کد خبر: ۲۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۶- 02 March 2012
امیری:

مشارکت مردم در انتخابات به فعالان بیداری اسلامی امید می دهد

عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: مشارکت عالمانه و گسترده مردم در انتخابات به فعالان بیداری اسلامی امید می دهد.




به گزارش اداره کل روابط عمومی، حسینعلی امیری در گفتگویی با شبکه خبر گفت: با توجه به تحولات منطقه و بیداری اسلامی، انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی از بعد داخلی و بین المللی، دارای اهمیت بسیاری است.

وی افزود: نظام ما، مردم سالاری دینی است و در نظام مردم سالاری دینی حضور متفکرانه و آگاهانه و عالمانه مردم در انتخابات در واقع دخالت در سرنوشت خود مردم است و حضور مردم در انتخابات از جهت ایجاد امنیت ملی و تثبیت حاکمیت ملی دارای اهمیت بسیاری است.

وی با اشاره به تحولات بین‌المللی و اتفاقاتی که در سطح دنیا علیه کشورمان رخ می دهد، گفت: با بحث عناد و تحریماتی که از ناحیه غربی‌ها و بعضی از سازمان‌های بین‌المللی نسبت به کشور ما اعمال می‌شود، و نیز با توجه به بیداری اسلامی حضور مردم و مشارکت عالمانه مردم می‌تواند دشمنان ما را ناامید کند.

عضو حقوقدان شورای نگهبان، به پیام‌های حضور مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: پیام این حضور، این است که تحریم‌ها نسبت به کشور ما بی اثر است.
وی افزود: هر جا که مردم حضور داشتند و در سرنوشت خود دخالت کردند نقشه دشمنان ما نقش بر آب می‌شود و همچنین به مردم منطقه و آنها که بیداری اسلامی را ایجاد کرده و آفریدند دلگرمی می‌دهد و در جهت راهی که می‌روند مطمئن و امیدوار می‌کند.

حسینعلی امیری با اشاره به وجود سلیقه‌های مختلف سیاسی در داخل کشور گفت: من همیشه کشور را به یک خانه تعبیر می‌کنم. در یک خانواده، فرزندان همیشه مثل هم نیستند و مثل هم فکر نمی‌کنند. شخصیت‌ها هم مشابه هم نیستند.
وی افزود: لذا طبیعی است اگر کشور را به یک خانواده بزرگ تعبیر کنیم خیلی انتظاری نیست که همه مردم مانند هم فکر کنند. سلیقه‌های متفاوتی وجود دارد.

وی تصریح کرد: با این وجود در یک خانواده وقتی بحث تهدید کیان خانواده مطرح میشود دعواهای داخلی کنار گذاشته می شود و همه بچه‌ها تلاش می‌کنند که خانه را حفظ کنند.
عضو حقوقدان شورای نگهبان افزود: مردم ما نیز در مقاطع مختلف در این سی و چند سالی که از انقلاب اسلامی می‌گذرد ثابت کرده‌اند که ضمن اینکه دارای سلایق مختلف هستند و گاهی هم دعواهای خانوادگی داخل کشور هم دارند اما هر وقت بحث دفاع از کیان اسلام، نظام و ارکان نظام بوده دعواهای شخصی را کنار گذاشته و یکپارچه شرکت کرده‌اند.

وی با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپمائی 22 بهمن گفت: من خودم در روز 22 بهمن شاهد بودم که افراد مختلف با سلایق مختلف از جریان‌های مختلف در راهپیمایی حضور فعالانه داشتند.

عضو حقوقدان شورای نگهبان افزود: پیش‌بینی من از انتخابات امروز هم همین است. فکر می‌کنم در اینجا نیز چون موضوع دفاع از کیان اسلام، نظام، کشور و ارکان نظام است، حضور مردم حضور مردم بسیار جدی و پر رنگ خواهد بود.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند

گزارش تصویری بازدید آیت‌الله مدرسی یزدی از پژوهشکده شورای نگهبان

شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتما به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند/ ماجرای طبس یکی از بزرگترین شکست‌های آمریکاست و باید به جهانیان معرفی شود

"وعده صادق" اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد

جلسه هیئت تحریریه فصلنامه دانش حقوق عمومی برگزار شد

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

پربازدید ها

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است