کد خبر: ۲۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۱- 02 March 2012
آیت‌الله جنتی:

آرای خرید و فروش شده را باطل می‌کنیم

دبیر شورای نگهبان با قدردانی از تلاش شبانه‌روزی همکارانش در این شورا گفت: کار به شدت سنگین بود اما دوستان می‌گویند که این دوره نسبت به دوره‌های گذشته بهتر بوده است.




دبیر شورای نگهبان با قدردانی از تلاش شبانه‌روزی همکارانش در این شورا گفت: کار به شدت سنگین بود اما دوستان می‌گویند که این دوره نسبت به دوره‌های گذشته بهتر بوده است. پرونده‌ نامزد‌ها به طور کاملی بررسی شد، بخشی از آنها در جلسه عمومی شورای نگهبان مطرح شد و بخش دیگر نیز در کارگروه‌های تشکیل‌شده مورد رسیدگی قرار گرفت زیرا ممکن نبود همه پرونده‌های شرکت‌کنندگان را در شورا بررسی کنیم.




به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) مستقر در شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی پس از بازدید از هیات مرکزی نظارت بر نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آرای مردم در انتخابات چشمان دشمن را کور می‌کند، تصریح کرد: مردم بدانند که دشمن طناب می‌جود و نمی‌تواند کاری کند. مردم بدانند که با حضور خود قلب دشمن را متلاشی و قلب دوستان را شاد می‌کنند. نه تنها مردم ایران بلکه چشم مردم جهان به این کشور و انتخابات دوخته شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای ادامه داد: ‌آنها می‌گفتند در خانه‌ها بمانید و مغازه‌های خود را تعطیل کنید. به نظرم این افراد از تیمارستان فرار کرده‌ بودند زیرا انسان عاقل این‌گونه سخن نمی‌گوید. در طول 32 سال گذشته مردم همواره در پای صندوق‌های رای حاضر شده و رسانه‌ها نیز آن را منعکس کرده‌اند اما افرادی در آنجا نشسته و از آمریکا و اروپا پول و دستور می‌گیرند که به مردم بگویند در خانه‌های خود بمانید.

دبیر شورای نگهبان افزود: این افراد باید خجالت بکشند و اگر شرم و حیا دارند باید بر پیشانی‌شان عرق شرم بنشیند زیرا مشاهده می‌کنند که مردم حضوری پرشور در انتخابات دارند. مردم ما الگوی کشورهای اسلامی از جمله مصر، لیبی و کشورهایی هستند که در آنها بیداری اسلامی رخ داده است. مردم ما برای آنها سرمشق می‌نویسند.

جنتی در توضیح چرایی احساس مسئولیت مردم برای حضور در انتخابات، اظهار کرد: این امر دلایل مختلفی دارد که یکی از آنها بصیرت است. مردم ضمن آگاهی از اهداف و اقدامات دشمن، به وظایف خود عمل می‌کنند. مردم ما یک لشکر آماده در صحنه انقلاب است و همواره احساس وظیفه می‌کنند و نیازی نیست که کسی به آنان بگوید بیایید؛ البته منتظر فراخوان هستند تا جمع شوند.

وی ابراز امیدواری کرد که روزی بیاید که آمریکا به ذلت بیشتری گرفتار شود و بیایند به ما التماس کنند و ما نپذیریم.
دبیر شورای نگهبان در خصوص وظایف نمایندگان آینده نیز خاطرنشان کرد: آنان اگر به همان قسمی که می‌خورند عمل کنند بس است. یعنی به اسلام، قانون اساسی و ملت وفادار باشند، خلاف وظایف نمایندگی عمل نکنند، توقع بی‌جا نداشته باشند و با دولت هماهنگ باشند.

جنتی یادآور شد: قوه مجریه و قوه مقننه باید هماهنگ و زیر لوای رهبری باشند. ابدا نباید میان آنها جدایی باشد و اگر اختلافی نیز بود، مرجع رفع اختلاف رهبری است که اخیرا نیز ایشان شورایی برای حل اختلاف تشکیل داده‌اند. باید سعی بر این باشد که هیچ‌وقت نه تنها در کار دولت کارشکنی نکنند بلکه باید ضمن همکاری به آن کمک کنند، لوایح دولت را به خوبی بررسی و مشکلات دولت را درک کنند و پس از شنیدن نظرات دولت تصمیم بگیرند.

وی گفت: آنان باید به گونه‌ای کار کنند که اگر برای بار دیگر در انتخابات ثبت نام کردند مردم با جان و دل و رضایت نسبت به عملکرد آنان رای دهند، نه به واسطه تبلیغات و پول. شنیده‌ام که برخی جاها پول خرج می‌کنند که این از اشتباهات است. این، خریدن رای است و ما بر آن نظارت می‌کنیم. اگر ببینیم در جایی خرید صورت گرفته، آرا را باطل می‌کنیم. سفارش می‌کنم از دادن پول و جنس به مردم در ساعات پایانی که معنا‌دار است، اجتناب کنند و بگذارند مردم به هر کس که رضایت دارند، رای دهند.

دبیر شورای نگهبان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه توصیه شما به برخی گروه‌های مختلف اصولگرایی که در عرصه رقابت یکدیگر را تخریب کرده‌اند، چیست؟ یادآور شد:‌ افرادی که به مجلس راه یافتند، دیگر نباید اعمال حب و بغض کنند. نباید به دوستان خود بها دهند و با رقبای خود دشمنی کنند. مردم سلایق مختلفی دارند و نباید پس از انتخابات پست‌ها را میان خودشان تقسیم و رقبا را محروم کنند.

جنتی در پاسخ به این سوال که اگر برخی از داوطلبان تعدادی از مردم را برای رای دادن به حوزه‌های مورد نظرشان بیاورند با آنان چه برخوردی می‌شود؟ خاطرنشان کرد: ما آرای خرید و فروش شده را باطل می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مستندات مردم در گزارش‌هایشان به شما چه چیزی باید باشد؟ گفت: با عکس و فیلم و شهادت گرفتن از افراد دلیل بیاورند که رای، خریداری شده است. ما نیز رسیدگی و آرای خریداری شده را باطل می‌کنیم.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

"وعده صادق" اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد

جلسه هیئت تحریریه فصلنامه دانش حقوق عمومی برگزار شد

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

دکتر طحان نظیف سالروز تاسیس سپاه پاسداران را تبریک گفت

توضیحات سخنگوی شورای نگهبان درباره تایید طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

عملیات «وعده صادق» پاسخ به شرارت‌های رژیم صهیونیستی بود

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پربازدید ها

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است