت دانست و گفت: اساس اسلام، عدالت است. اگر به عدالت در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و سیاسی آن لطمه خورد همان بلایی بر سر جمهوری اسلامی خواهد آمد که در صدر اسلام بر سر امام علی(ع) و آل علی(ع) آمد.

حضرت آیت الله جنتی به ریشه‌های تضعیف ارزشها پس از رحلت پیامبر(ص) اشاره کرد و گفت: به جای "ان اکرمکم عندالله اتقیکم" بحث عرب و عجم و مسأله قومیت مطرح شد.
وی تصریح کرد: باید مراقب باشیم حق و عدالت پایمال نشود و از مظلوم دفاع شود. اگر در انجام امور، به دین و عدالت توجه شود، مسایل جنبی و حاشیه‌ای، چندان مهم نیست. زیرا ما حتی حکومت را هم برای دین می خواهیم.

حضرت‌ آیت‌الله جنتی خطاب به مسئولان دفاتر نظارت استانی گفت: باید به گونه‌ای کار کنیم که اگر نتیجه آن به خداوند متعال عرضه شد مورد رضایت خداوند قرار گیرد. برای همین باید فعالیت ما طبق قانون و بی عیب و نقص باشد.

دبیر شورای نگهبان، با اشاره به "ان الله شاکر علیم" گفت: انشاءالله خداوند متعال از زحمات شما در امر نظارت بر انتخابات تقدیر می کند. زیرا خداوند اجر کسی، هرچند ذره‌ای نیکی کرده باشد، فراموش نمی کند.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات