کد خبر: ۲۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۶- 02 March 2012
امیری:

مشارکت مردم در انتخابات به فعالان بیداری اسلامی امید می دهد

عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: مشارکت عالمانه و گسترده مردم در انتخابات به فعالان بیداری اسلامی امید می دهد.




به گزارش اداره کل روابط عمومی، حسینعلی امیری در گفتگویی با شبکه خبر گفت: با توجه به تحولات منطقه و بیداری اسلامی، انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی از بعد داخلی و بین المللی، دارای اهمیت بسیاری است.

وی افزود: نظام ما، مردم سالاری دینی است و در نظام مردم سالاری دینی حضور متفکرانه و آگاهانه و عالمانه مردم در انتخابات در واقع دخالت در سرنوشت خود مردم است و حضور مردم در انتخابات از جهت ایجاد امنیت ملی و تثبیت حاکمیت ملی دارای اهمیت بسیاری است.

وی با اشاره به تحولات بین‌المللی و اتفاقاتی که در سطح دنیا علیه کشورمان رخ می دهد، گفت: با بحث عناد و تحریماتی که از ناحیه غربی‌ها و بعضی از سازمان‌های بین‌المللی نسبت به کشور ما اعمال می‌شود، و نیز با توجه به بیداری اسلامی حضور مردم و مشارکت عالمانه مردم می‌تواند دشمنان ما را ناامید کند.

عضو حقوقدان شورای نگهبان، به پیام‌های حضور مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: پیام این حضور، این است که تحریم‌ها نسبت به کشور ما بی اثر است.
وی افزود: هر جا که مردم حضور داشتند و در سرنوشت خود دخالت کردند نقشه دشمنان ما نقش بر آب می‌شود و همچنین به مردم منطقه و آنها که بیداری اسلامی را ایجاد کرده و آفریدند دلگرمی می‌دهد و در جهت راهی که می‌روند مطمئن و امیدوار می‌کند.

حسینعلی امیری با اشاره به وجود سلیقه‌های مختلف سیاسی در داخل کشور گفت: من همیشه کشور را به یک خانه تعبیر می‌کنم. در یک خانواده، فرزندان همیشه مثل هم نیستند و مثل هم فکر نمی‌کنند. شخصیت‌ها هم مشابه هم نیستند.
وی افزود: لذا طبیعی است اگر کشور را به یک خانواده بزرگ تعبیر کنیم خیلی انتظاری نیست که همه مردم مانند هم فکر کنند. سلیقه‌های متفاوتی وجود دارد.

وی تصریح کرد: با این وجود در یک خانواده وقتی بحث تهدید کیان خانواده مطرح میشود دعواهای داخلی کنار گذاشته می شود و همه بچه‌ها تلاش می‌کنند که خانه را حفظ کنند.
عضو حقوقدان شورای نگهبان افزود: مردم ما نیز در مقاطع مختلف در این سی و چند سالی که از انقلاب اسلامی می‌گذرد ثابت کرده‌اند که ضمن اینکه دارای سلایق مختلف هستند و گاهی هم دعواهای خانوادگی داخل کشور هم دارند اما هر وقت بحث دفاع از کیان اسلام، نظام و ارکان نظام بوده دعواهای شخصی را کنار گذاشته و یکپارچه شرکت کرده‌اند.

وی با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپمائی 22 بهمن گفت: من خودم در روز 22 بهمن شاهد بودم که افراد مختلف با سلایق مختلف از جریان‌های مختلف در راهپیمایی حضور فعالانه داشتند.

عضو حقوقدان شورای نگهبان افزود: پیش‌بینی من از انتخابات امروز هم همین است. فکر می‌کنم در اینجا نیز چون موضوع دفاع از کیان اسلام، نظام، کشور و ارکان نظام است، حضور مردم حضور مردم بسیار جدی و پر رنگ خواهد بود.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی