کد خبر: ۲۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۷- 01 March 2012
آیت الله مدرسی یزدی:

حضور در انتخابات، مؤثرترین راه برای دفاع از نظام اسلامی است

عضو فقهای شورای نگهبان، با تاکید بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای و انتخاب افراد مؤمن، آگاه و توانا گفت: انتخابات یکی از آسان ترین، مؤثرترین و بهترین راه ها برای دفاع از نظام مقدس اسلامی به شمار می آید.




آیت الله سید محمد رضا مدرسی یزدی، عضو فقهای شورای نگهبان در گفت و گو با خبرگزاری رسا، با اشاره به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی،‌ تصریح کرد: 12 اسفند روز تجدید عهد و ابراز وفاداری به اسلام و نظام اسلامی و مایوس کردن دشمنان اسلام و قرآن است.
این استاد خارج حوزه علمیه قم افزود: 12 اسفند روزی است که ملت ایران قدرت و حضور خود را به نمایش می گذارد،‌ مردم در این روز با حضور خود وحدت، عظمت، شکوه و اقتدار اسلامی خود را به جهان نشان خواهند داد.

وی ابراز داشت: هرچه این حضور آگاهانه تر باشد اثرات عمیق تر و وسیع تری را در داخل کشور و در منطقه و در جهان خواهد داشت،‌ کیفیت انتخاب مردم می تواند پیام آشکاری را به نمایندگان،‌ دولتمردان، مسؤولان و همه جهانیان برساند.
عضو فقهای شورای نگهبان قانون اساسی کرد: وقتی مردم مؤمن ترین، آگاه ترین و عالم ترین ها را انتخاب می کنند یعنی ارزش های ما علم، ایمان و توانایی است،‌ هر کس می خواهد مقبول ملت باشد باید در این طریق گام بردارد و این ارزش ها را ارج بنهد.
وی گفت: البته گرچه شناخت این ارزش ها و اهمیت آنها مورد قبول همه است،‌ اما پیدا کردن و یافتن واجدین این ارزش ها در برخی از موارد همراه با مشکلاتی است و باید مردم فهیم،‌ آگاه و مسؤول ما برای تشخیص افراد واجدین شرایط که ملاک های برتر را دارند تلاش ها، سوابق،‌ عملکرد و مواضع افراد را بررسی کنند.

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: توصیه ای که به عموم مردم می کنم این است که بررسی های خود را در این خصوص در دو مرحله انجام دهند،‌ مرحله نخست بررسی کنند که کدام نامزد دارای مواضع صحیح است.
آیت الله مدرسی یزدی اضافه کرد: مردم اگر افرادی در بیان و اعلان مواضع مطالب مشبّه، ‌منحرف و مشتبه را بیان می کنند و دارای مواضع شفافی در دفاع از اسلام و انقلاب، ‌قانون اساسی،‌ ولایت فقیه،‌ فقاهت و تشیع نیستند اصلا آنها را از رده انتخابات خارج کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مردم در مرحله بررسی، عملکرد افراد را مدنظر داشته باشند که آیا کسانی که مواضع صحیح ابراز می دارند واقعا به آن ملتزم هستند و با تمام وجود در خدمت ارزش ها برتر می باشند یا اینکه اعلان مواضع مطلوب وسیله ای برای رسیدن به اهداف شخصی برای آنها می باشد.

وی بررسی در این دو جنبه را بسیار حایز اهمیت دانست و بیان داشت: تجربه های گذشته این مطلب را به ما می آموزد که اگر کسانی از ابتدا دارای مواضع ناسالم باشند، باید از آنها دست بکشیم و به سراغ کسانی برویم که این شرط لازم را از ابتدا ابراز می کنند و سپس به بررسی عملکرد ها و مقدار پایبندی و صداقت افراد نسبت به مواضع اعلام شده بپردازیم.

آیت الله مدرسی یزدی اضافه کرد: این انتخابات همان گونه که رهبر معظم انقلاب و دلسوزان نظام بیان کرده اند دارای حساسیت بالایی است، چراکه هرچه بر قدرت و عظمت نظام افزوده می شود بر کینه توزی،‌ دشمنی و توطئه های آنها نیز افزوده خواهد شد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: به مقیاس افزایش دشمنی دشمنان باید مردم همبستگی، آمادگی و اتحاد خود را حفظ کنند و بدانند حضور حداکثری در پای صندوق های رای بهترین، آسان ترین و کم هزینه ترین راه برای دفاع از اسلام،‌ قرآن و مایوس کردن دشمنان و خنثی کردن توطئه های آنها است.

آیت الله مدرسی یزدی تاکید کرد: کسی باید بسیار نادان باشد یا احساس مسؤولیت نکند که این آسان ترین راه را رها کند و مجبور شود با هزینه های بیشتر، هدف های لازم را در آینده به دست آورد.
عضو فقهای شورای نگهبان قانون اساسی افزود: قطعا ملت ایران با هوشیاری و مسؤولیتی که برای خود می شناسد کم هزینه ترین و یکی از مؤثرترین راه ها را که همان حضور در صحنه است در 12 اسفند برخواهند گزید و دشمنان خود و اسلام و دشمنان قرآن و تشیع را بیش از پیش مایوس خواهد کرد و روح امید را در دل همه مسلمانان و حق مداران و آزادی خواهان زنده خواهند کرد.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

خون پاک شهدای حادثه تروریستی دمشق، مبدأ تحولات بزرگی می شود

تحقق مشارکت مردم در اقتصاد، وظیفه مسؤولین است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

صهیونیسم جهانی از صحنه روزگار محو خواهد شد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد