کد خبر: ۲۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۷- 21 February 2012
آیت الله هاشمی شاهرودی:

بیداری اسلامی فراگیر شده و حکام وابسته را سرنگون می کند

آیت الله هاشمی شاهرودی گفت: امروز بیداری اسلامی فراگیر شده و استکبار تلاش می کند این کشورها تحت تاثیر نظام جمهوری اسلامی ایران نباشند. باید هوشیار بود و از خط اصلی که امام ترسیم کرد و رهبر معظم انقلاب آن را دنبال می کند خارج نشد.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی در پایان درس خارج اصول امروز خود با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، فساد حاکمان و علما را باعث فساد امت خواند و نسبت به حوادث جهان اسلام و حکام عربی و علمای اسلامی هشدار داد.
وی با استناد به حدیث نبوی، ستم های تاریخی را اثر امرای ظالم و انحرافات تاریخی را اثر علمای فاسد دانست و گفت: قرآن کریم نیز علمای اهل کتاب را که حقیقت را کتمان میکردند ملامت کرده است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم افزود: امرا و حاکمان، این علمای فاسد را با خود همراه می کنند و مذاهب انحرافی همین گونه پدید آمده است. امروز هم امرای سوء از علمای سوء بهره می برند.
این نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امروز تشیع و نظام جمهوری اسلامی با این فساد حکام منطقه و علمای آنان مواجه است که برای از بین بردن تشیع، کمر همت بسته اند.

وی تاکید کرد: علمای تکفیری و سلفی برای ضربه زدن به تشیع فعال شده اند و اخیرا در مالزی و اندونزی قوانینی علیه شیعه تصویب شده یا در حال تصویب است که تشیع را تحریم و غیر قانونی اعلام می کند. بعضی علمای تکفیری هم در مساجد قاهره حکم جهاد علیه شیعه داده اند.
این استاد حوزه در جمع صدها تن از شاگردان خود در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: فساد این علما باعث فساد امت اسلامی و درگیری مذهبی می شود و متاسفانه برخی افراد داخل مذهب هم با سخنانی که علیه زنان پیامبر و مقدسات اهل سنت ایراد می کنند، به این اختلافات دامن می زنند که همه این تحرکات طرح نظام استکباری است و آنها از این اختلاف سود می برد.

رئیس بنیاد فقه معارف اهل بیت علیهم السلام، در ادامه با اشاره به پرچم داری جمهوری اسلامی در ترویج اسلام ناب و تشیع ضد سلطه آمریکایی اظهار داشت: حکام عرب به جای این که با اسرائیل دربیافتند با ایران و کشورهای اسلامی برخورد می کنند.
وی نسبت به بهره برداری صحیح از رسانه های فارسی و عربی تذکر داد و گفت: باید بدانیم چه چیزی مطرح کنیم و چه حرفی بزنیم تا مایه سوء استفاده دشمنان نشود. ما باید روشنگری کنیم تا مشخص شود جدال اصلی بر سر چیست تا به اختلافات مذهبی دامن زده نشود.

این استاد حوزه، حرکت سلفی ها را تحریم اصل تشیع دانست و گفت: امروز چالش و خطر بزرگ پیش روی نظام جمهوری اسلامی ایران، همین مسئله است و می بینیم که حمایت ایران از سوریه را به اسم شیعه و سنی مطرح می کنند چرا که علویون در سوریه حاکم هستند.
وی با اشاره به فتاوای برخی از علمای شیعه در گذشته نسبت به علویون، بیان داشت بسیاری از اهل سنت به ما از علویون نزدیک تر هستند و حمایت ایران از سوریه به دلیل مقابله با اسرائیل است همان طور که از حماس که همه از اهل سنت هستند حمایت می کند، اما هم اکنون در سوریه شیعیان را می کشند در حالی که آن ها با علویون و امور حکومتی کاری ندارند.

رئیس سابق قوه قضائیه در تحلیلی سیاسی اظهار داشت: امروز بیداری اسلامی فراگیر شده و حکام وابسته را سرنگون می کند، برای همین است که استکبار تلاش می کند این کشورها تحت تاثیر نظام جمهوری اسلامی ایران نباشند و راهکارشان اختلاف افکنی بین شیعه و سنی است.

وی با اشاره به پیشرفت های علمی حوزوی و دانشگاهی اهل سنت در ایران، گفت: اصلا بحث ما بحث شیعه و سنی نیست پس باید در اعلام مواضع و گفتارها و تبلیغات، دقت کرد.
آیت الله هاشمی شاهرودی در پایان به مبانی فکری امام خمینی در مسئله وحدت مسلمانان و تقریب و تقیه اشاره کرد و بررسی عالمانه و عملیاتی شدن این نظریات را خواستار شد و تصریح کرد نباید از خط اصلی که امام ترسیم کرد و رهبر معظم انقلاب آن را دنبال می کند، خارج شد.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

فیلم| آخرین نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی