کد خبر: ۲۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۷- 20 April 2012
حضرت آیت‌الله جنتی در خطبه‌های نمازجمعه تهران:

بین خطبه فدکیه حضرت فاطمه(س) و نهج‌البلاغه تفاوتی نیست

خطیب موقت نمازجمعه تهران با تأکید و اشاره به خطبه فدکیه حضرت فاطمه(س) و شباهت آن با نهج‌البلاغه، گفت: کسانی که می‌خواهند حضرت فاطمه(س) را بشناسند لازم است این خطبه را بخوانند.






به گزارش خبرگزاری‌ها، حضرت آیت‌الله جنتی امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران اظهار داشت: بیش از 10 تن از علمای اهل سنت و 10 تن از علمای شیعه خطبه حضرت فاطمه (س) را نقل کرده‌اند.

دبیر شورای نگهبان با تأکید بر اینکه کسانی که می‌خواهند حضرت فاطمه را بشناسند لازم است این خطبه را بخوانند، تصریح کرد: حضرت زهرا (س) هنگام خواندن خطبه در پشت پرده با مردم صحبت کردند و چنان ناله‌ای کشیدند که همه مسجد به گریه افتاد.

وی با تأکید بر اینکه بخشی از این خطبه مربوط به مظلومیت حضرت زهرا (س) بخشی مربوط به پیغمبر اکرم (ص) و بخشی نیز راجع به حضرت علی (ع) است، یادآور شد: همچنین برخی از این خطبه به فلسفه احکام اشاره دارد که چرا خداوند زکات را واجب کرده و جهاد لازم شده است.
آیت‌الله جنتی ادامه داد: حضرت زهرا (س) در این خطبه فرمودند "وقتی خداوند دار آخرت را برای پدرم انتخاب کرد همان زمان خارهای نفاق از وجود شما بیرون آمد یعنی کسانی که تا آن زمان سکوت کرده بودند گستاخ شدند و فرومایگان گمنام سربر آوردند".

خطیب موقت نمازجمعه تهران با تأکید بر اینکه حضرت زهرا (س) در خطبه خود از فدک نیز صحبت کردند، افزود: ایشان در این خطبه می‌فرمایند هنوز داغ پیامبر اکرم در قلب‌های ما التیام پیدا نکرده که شما فدک را از من گرفتید؛ وعده ما در قیامت است چراکه در این دنیا کسی به داد دیگری نمی‌رسد آن روز پشیمان خواهید شد و پشیمانی دیگر سودی ندارد.

وی تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند هرکس را احترام می‌کنید بعد از مرگش نیز اولادش را احترام کنید از این رو حضرت فاطمه فرمودند ای مردم خیلی شتاب زده عمل کردید.

آیت الله جنتی با تأکید بر اینکه هیچ تفاوتی بین خطبه حضرت زهرا (س) و نهج البلاغه وجود ندارد یادآور شد: اینها درس‌هایی است که باید از تاریخ گرفت که چه خطرهایی حق را تهدید می‌کند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه حضرت زهرا (س) که دختر شناخته شده پیامبر است اکنون مظلومیت خود را اعلام می‌کند، خاطرنشان کرد: ایشان خطاب به پدرش ‌فرمودند "اگر تو زنده بودی این مسائل خیلی مهم نبود اما اکنون تحمل آنها برای من تمام شده است".





حضرت آیت الله جنتی در خطبه دوم نماز عبادی-سیاسی جمعه نیز با اشاره به شعار امسال "تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی"‌که توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، اظهار داشت: این امر مسئله بسیار مهمی است.

حضرت آیت الله جنتی با بیان اینکه شعار امسال باید تا آخر سال در تریبون‌ها، رسانه‌ها، صدا و سیما و جامعه مطرح باشد، افزود: رگ حیاتی کشور همین شعار است.
خطیب موقت تهران با بیان اینکه دشمن می‌داند اگر اقتصاد ما فلج شود تحریم‌های آنها که به همین منظور بوده اثرگذار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این صورت قدرت اسلام فلج شده و حاکمیت اسلام از بین رفته و ملت ذلیل می‌شود؛ قدرت‌های استکباری نیز در این صورت مسلط می‌شوند البته این خواب‌های بدون تعبیر دشمن است.

وی ادامه داد: این مشکلات برای همه کشورهای دنیا وجود دارد و در آمریکا و اروپا نیز مشکلات اقتصادی بسیاری است که آنها را به دست و پا انداخته لذا مسئله اقتصادی امر ساده‌ای نیست.
حضرت آیت‌الله جنتی خاطرنشان کرد: اگر شعار امسال درست به ثمر برسد بسیاری از مشکلات حل شده یا بخشی از آن حل خواهد شد و در این صورت مشکل تورم، اشتغال و وابستگی به خارج به حداقل می‌رسد و دشمن ناامید می‌شود.

خطیب موقت تهران با تأکید بر اینکه اجرای شعار امسال قدرت نظام را بالا می‌برد و تحریم ها را به فرصت تبدیل خواهد کرد، افزود: با تحقق شعار حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی قشر ضعیف و محروم جامعه به نوایی می‌رسد و برکات سیاسی و اقتصادی برای کشور ایجاد می‌شود.
وی تأکید کرد: تحقق شعار امسال نیازمند همت، هماهنگی، کار را به یکدیگر واگذار نکردن و وحدت سران سه قوه است از این رو تمام مسئولان اجرایی ، قضایی و مردم در این زمینه نقش دارند.

حضرت آیت الله جنتی با اشاره به نقش مردم در تحقق شعار امسال یادآور شد: وظیفه مردم نخریدن کالای خارجی است از این رو 70 میلیون جمعیت کشور این وظیفه را بر عهده دارند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به نقش سرمایه‌گذاران در عرصه تولید ملی تصریح کرد: باید از سرمایه‌گذاران خواست که در داخل کشور سرمایه‌گذاری کرده و آنها را به بیرون از کشور همچون کشورهای کوچک خلیج فارس که با اتکا به آمریکا و عربستان فکر می‌کنند قدرتی دارند، نبرند.

وی خطاب به کشورهای حوزه خلیج فارس توصیه کرد: به فکر فردای خود باشید چرا که قدرت و حتی سایه‌های استکبار رو به زوال است از این رو با موج بیداری اسلامی قدرت آمریکا و هم‌پیمانان آنها در جای خود باقی نمی‌ماند.

حضرت آیت الله جنتی افزود: کشورهای حوزه خلیج فارس باید قدر همسایه خوب خود ایران را بدانند که با وجود برخورداری از قدرت به آنها تشری نزده و در عین حال به همه محبت می‌کند بنابراین آنها باید دست از بلوا آفرینی بردارند.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: مسئولان اجرایی باید به سرمایه گذاران اجازه سرمایه‌گذاری داده و به آنها تسهیلات بدهند اما متأسفانه برخی منتظر رشوه هستند و وقتی می‌بینند فردی پولدار قصد سرمایه‌گذاری دارد می‌خواهند برای این کار از او رشوه بگیرند.

وی اضافه کرد: تمام مسئولان و کسانی که در این کشور برای کار مردم وظیفه دارند باید سرمایه‌گذاران را تشویق به سرمایه‌گذاری در داخل کنند، چرا که بنده خود دیده‌ام که سرمایه‌گذاری می‌پذیرد سرمایه خود را در داخل بگذارد اما به دلیل برخی شرایط آن را رها می‌کند.
حضرت آیت الله جنتی به دیدار خود با احمدی نژاد اشاره و تصریح کرد: بنده در خصوص سرمایه‌گذاری به رئیس جمهور گفتم اما وی به طور کامل قبول نداشت و دلایل دیگری برای آن برشمرد اما این قضیه واقعیت دارد.

خطیب موقت تهران با تأکید بر اینکه دستگاه قضایی باید با کارشکنان برخورد کند و در این زمینه وظیفه سنگینی بر عهده دارد افزود: بنده یک مسئله دیگر را نیز به رئیس جمهور یادآوری کردم اما نمی‌دانم چقدر به من حق داد؛ به وی گفتم شما اول به مردم قول دادید و ما را امیدوار کردید هرچند مطمئنا ریاکاری و دروغ نبوده است، شما گفتید "با کسانی که با مردم بد رفتاری کرده و کار آنها را عقب بیندازند برخورد می‌کنیم" اما یک کلمه هم این کار عملی نشد.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذار نباید از سرمایه سوء استفاده کند و هر بنجولی را به اسم کالای تولیدی به مردم بدهد. چراکه مردم جنس بادوام‌، زیبا و قابل رقابت با اجناس خارجی می‌خواهند از این رو باید دقت کرد اجناس ایرانی خوب باشد تا مردم به خرید تشویق شوند.

حضرت آیت الله جنتی با توجه به اینکه تولید جنس خوب به نفع تولیدکنندگان است تصریح کرد: تولیدات داخلی باید حمایت شود و رئیس جمهور در همین زمینه ستادی برای صنعت و کشاورزی تشکیل داده است.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه با دلالی تجارت نباید سرمایه را به راهی که سودی برای مردم ندارد هدایت کرد، افزود: نیروی کار نیز در این زمینه نقش مهمی دارد و نباید انتظار داشته باشند که با کار نکردن مزد دریافت کنند.

حضرت آیت الله جنتی وحدت و همصدایی را مهمترین رمز تحقق و شعار انسان برشمرد و خاطرنشان کرد: در کشور همه باید همصدا باشند چراکه ما دیدیم قدرت 2500 ساله شاهنشاهی با همصدایی ساقط شد. از این رو باید این طور کار کرد تا به نتیجه رسید.
خطیب موقت نمازجمعه تهران با تأکید بر هماهنگی بین سران سه قوه تصریح کرد: آنها باید لفظاً، قلماً و عملاً تفاهم داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به لزوم فرهنگسازی خرید کالای داخلی عنوان کرد: برای تولیدکننده و مصرف کننده فرهنگسازی شود که خرید جنس خارجی را عملی زشت قلمداد کند از این رو قیمت کالای تمام شده نیز باید کاهش یابد تا مردم به خرید کالای چینی روی نیاورند.



حضرت آیت الله جنتی مقابله جدی با قاچاق را یکی دیگر از راه‌های بهبود وضعیت کالای داخلی برشمرد و اظهار داشت: با افزایش قاچاق سرمایه گذار داخلی نمی‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد.
خطیب موقت نمازجمعه تهران با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باتوجه به درپیش بودن مرحله دوم ما با نمایندگان حرف داریم؛ برخی از نمایندگان به سفر راهیان نور رفته و با شهدا پیمان بستند که وفادار باشند لذا از آنها می‌خواهیم که به راه امام (ره)، رهبری، ولایت فقیه و مردمی که به آنها رأی دادند وفادار بمانند.
وی در ادامه با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5 در اجلاس استانبول خاطرنشان کرد: ما در آن اجلاس موفقیت‌های خوبی داشتیم و غرب حاضر شد حق غنی‌سازی ما را بپذیرد.

حضرت آیت الله جنتی ادامه داد: وقتی مقام رهبری فرمودند تولید سلاح هسته‌ای حرام است این موضوع به گوش آنها نیز رسید و خودشان اعلام کردند که اعتماد دارند که مسئله ما تولید سلاح هسته‌ای نیست.
خطیب موقت تهران به سران غرب توصیه کرد که اعتماد مردم ایران را جلب کنند تا آنها باورشان شود که غرب قصد دشمنی و ادامه تحریم‌ها را ندارد از این رو اگر همچنان بر تحریمها و مذاکره پافشاری کنند مشخص است نتیجه مذاکره لغو می‌شود.
وی در ادامه با تبریک روز ارتش به فعالان این عرصه خاطرنشان کرد: ارتش در جبهه‌های جنگ عزت آفرید و در این راه شهید داد آنها نیروهای نظامی، متدین، با اخلاق و مردمی هستند که مردم با آنها تفاهم خوبی دارند در حالی که در گذشته چنین نبود.

حضرت آیت الله جنتی با اشاره به مشکلاتی که در خصوص تهران ایجاد شد گفت: در سیلی که در تهران آمد و بسیار مشکل‌ساز شد، غافلگیر شدیم اما خداوند لطف کرده و ما توانستیم از آن عبور کنیم.
امام جمعه موقت تهران گفت: نیروهای بسیاری از جمله شهردار محترم با بی‌خوابی کار مستمر کرده و مسئله را هدایت کردند که از این رو از تمام دست اندرکاران شهرداری و انتظامی کمال تشکر را داریم.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

خون پاک شهدای حادثه تروریستی دمشق، مبدأ تحولات بزرگی می شود

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد