کد خبر: ۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۸۵ - ۰۹:۱۳- 29 November 2006
رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان تهران:

انتخابات خبرگان مظهر مردم سالاری دینی است

رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان تهران ، انتخابات خبرگان رهبری را مظهر مردم سالاری دینی دانست.

حجت الاسلام رازینی همدانی که در همایش خبرگان رهبری ، بسیج و دانشجو سخن می گفت مردم سالاری دینی را از مهم ترین تجلیات در نهاد خبرگان رهبری دانست، زیرا خبرگان به صورت استانی و توسط مردم انتخاب می شوند.
وی افزود: بر اساس تعاریف موجود مردم سالاری در حکومت هایی مصداق دارد که مشارکت مردم در این نوع حکومتها بالاست و هر امری با رای و حضور مردم محقق می شود که انتخابات خبرگان بر همین موضوع در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران صحه می گذارد .
رازینی خاطرنشان کرد: در انتخابات خبرگان افرادی خود را مطرح می کنند و برای خدمت به جامعه اعلام آمادگی می نمایند و این افراد پس از تایید مراجع ذیصلاح معرفی می شوند و در روز مشخص با حضور آزادانه مردم برگزیده خواهند شد.
رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان تهران تصریح کرد: مردم در انتخابات خبرگان رهبری کسانی را برمی گزینند که موضوع کارشان رهبری دینی و ولایت فقیه جامعه است و این امر نهایت مشارکت مردم در یک جامعه محسوب می شود.
وی عنوان داشت : در واقع در انتخابات خبرگان مردم برای تعیین رهبری و تضمین اسلامی بودن نظام و دینی بودن جامعه حرکت می کنند و به قاطعیت می توان گفت که هیچ نهادی مانند خبرگان تحقق بخش مردم سالاری دینی نیست.
رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان تهران با طرح برخی انتقادات از این که چرا رهبری با رای مستقیم مردم انتخاب نمی شود ، گفت: ضرورت انتخابات توسط خبرگان بحثی عقلی و منطقی است و در واقع مردم در انتخابات رهبر به نمایندگانی که پیش از این برای همین منظور برگزیده اند اختیار داده اند.
وی در ادامه یادآور شد: همزمانی برگزاری دو انتخابات نباید از اهمیت انتخابات خبرگان بکاهد زیرا این انتخابات برای کشور و جهان سرنوشت ساز است. از سوی دیگر انتخابات شوراها نیز در جای خود بسیار مهم است زیرا شورا نیز نمادی از مردم سالاری است.
گفتنی است همایش خبرگان رهبری، بسیج و دانشجو با حضور مسئولان لشکری و کشوری و جمع کثیری از دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد .

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی