کد خبر: ۲۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۸- 11 February 2012
سخنگوی شورای نگهبان:

برای احراز صلاحیت ها معیار قانون است

دکتر کدخدایی با اشاره به اظهارات علی لاریجانی در دو سخنرانی اخیر خود در صحن علنی مجلس، گفت:‌ شورای نگهبان همیشه معیار قانون و رعایت مقررات را برای احراز صلاحیت ها مد نظر قرار داده است.




سخنگوی شورای نگهبان در گفتگو با خبرگزاری مهر، با تاکید بر اینکه فرمایشات رهبری در مورد تایید صلاحیت‌ها برای شورای نگهبان لازم الرعایه است، گفت: صلاحیت حدود 3 هزارو 400 نفر از ثبت نام کنندگان انتخابات مجلس شورای اسلامی که حدد 70 درصد نامزدها هستند، مورد تائید قرار گرفت.

وی با اشاره به اظهارات علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دو سخنرانی اخیر خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی پیرامون وظیفه شورای نگهبان در عمل به فرمایشات رهبری در رابطه با احراز صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت:‌ شورای نگهبان همیشه معیار قانون و رعایت مقررات را برای احراز صلاحیت ها مد نظر قرار داده است.

وی تاکید کرد: فرمایشات و دستورات رهبری هم در چارچوب قانون تعریف می‌شود و بنابراین فرمایشات معظم له مثل قانون برای ما لازم‌الرعایه است و ما همیشه این رویه را داشته‌ایم.
وی اظهار داشت:‌ امیدواریم با حضور همه اقشار و جناح‌هایی که نامزدهای انتخاباتی آنها مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفتند در انتخابات 12 اسفندماه انتخابات پرشوری را برگزار کنیم.
وی در خصوص حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت:‌ مردم ما در تاریخ نشان دادند که هرگاه تهدیدها علیه انقلاب بیشتر شود حمایت مردم از نظام و جمهوری اسلامی نیز افزایش می‌یابد.
کدخدایی اظهار داشت: این آموزه قرآن است که در مقابل دشمنان باید با وحدت و یکپارچه عمل کنیم تا بتوانیم تحریم‌ها را خنثی کنیم.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

عملیات «وعده صادق» پاسخ به شرارت‌های رژیم صهیونیستی بود

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

مصارف مالیات به خوبی برای شهروندان تبیین شود

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

به دغدغه‌های مراجع عظام تقلید در بانکداری توجه جدی شود

تسلیت آیت‌الله اعرافی در پی درگذشت دکتر پرویز داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

«وعده صادق» ضربِ شست ایران به دنیا بود؛ شورای امنیت نتوانست قطعنامه علیه ما تصویب کند

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد