کد خبر: ۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۸۵ - ۱۵:۳۰- 10 December 2006
رهبر معظم انقلاب :

تردیدی در پیروزی ملت فلسطین وجود ندارد

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار آقای اسماعیل هنیه نخست وزیر فلسطین و هیأت همراه با اشاره به تلاش 60 ساله برای فراموش شدن مسئله فلسطین و حذف نام این سرزمین اسلامی و محقق نشدن این تلاشها، آن را از نشانه های الهی دانستند و تصریح کردند: با مبارزه و ایستادگی، بازگشت سرزمین فلسطین با همه بخشهای خود به فلسطینیها و تشکیل حکومت فلسطینی در این سرزمین امکان پذیر است و این، قطعاً تحقق خواهد یافت.

حضرت آیت الله خامنه ای با یادآوری شرایط بسیار سخت مسلمانان فلسطینی در دهه های نخست اشغال و نبود هیچگونه حمایتی از جانب کشورهای عربی و تلاش جدی برای هضم ملت فلسطین در دیگر ملتها افزودند: با وجود همه این تلاشها، امروز پس از گذشت 60 سال، انگیزه و هویت فلسطینی در میان مردم فلسطین از تمام زمانها بیشتر است ضمن آنکه دولتی فلسطینی برسرکار آمده که دارای مطالبه و موضعی فعال و پیشرفت روزافزون است.
ایشان با اشاره به وعده نصرت الهی تصریح کردند: ملت فلسطین هر روز رو به جلو حرکت کرده است و یقین دارم که روزی این سرزمین به دست فلسطینیان اداره خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامی علت اصلی پیشرفت ملت فلسطین و دستاوردهای بزرگ آنان را با وجود همه حوادث و فشارها، ایستادگی و مبارزه دانستند و خاطرنشان کردند: دولت فلسطین با توجه به اصولی که اعلام کرده است و بر آنها پافشاری می کند مورد حمایت کامل جمهوری اسلامی ایران است.
حضرت آیت الله خامنه ای ایستادگی ملت فلسطین را در تاریخ اسلام مثال زدنی خواندند و تأکید کردند: ملت و دولت فلسطین با چنین روحیه و تفکری قطعاً پیروزند و هیچ تردیدی در این خصوص وجود ندارد.
در این دیدار ، آقای اسماعیل هنیه نخست وزیر فلسطین با ابراز خرسندی فراوان از دیدار با حضرت آیت الله خامنه ای، جمهوری اسلامی ایران را حامی واقعی مردم فلسطین و آرمان آزادی قدس دانست و با اشاره به نقش امام خمینی (ره) در زنده کردن آرمان فلسطین در جهان اسلام به ویژه با اعلام روز جهانی قدس، خطاب به رهبر انقلاب اسلامی تأکید کرد: جنابعالی نیز ادامه دهنده همان مسیر امام خمینی (ره) هستید زیرا همواره از مردم فلسطین حمایت کرده اید و امیدوارم در آینده نزدیک در مسجدالاقصی با یکدیگر دیدار کنیم.
وی با اشاره به تأثیر جدی پیروزی انقلاب اسلامی در بیداری جهان اسلام به ویژه در فلسطین و در پی آن آغاز انتفاضه اول افزود: نسلی که امروز مقابل صهیونیستها ایستاده و انتفاضه های اول و دوم را به وجود آورده است، جوانانی با انگیزه های بسیار بالا هستند و این نسل، فلسطین را آزاد خواهد کرد.
نخست وزیر فلسطین با اشاره به تلاشهای گذشته برای جدا کردن مسئله فلسطین از اسلام تأکید کرد: قضیه فلسطین، قضیه ای اسلامی و فلسطین، سرزمینی اسلامی است بنابراین هیچ فرد و دولتی در فلسطین حق ندارد از یک وجب خاک این سرزمین چشم پوشی کند.
آقای اسماعیل هنیه با تأکید بر اینکه دولت کنونی فلسطین هیچ گاه رژیم صهیونیستی را به رسمیت نخواهد شناخت تصریح کرد: «مقاومت» تنها راه آزادی فلسطین، و انتخاب همه فلسطینیان و گزینه ای جدی و غیر تاکتیکی است .

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد