کد خبر: ۲۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۵- 01 March 2012
آیت الله کعبی،عضو حقوقدان سابق شورای نگهبان؛

انتخابات میدان جهاد فی‌سبیل‌الله است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت که انتخابات یک میدان جهاد فی‌سبیل‌الله در مقابل دشمنان اسلام، معاندان نظام و بدخواهان ملت است.




آیت‌الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری و معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس به حضور مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: شرکت در انتخابات واجب عینی سیاسی بوده و مثل نماز، روز و بقیه واجبات است.

عضو مجلس خبرگان با تأکید بر اینکه انتخابات وجوب عینی داشته و بر تک‌تک افراد جامعه که دارای شرایط قانونی هستند واجب است، تصریح کرد:‌ رأی‌اولی‌ها و هرکسی که می‌تواند باید در انتخابات شرکت کند مگر اینکه عذر خاصی داشته و نتواند پای صندوق بیاید.
وی بر همین اساس به افرادی اشاره کرد که به سن قانونی نرسیده یا در خارج از کشور هستند و نمی‌توانند رأی دهند و افزود:‌ این افراد نیز باید دیگران را به شرکت در انتخابات تشویق کنند.

*حفظ و تداوم نظام واجب است

آیت‌الله کعبی بر همین اساس مبنای انتخابات که یک وجوب عینی سیاسی است را چند امر عنوان کرد و گفت: همانگونه که حفظ نظام واجب است تدوام آن نیز واجب است و این تداوم در گرو استحکام داخلی نظام بوده که رأی حداکثری مردم نشانه اعتماد ملت به نظام جمهوری اسلامی است.

معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه مردم با رأی دادن خود رأی نظام را بالا می‌برند، اظهار داشت: امر دوم اینکه شرکت در انتخابات اطاعت از ولایت فقیه به شمار می‌رود؛ چرا که هم در وصیتنامه و تأکیدات امام (ره) و هم در تأکیدات مقام معظم رهبری این وجوب استفاده می‌شود از این‌رو تخلف از اوامر سیاسی، اجتماعی ولی فقیه جایز نیست و در واقع اجرای آنها واجب الاطاعه است.

*انتخابات میدان جهاد فی‌سبیل‌الله است

وی بر همین اساس به مبنای سوم برای وجوب عینی سیاسی انتخابات اشاره و اضافه کرد: انتخابات یک میدان جهاد فی‌سبیل‌الله در مقابل دشمنان اسلام، معاندان نظام و بدخواهان ملت است.

آیت‌الله کعبی با تأکید بر اینکه انتخابات توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را خنثی می‌کند، افزود: آمریکا و صهیونیست تلاش می‌کنند تا انتخابات تحریم شود و مردم در خانه‌های خود بمانند و از این طریق روحیه یأس و ناامیدی و دلسری را در مردم ایجاد کنند از این‌رو مردم هم باید با حضور پرنشاط و امیدوار در صحنه انتخابات به عنوان میدان جهاد حضور پیدا کرده و سیلی محکمی به استکبار بزنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شرکت در انتخابات در بحث امر به معروف و نهی از منکر بسیار نقش داشته و مقدمه از بین بردن منکر است، گفت: مجلس محل قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون در کشور و نظام است و از این طریق می‌تواند امر به معروف را پیش برده و جلوی منکر را بگیرد.

وی بر همین اساس به قانونگذاری و نظارت مطلوب از سوی مجلس اشاره کرد که با فساد اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مبارزه می‌کند و یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر واجب بوده و مقدمه چنین امری شرکت در انتخابات ماست.

*شرکت در انتخابات حق قانونی مردم است

آیت‌الله کعبی در ادامه سخنان خود شرکت در انتخابات را حق قانونی مردم عنوان کرد و گفت: البته شرکت در انتخابات اجباری نیست و مردم مشتاقانه و آگاهانه از این حق خود و دخالت در سرنوشت‌شان استفاده حداکثری را می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شرکت در انتخابات یک وظیفه انقلابی است، اظهار داشت: امروز تثبیت موقعیت خود در منطقه، استحکام داخلی، اتحاد و همدلی، همگرایی و هم‌افزایی ملت و نظام و ایستادگی در برابر استکبار با حضور پرشور مردم در پای صندوق‌ها شضکل خواهد گرفت.

وی با تأکید بر اینکه همه چیز برای برگزاری یک انتخابات پرشور در روز جمعه ۱۲/۱۲/۹۰ مهیا است، تصرح کرد: طبق نظرسنجی‌ها ملت حضور حداکثری و پرشورتر از انتخابات هشتمین دوره مجلس را در پای صندوق‌های رأی رقم می‌زنند؛ به فضل الهی و در سایه توجهات ولی عصر (عج) و فراخوان عمومی مقام معظم رهبری و مراجع عظام شاهد انتخاباتی باشکوه خواهیم بود.

آیت‌الله کعبی در پایان خاطرنشان کرد: فردا این جشن ملی و نمایشگاه بزرگ حضور ملت ایران در پای صندوق‌های رأی را همه جشن می‌گیریم و در اولین ساعات صبح پای صندوق‌ها حاضر می‌شویم.

منبع:خبرگزاری فارس
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

خون پاک شهدای حادثه تروریستی دمشق، مبدأ تحولات بزرگی می شود

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد