کد خبر: ۲۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۶- 10 March 2012
حضرت آیت‌الله جنتی:

هر رأی مردم یک سیلی محکم به صورت دشمن بود

حضرت آیت الله جنتی در خطبه‌های دوم نمازجمعه تهران، با اشاره به انتخابات ۱۲ اسفند اظهار داشت: باید دست این مردم را بوسید؛ هر رأی مردم یک سیلی محکم بود که به صورت دشمن نواخته شد. باید از این مشارکت بالا تشکر و قدردانی کنیم چرا که چشم دشمن را کور کرد و آنها ناامید شدند.





به گزارش خبرگزاریها دبیر شورای نگهبان، خطیب موقت نمازجمعه تهران در خطبه اوّل نمازجمعه با تشریح بخشی ار فلسفه جهاد مسلحانه در اسلام گفت: هدف اصلی در جنگ مبارزه با فساد است و آنجا که برای از بین بردن فساد چاره‌ای جز جنگ نیست، اقدام به جهاد مسلحانه می‌شود.

وی اظهار داشت: مسئله و هدف اصلی اسلام در جنگ و جهاد، مبارزه با فساد است و آنجا که برای از بین بردن فساد چاره‌ای جز جنگ نیست، اقدام به جهاد مسلحانه می‌شود.
وی با اشاره به داستان هابیل و قابیل در قرآن، گفت: طبع بشر در معرض فساد است، فساد انواع مختلفی دارد. فساد معنوی، مادی، مالی، اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و... که مجازات آنها متفاوت است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: گران‌فروشی، جادوگری و محاربه از جمله مسائل دیگری است که قرآن از آنها به فساد یاد می‌کند و هر کدام را به نوعی نکوهش کرده است. کسانی در روی زمین تلاش برای فساد دارند، یکی از مجازاتهای آنها «کشتن» است.




آیت الله جنتی توضیح داد: مثلاً کسی که سرقت مسلحانه یا راه‌بندان با سلاح می‌کند در حقیقت به جنگ خدا و پیامبر آمده است و دستور و حکمت خداوند را زیر پا می‌گذارد و یا اینکه «رباخواری» بر اساس حکم قرآن کریم به نوعی جنگ با خداوند است. لذا فسادها مختلف است و مجازات گوناگونی دارد.

وی افزود: "جاسوسان" از دیگر مفسدان هستند. جاسوس قصد دارد قدرت دشمن نظام اسلامی را بر مسلمین مسلط کند و از طریق او اطلاعات مسلمین به دشمن داده می‌شود که این نیز فساد فی‌الارض و جنگ با خدا و رسول است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: "قاچاقچیان" از دیگر مفسدین هستند. بسیاری از خانواده‌ها بر اثر اعمال اینها نابود می‌شوند، لذا مفسد فی‌الارض هستند. همچنین کسانی که اشاعه فحشا می‌کنند از جمله مفسدین فی‌الارض هستند. جزای مفسدین به تناسب جرمشان تا اعدام نیز می‌رسد.

آیت‌الله جنتی گفت: فساد در زمین باید جمع شود. خداوند بنده صالح می‌خواهد و مقرر کرده است که زمین در اختیار صالحین قرار گیرد و هر کسی در مقابل این فلسفه خلقت قرار گیرد محکوم به مرگ است و بعد از انواع دعوت به راه درست، اگر نپذیرد باید با او جنگید.

دبیر شورای نگهبان، در خطبه دوم نمازجمعه عبادی سیاسی تهران، با اشاره به انتخابات ۱۲ اسفند اظهار داشت: باید دست این مردم را بوسید هر رأی مردم یک سیلی محکم بود که به صورت دشمن نواخته شد. باید از این مشارکت بالا تشکر و قدردانی کنیم چرا که چشم دشمن را کور کرد و آنها ناامید شدند و نقشه فتنه‌گران که به دنبال مشارکت کم مردم بودند نقش بر آب شد و جواب دندان شکن از سوی مردم به آنها داده شد.

حضرت آیت‌الله جنتی با بیان اینکه فتنه‌گران مدام در ظاهر سنگ مردم را به سینه می‌زنند، افزود: مردم نشان دادند که طرفدار فتنه‌گران نیستند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: لیست‌های متعددی ارائه شد و خیلی هم خوب بود. ولی مردم لیستی فکر نکردند، بلکه آگاهانه افراد مطلوب خود را انتخاب کردند. مردم کسانی را از رده خارج کردند که نباید به آنها رأی می‌دادند. ما کسانی را به زحمت تأیید کرده بودیم، مردم آنها را تأیید نکردند، بنابراین، حسن انتخاب مردم قابل تقدیر است.




آیت‌الله جنتی یادآور شد: مقام معظم رهبری از ماه‌ها قبل انواع نقشه‌های دشمن را گوشزد می‌فرمودند و بصیرت‌دهی می‌کردند؛ این رهنمودها در کنار بصیرت مردم بسیار راهگشا بود. مردم ما امروز به بلوغ سیاسی رسیده‌اند و دیگر فریب نمی‌خورند. مردم برخی مشکلات را از مسائل جاری کشور و نظام جدا می‌کنند و به موقع در صحنه‌ها حاضر می‌شوند.

وی از تمام دست اندرکاران انتخابات، وزارت کشور، رسانه ملی و نیروهای امنیتی و انتظامی تشکر کرد و گفت: این انتخابات به سلامت و آزادی کامل برگزار شد. همانی که خواسته مردم بود انجام شد و مردم با کمال آرامش رأی خود را به صندوق‌ها ریختند و عزت خود را زیاد کردند. امام جمعه موقت تهران متذکر شد: یکی از راه‌های تقویت نظام و شکستن توطئه‌ها همین حضور در انتخابات است. مسئولان باید قدر این مردم را بدانند و برای رضای خدا به این مردم خدمت کنند. البته کارهای زیادی در حال انجام نیست ولی نیازها نیز زیاد است و لذا باید تلاش‌ها هرچه بیشتر ادامه یابد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به یازدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: مجلس خبرگان یک نهاد بی‌بدیل در کشور است. وظیفه سنگین انتخاب رهبری به دوش این مجلس است. لذا دیدیم که بعد از امام(ره) انتخاب خوب رهبری، موجب آرامش در کشور شد و از بسیاری از خطرها جلوگیری شد.

وی همچنین با اشاره به دستور رهبر انقلاب مبنی بر تشکیل شورای عالی فضای مجازی، گفت: درایت رهبر انقلاب در این موضوع ستودنی است، وضعیت ارتباطات و اینترنت در دنیا موجب نا‌امنی و دزدی اطلاعات شده است، لذا کم توجهی مسئولان به این مسئله یک خطر جدی از سوی دشمن است که نهادهای ما را تهدید می‌کند.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: رهبر انقلاب فرموده بودند که اگر می‌توانستم خودم مسئولیت این شورا را به عهده می‌گرفتم که این اهمیت این شورا را می‌رساند. برخی به این مسائل کم‌توجهی می‌کنند. باید از رهبر انقلاب تشکر فوق العاده کرد، خداوند عمر رهبر عزیزمان را طولانی و دشمانش را ذلیل و خوار کند.

آیت‌الله جنتی خطاب به اعضا منتخب شورای عالی مجازی گفت: رهبر انقلاب شمار را گزینش کرده است و شما را بهترین و به دردبخور دیده است. قدر این انتخاب را بدانید و با عمل به وظایف خود شکر آن را به جاآورید.
وی یادآور شد: زمانی در امر مبارزه با فساد، رهبر انقلاب فرمان مبارزه با فساد صادر کردند، ولی آن طور که انتظار بود اجرا نشد، ولی هشدار می‌دهم مبادا این هم مانند آن شود؛ این موضوع را جدی بگیرد و اگر کم توجهی شود خطر بوجود می‌آید.

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به موضوع بحرین گفت: موضوع بحرین یک غصه‌ای برای ماست. آمریکا هنوز نمی‌فهمد که قدرتش را از دست داده است و با زور می‌خواهد قدرتش را حفظ کند. جرم مردم بحرین این است که می‌خواهند هر انسانی یک رأی داشته باشد و آمریکائی‌ها به دروغ شعار دموکراسی می‌دهند.

جنتی ادامه داد: برخلاف رأی مردم بحرین آنها را می‌کشند و شکنجه می‌دهند که لعنت خداوند بر آنها باد. عاقبت قدرت آمریکا رو به زوال خواهد رفت. قدرت پوشالی آمریکا از دست رفته است و امروز با مشکل مشروعیت و مشکل اقتصادی دست به گریبان هستند.

وی با اشاره به موضوع قرآن سوزی اخیر آمریکایی‌ها در افغانستان گفت: خداوند اینها را به دست خود بدبخت می‌کند؛ باید به غیرت دینی مردم افغانستان آفرین گفت که حاضرند برای حفظ قداست قرآن جان بدهند؛ آمریکایی‌ها نمی‌توانند با این وضعیت در این کشور بمانند لذا این به مسئله عاقبت به ضرر خود آمریکایی‌ها تمام می‌شود.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی