کد خبر: ۲۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۰- 13 March 2012

دکتر کدخدایی از نقش رسانه‌ها در حضور پرشور مردم در انتخابات 12 اسفند تقدیر کرد

سخنگوی شورای نگهبان ظهر امروز (سه شنبه) در آستانه سال جدید، طی دیداری صمیمی با خبرنگاران و تصویربرداران رسانه‌ای از عملکرد آنها در پوشش اخبار شورای نگهبان به ویژه در دوران انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تقدیر و تشکر کرد.



به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، دکتر کدخدایی، با آرزوی آغاز سالی با برکت برای مردم کشورمان و تبریک سال نو به اصحاب رسانه‌ها، ابراز امیدواری کرد در سال آینده و به خصوص در مرحله دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، شاهد همکاری بیشتر رسانه‌ها با شورای نگهبان باشیم.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها در دعوت مردم کشورمان به حضور پرشور در انتخابات و مشارکت بیش از 64 درصد مردم در پای صندوق‌های رای نقش بسزائی داشتند و امیدواریم در مرحله دوم انتخابات در حوزه‌های باقی‌مانده نیز شاهد حضور پرشور مردم در انتخابات باشیم.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه انتخابات مجلس نهم در 207 حوزه انتخابیه برگزار شد، افزود: شورای نگهبان تایید صحت انتخابات و در حدود 50 حوزه را اعلام کرده و حدود 70 حوزه نیز تعیین تکلیف شده است که به تدریج اعلام خواهد شد و امیدواریم مابقی حوزه‌ها نیز تا انتهای سال جاری تعیین تکلیف شوند.

دکتر کدخدایی با اشاره به استمرار جلسات شورای نگهبان برای بررسی صحت انتخابات در حوزه‌های انتخابیه گفت: این شورا عصر امروز (سه شنبه‌)، چارشنبه و پنج شنبه هفته جاری و احتمالا شنبه و یکشنبه هفته آینده نیز تشکیل جلسه خواهد داد.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سؤالی درباره زمان برگزاری دور دوم انتخابات گفت: وزارت کشور پیشنهاد خود را به شورای نگهبان درباره دور دوم انتخابات ارائه خواهد کرد و شورا بعد از دریافت پیشنهاد وزارت کشور اعلام نظر خواهد کرد، ممکن است زمان برگزاری دور دوم انتخابات، قبل از پایان سال جاری مشخص شود.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان به بررسی شکایات در برخی از حوزه‌های انتخابیه رسیدگی کرده است، گفت: برای بررسی بیشتر به چند حوزه انتخابیه هم بازرس فرستاده شده است و پس از دریافت گزارش‌های بازرسان و بررسی آنها در جلسات شورای نگهبان در این خصوص اعلام نظر خواهد شد.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سؤالی درباره اقدام رئیس جمهور مبنی بر تشکیل هیئت نظارت بر اجرای قانونی اساسی گفت: نظر شورای نگهبان در این باره، همان نظر دهه 60 مبنی بر مخالفت است و در این باره صحبت جدیدی ندارم تا اینکه شورای نگهبان نظر جدیدی را اعلام کند.

دکتر کدخدایی در پاسخ به سؤال دیگری درباره پیشنهاد یکی دیگر از نمایندگان مجلس برای تشکیل محکمه قانون اساسی گفت: تشکیل این محکمه، منطبق با قانون اساسی نیست.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین به بررسی لایحه آئین دادرسی کیفری در شورای نگهبان خبر داد و گفت: این لایحه مشتمل بر 700 ماده است و تاکنون 500 ماده آن بررسی شده است.

وی افزود: شورای نگهبان، 63 مورد مغایرت با قانون اساسی و شرع و تعدادی ابهام به این لایحه وارد دانسته و این موارد را برای اصلاح به مجلس شورای اسلامی ارجاع کرده است.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد