کد خبر: ۲۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۴- 14 May 2012
آیت‌الله یزدی:

جانبازان شهدای زنده انقلاب اسلامی هستند

عضو فقهای شورای نگهبان، از جانبازان به عنوان شهدای زنده انقلاب اسلامی یاد کرد و با بیان اینکه تحمل درد و رنج ناشی از آثار جراحت و جانبازی دارای اجر و فضیلت بسیار است، بر ضرورت توجه ویژه مسؤولان و دست اندرکاران حوزه به مشکلات طلاب و روحانیان جانباز تاکید کرد.




به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ظهر در دیدار طلاب و روحانیان جانباز مدرسه علمیه حضرت ابوالفضل(ع)، جانبازی را افتخاری بزرگ دانست و با قدردانی از ایثارگری آنان، اظهار داشت: مردم ما در مسیر دفاع از نظام و کشور شهدا و جانبازان بسیاری را تقدیم کرده اند و مقام معظم رهبری نیز خود از جانبازان انقلاب به شمار می آیند.

وی تحمل درد و رنج ناشی از آثار جراحت و جانبازی را دارای اجر و فضیلت دانست و گفت: بسیاری از افراد که از نظر ظاهری نیز سالم هستند، اگر ضربه ای کوچک به آنها وارد شود خود را می بازند، اما بسیار هستند کسانی که عضوی از اعضای خود را از دست می دهند اما روحیه خود را نمی بازند و بیشتر به اهداف عالیه زندگانی انسانی توجه می کنند.

آیت‌الله یزدی شخصیت هر فردی را وابسته به روح او دانست و با بیان اینکه نقص جسمانی نباید در روحیه انسان تاثیر بگذارد، تصریح کرد: انسان هایی هستند که در ظاهر هیچ کمبودی ندارند، اما در حقیقت هیچ چیز ندارند و نمی توانند از مال و ثروت خود استفاده کنند.

وی خطاب به طلاب و روحانیان مدرسه علمیه ابوالفضل(ع) تاکید کرد: شما افزون بر افتخار جانبازی نظام مقدس اسلامی، سرباز امام عصر(عج) هستید و از این جهت نیز باید قدر خود را بدانید و به این موقعیت افتخار کنید.

ضرورت توجه ویژه مسؤولان حوزه به رفع مشکلات روحانیان جانباز

آیت‌الله یزدی جانبازان را شهدای زنده انقلاب اسلامی توصیف کرد و گفت: وظیفه شرعی مدیران و دست اندرکاران حوزه است که برای شما امکانات لازم را فراهم کنند تا بتوانید با سرعت بیشتری تحصیل کنید.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: مدیران مدرسه نیز باید مسائل و مشکلات را به دست اندرکاران حوزه اطلاع دهند و از آنها بخواهند که برای رفع مشکلات اقدام کنند و یقینا آنها نیز توجه لازم را خواهند داشت.

دبیر مجلس خبرگان رهبری یادآورشد: به شما توصیه می کنم که ارتباط خود را با حضرت بقیه‌الله بیشتر کنید و بدانید لحظاتی برای شما پیش می آید که می‌توانید رابطه خود با خدا و امام عصر را به صورت صمیمانه برقرار کنید.

آیت‌الله یزدی افزود: امیدواریم انقلاب اسلامی از شر اشرار و شرور داخلی و خارجی محفوظ بماند و به دست صاحب اصلی اش امام عصر(عج) برسد.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند

گزارش تصویری بازدید آیت‌الله مدرسی یزدی از پژوهشکده شورای نگهبان

شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتما به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند/ ماجرای طبس یکی از بزرگترین شکست‌های آمریکاست و باید به جهانیان معرفی شود

"وعده صادق" اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد

جلسه هیئت تحریریه فصلنامه دانش حقوق عمومی برگزار شد

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

پربازدید ها

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است