کد خبر: ۲۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۲:۱۸- 02 March 2012
عضو حقوقدان شورای نگهبان:

مردم در دفاع از نظام و اسلام، دعواهای سیاسی را کنار می گذارند

عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت : مردم همیشه درصحنه ایران اسلامی و گروههای مختلف و با سلیقه های متفاوت ثابت کردند که هرگاه موضوع دفاع از نظام و اسلام مطرح است دعواهای سیاسی را کنار گذاشته و به میدان می آیند.




حسینعلی امیری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا مستقر در شورای نگهبان با اشاره به حضور طیف های مختلف سیاسی دراین دوره از انتخابات افزود: خوشبختانه در این انتخابات نیز شاهد هستیم که مردم و گروههای مختلف سیاسی وارد صحنه شده و دینی را که نسبت به اسلام، نظام ، کشور داشتند ادا کردند.

امیری اظهارداشت: در این دوره از انتخابات همچنین شاهد حضور گروههای مختلف با سلیقه های مختلف هستیم که این موضوع خود حکایت از آن دارد که وقتی پای کلیت نظام، اسلام، رهبری و ولایت در میان باشد همه دعواهای سیاسی را کنار می گذارند.

عضو حقوقدان شورای نگهبان خاطرنشان کرد: آنها همچنین بار دیگر با حضور در صحنه هاِِی سیاسی، اجتماعی، پایبندی خود را به نظام نشان دادند و ما شاهد هستیم که گروههای مختلف دارند با هم رقابت می کنند.

امیری در ادامه با اشاره به اهمیت این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی یادآور شد:انتخابات فی نفسه با توجه به این که در ارتباط با سرنوشت کشور و دخالت مردم در سرنوشت سیاسی و اجتماعی خود آنها است، موضوع بسیار مهمی است بوی‍‍ژه آن که نظام جمهوری اسلامی ایران بر آمده از مردم سالاری دینی است.

وی اظهارداشت: در چنین نظامی قاعدتا مردم باید در سرنوشت خودشان کاملا دخالت متفکرانه، آگاهانه و عالمانه داشته باشند که این موضوعی بسیار مهم است.

عضو حقوقدان شورای نگهبان ادامه داد: انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی در این مقطع زمانی و با توجه به شرایط جهان امروز از اهمیت بیشتری برخودار است.

امیری افزود: دشمنان و معاندین نظام در صدد هستند تا مشارکت مردمی کم شود و این اهمیت انتخابات امروز را افزایش داده است.
وی اظهارداشت: موضوع بیداری اسلامی در منطقه و در جهان اسلام و عرب الگو گرفته از نظام اسلامی ما است و نگاه مردم کشورهایی که با این تحولات روبر هستند امروز به انتخابات ایران است.

امیری ادامه داد: مشارکت بالای مردم در انتخابات این دوره هم کشور را از آسیب های مختلف بیمه می کند و هم آنکه کمکی به مردم کشورهایی است که نگاه آنها امروز به ما است.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی